پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۰۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۲
نکته قابل تامل در جاده یاسوج به سی سخت این است که برخی ها از قلع و قمع درختان سو استفاده می کنند؛ ماشین های با پلاک های قرمز و با گفتن این جمله که مجوز داریم هیزم های حاصل از درختان بخت برگشته این مسیر را بار ماشین می کنند و می برند.

شعارسال: جاده یاسوج سی سخت که می توان گفت یکی از غم انگیز ترین تراژدی ها را در کهگیلویه و بویراحمد رقم زده است و هر کسی از این جاده رد می شود و با صحنه قطع شدن صد ها درخت بلوط مواجه می شود تنها یک آه سرد می کشد و رد می شود.

جاده ای که می توانست به جای چهار خطه شدن کمی ایمن تر شود اما تصمیم گرفته شد که چهارخطه شود گویا روزی که این تصمیم گرفته شده است مسئولان استان نرفته بودند و درختان بلوط صد ساله این مسیر را ببینند می توان گفت به درختان بلوط در کهگیلویه و بویراحمد ظلم شده است.

درختانی که یا گیر سودجیان می افتند و یا مسئولان و گاهی هم اسیر آتشی می افتند که به دست انسان و یا غیر انسان ایجاد می شود و همه هست و نیست را نابود می کند و این بار نیز توسط دستگاه های راه سازی قلع و قمه می شوند اگر حمله به محیط زیست و درختان بلوط اینگونه پیش رود بدون شک در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

نکته قابل تامل در جاده یاسوج به سی سخت این است که برخی ها از این قلع و قمع ها سو استفاده می کنند ماشین های با پلاک های قرمز و با گفتن این جمله که مجوز داریم هیزم های حاصل از درختان بخت برگشته این مسیر را بار ماشین می کنند و می برند.

اهالی این مناطق از جمله روستای ده برآفتاب که این صحنه های تلخ را می بینند اما نمی توانند حرفی بزنند تنها نظاره گر به تاراج رفتن درختان بلوطی هستند که سال ها زیر سایه آنها زندگی کردند و خاطره دارند.

جاده یاسوج به سی سخت در حال ساخت است سوال اینجاست که ایا نظارتی بر روی این قلع و قمع ها وجود دارد آیا فلان وانت که با پلاک قرمز در روز روشن با اره برقی درختان را قطع و بار ماشین خود می کند واقعا مجوز لازم را دارد؟

انتطار می رود مسئولان نظارتی به جاده یاسوج سی سخت ورود کنند وبا بررسی برای مردم شفاف سازی کنند که در این جاده چه خبر است؟

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس ، تاریخ انتشار:2مهر1398 ، کدخبر: 137553: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
0
برخی ها از این قلع و قمع ها سو استفاده می کنند ماشین های با پلاک های قرمز و با گفتن این جمله که مجوز داریم هیزم های حاصل از درختان بخت برگشته این مسیر را بار ماشین می کنند و می برن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
درختانی که یا گیر سودجیان می افتند و یا مسئولان و گاهی هم اسیر آتشی می افتند که به دست انسان و یا غیر انسان ایجاد می شود این همه ظلم اخه یکجا بعید است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین