پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۴۱۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۷
رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشگاه شهید چمران، هیچ روستایی در خوزستان که در معرض سیل قرار دارد، جابجا نمی‌شود ولی روستاها ایمن می‌شوند.

شعارسال: علیرضا تابش شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بحث هوای گرم باعث شد سرعت کار در خوزستان از استان‌های دیگر فاصله بگیرد اما استان‌های سردسیر را اولویت می‌دهیم چرا که از الآن به بعد نمی‌توان کار کرد اما امروز تصمیم گرفتیم سرعت بیشتری به کارها بدهیم.

وی با اشاره به عدم مراجعه مردم سیل‌زده برای دریافت وام و مشارکت در بازسازی منازل خود، تصریح کرد: مردم باید تشویق شوند پای کار بیان و عقد قرارداد کنند که اگر مردم نیایند سهمیه استان را به سایر استان‌ها واگذار می‌کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در استان خوزستان ۱۵ هزار و ۴۰ واحد تعمیرات که تمام شده و چهار هزار واحد احداثی مرحله اول داشتند منتها در مرحله دوم سهمیه استان را پنج هزار و ۶۰۰ واحد تعریف کردیم که سه هزار واحد آن به بانک معرفی شده که دو هزار و ۷۰۰ واحد روستانشین و مابقی شهری هستند.

تابش با اشاره به تسهیلات و منابع اعتباری کمکی نفت به مناطق سیل‌زده خوزستان در مناطق نفت‌خیز، افزود:وزارت نفت به یک هزار و ۳۰۰ واحد نفتی در حدود ۱۰ یا ۱۲ میلیون تومان در قالب میلگرد به صورت بلاعوض می‌دهد.

وی بیان کرد: کمیته امداد برای افراد تحت پوشش خود، ۱۰ میلیون تومان می‌دهد و مابقی نیز که تحت پوشش این دو نیستند را خود ما و یا هلال‌احمر و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی و یا توسط خیران پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: قراردادی با دانشگاه شهید چمران برای تأسیسات حفاظتی روستاها در نظر گرفته شده و ۱۳ روستا مشخص شده که اجرا می‌کنیم و بخش‌های دیگر را وزارت نیرو انجام می‌دهد.

تابش با بیان اینکه ستاد بازسازی استانداری خوزستان فعال است و مسائل مربوطه در استان بررسی می‌شود، اظهار امیدواری کرد که در نیمه اول تعمیرات واحدهای تعمیری در کشور تمام شود و احداثی‌ها را تا پایان سال کاملاً به پایان می‌رسانیم.

وی گفت: مرکز ثقل سیل‌زده‌ها در بین خوزستان، لرستان، مازندران، ایلام و گلستان را سریع‌تر تمام خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به ضرورت اتمام واحدهای آسیب دیدن از سیلاب اخیر تصریح کرد: استان‌های دیگر را نیز که آسیب‌های دیده بودند را تا پایان سال نیز تمام خواهیم کرد.

تابش بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشگاه شهید چمران هیچ روستای سیل‌زده در خوزستان جابجا نمی‌شود و روستاها ایمن می‌شوند. ۱۳ روستایی اولویت‌دار نیز دایک هایشان را مرمت می‌کنیم.

تابش یادآور شد: از ابتدای حادثه، کارهای مربوط به نجات و امداد برای مردم همراه با سایر دستگاه‌ها و نهادهای مردمی نقش ایفا کردیم.

وی بیان کرد: اولین مرحله بازسازی، ارزیابی سریع است که ارزیابی حدود ۱۴۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیده داشتیم که از این واحدها ۷۰ هزار واحد تعمیری و ۶۶ هزار واحد احداثی بود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: در دو مرحله تأمین اعتبار کردیم و دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام چهار درصد در اختیار آسیب دادگان قرار دادیم و در مرحله اول ۳۰ هزار واحد احداثی و ۳۹ هزار واحد تعمیری و ۴۲ هزار واحد معیشتی بود.

تابش یادآور شد: در حال حاضر ۴۴ هزار واحد احداثی و ۶۷ هم را روی واحد تعمیری به بانک معرفی کردیم که کار تعمیری‌ها تمام شده که بالای ۸۰ هزار واحد تعمیری را تمام کردیم که با وام بلاعوض بنیاد مسکن بوده است.

وی با بیان این‌که از این مقدار ۳۶ هزار واحد معیشتی و ۱۴۸ هزار واحد عقد قرارداد کردیم، گفت: ۱۴۴ هزار واحد عقد قرارداد شده که ۳۱ هزار تا پی‌کنی شده و ۲۳ هزار واحد آرماتوربندی و ۱۵ هزار واحد سیستم سازه‌ای نصب شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: در همین مرحله اول ۴۵ درصد پیشرفت کار در احداثی‌ها داریم و در تعمیری‌ها تمام کردیم و مرحله دوم را آغاز کردیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 3مهر1398 ، کدخبر: 4729172: : www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین