پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۱۶۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران: تا پایان پاییز امسال، جاده انحرافی سد هراز زیر بار ترافیک می‌رود.

شعارسال: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران: تا پایان پاییز امسال، جاده انحرافی سد هراز زیر بار ترافیک می‌رود.

مهدی رازجویان با اعلام این خبر گفت:در حال حاضر جاده انحرافی در مرحله ساخت پل قوسی بوده که تا پایان آذر امسال به اتمام خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران افزود:بازگشایی جاده جایگزین، پایان کار پیمانکار نبوده و برای رسیدن به سطح ایمنی و استاندارد‌های وزارت راه و شهرسازی، بیش از این زمان لازم است.

رازجویان با بیان اینکه کار ساخت سد در حال انجام بوده و تا چند روز آینده عملیات خاکریزی هسته، آغاز می‌شود گفت: اتمام هر چه زودتر این طرح، موجب افزایش ۲برابری کنترل و ذخیره آب سطحی، برای تامین آب شرب و مورد نیاز کشاورزی مازندران می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران به کنترل و ذخیره ۸درصد از آب‌های سطحی استان اشاره کرد و افزود: بر اساس نظر کارشناسان و مسئولان مربوطه با اتمام ساخت سد هراز، ذخیره آب سطحی استان به ۱۴درصد رسیده و از دیگر ویژگی‌های این سد، تامین آب زراعی ۱۰۰هزار هکتار زمین‌های کشاورزی، آب شرب ۱۴شهر و ۵۰۰روستا منطقه، تامین انرژی برقابی به میزان ۲۵مگاوات ساعت، کنترل سیلاب و بهبود شرایط زیست محیطی است.

سد مخزنی هراز بر روی رودخانه‌ای با همین نام در شهرستان آمل در حال ساخت است. همچنین این سد، خاکی با هسته رسی بوده و به ارتفاع ۱۵۰متر با طول تاج ۳۷۳متر ساخته می‌شود.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما  ،تاریخ انتشار: 8 مهر1398،کدخبر:2536107 ،www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین