پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۶۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
ماجرای قطع درختان 500 ساله بلوط در جاده یاسوج-سی سخت واکنش های زیادی را به دنبال داشته است تا جایی که رئیس شورای عالی جنگل های کشور اعلام کرد هیچ گونه مجوزی برای قطع این درختان صادر نشده است.

شعارسال: کامران پورمقدم، رییس شورای عالی جنگل، روز دوشنبه ۲۵ شهریور درواکنش به عکس‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی گفت: «این شورا برای قطع درختان صد ساله بلوط در یاسوج مجوزی صادر نکرده است

طی روزهای گذشته عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از قطع درختان صد ساله بلوط در محور سی‌سخت یاسوج برای افزایش عرض محور منتشر شده است.

پورمقدم گفت: «در حال حاضر با اداره منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در تماس هستیم تا از جزییات این موضوع اطلاع پیدا کنیم

وی با بیان این‌که برای انجام پروژه‌های عمرانی باید شاخص‌های ارزیابی‌های زیست محیطی را در نظر بگیریم، تاکید کرد که "شاخص‌های فعلی ارزیابی‌های زیست محیطی زمانی نمی‌توانند مانع اجرای این پروژه‌ها شوند."

این در حالی است که مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد پیش از این در گفتگو با رسانه ها عنوان کرده بود پیمانکار برای قطع درختان بلوط مجوز قانونی دارد و تعهد ۳ هزار کاشت نهال مقرر شده است.

حکمتیان با اشاره به اینکه راه ممانعت از قطع این درختان اجرایی نکردن پروژه راهسازی است، تاکید کرد: اگر من به تنهایی تصمیم گیر بودم به طور حتم اجازه قلع و قمع این درختان بلوط را نمی‌دادم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد به قلع و قمع صد‌ها درخت ۵۰۰ ساله بلوط در جاده یاسوج-سی سخت واکنش نشان داد و گفت: قانون اجازه نمی‌دهد روند اجرایی پروژه را متوقف کنیم.

غلام‌حسین حکمتیان با اشاره به اینکه میزان خسارت وارد شده به درختان بلوط در این مسیر بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد: این مبلغ باید به سازمان منابع طبیعی کشور داده شود و بعد مبلغی از آن به استان اختصاص می‌یابد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس ، تاریخ انتشار:26شهریور1398 ، کدخبر: 137230: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
0
اگر من به تنهایی تصمیم گیر بودم به طور حتم اجازه قلع و قمع این درختان بلوط را نمی‌دادم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین