پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۳۵۶۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۳
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ارائه پیشنهاد تغییر در نحوه پذیرش دانشجوی پزشکی در مقطع دکتری حرفه ای خبر داد و گفت: در بسیاری از کشورها دانشجوی پزشکی پس از دوره لیسانس پذیرفته می شود.

شعارسال: دکتر محمدمهدی زاهدی افزود: پذیرش دانشجو در شاخه های پزشکی به ویژه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به صورت مستقیم نیست. در واقع پذیرش دانشجو در مقطع دکتری حرفه ای به صورت مستقیم صورت نمی گیرد.

وی افزود: در بسیاری از دانشگاه ها، ابتدا دانشجوی لیسانس می گیرند و دانشجویان لیسانس برای ورود به دکتری حرفه ای آزمون می دهند. لیسانس های فیزیک، شیمی، پیراپزشکی می توانند برای ورود به دوره بالاتر آزمون دهند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در ایران هم پیشنهاد داده ایم که وزارت بهداشت برای پذیرش دانشجو در پزشکی تجدیدنظر کند و ابتدا دانشجوی لیسانس تربیت کند و از فارغ التحصیل لیسانس برای ورود به دکتری حرفه ای آزمون بگیرند.

وی افزود: این کار هم اکنون به صورت پایلوت در دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام است و پیشنهاد ما به وزارت بهداشت این است که همه دانشگاه های کشور به این شیوه پذیرش داشته باشند.

زاهدی خاطرنشان کرد: مذاکراتی هم با وزارت بهداشت در این زمینه انجام شده است و به توافقاتی دست یافته ایم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 5مهر1398 ، کدخبر: 1303834: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
0
باید تمام این سهمیه ها برداشته شه تا دانشجویان درس خون و با استعداد وارد این رشته ها بشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین