پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
وزیر انرژی روسیه گفت: پایگاه اطلاع رسانی اقتصادی سفارت ایران در مسکو به زبان های روسی و فارسی در برگیرنده بخش های لازم ارائه بی واسطه اطلاعات برای تسهیل و سودبخشی بیشتر فعالیت های بخش های خصوصی دو کشور است که زمینه گسترش روزافزون همکاری های را فراهم خواهد کرد.

شعارسال: پایگاه اقتصادی سفارت ایران به زبان های روسی و فارسی در پایان مذاکرات روز (جمعه) هیات های ایران و روسیه به ریاست محمود واعظی و الکساندر نوواک رییسان ایرانی و روسی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور با حضور خبرنگاران و کارشناسان اقتصادی در مسکو آغاز بکار کرد.

نوواک پس از رونمایی و معرفی بخش های مختلف پایگاه آگاهی رسانی اقتصادی از سوی مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه، اقدام صورت گرفته در این عرصه را بسیار سودمند خواند و تاکید کرد: اکنون زمینه و فرصت بیشتری برای توسعه همکاری های های تهران و مسکو بویژه در عرصه اقتصادی فراهم شده است.

وزیر انرژی روسیه در ادامه با سپاسگزاری از پیگیری و جدیت سفیر ایران برای عملی شدن طرح جدید اطلاع رسانی، اظهار کرد: پایگاه خبری اقتصادی سفارت ایران برای توسعه روابط تجاری با روسیه راه اندازی شده و شامل بخش های مختلف و کاربردی بسیار موثر است.

واعظی وزیر ارتباطات نیز با ارزشمند خواندن ابتکار اطلاع رسانی اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی در مسکو، گفت: امروز در ایران و روسیه بازرگانان زیادی علاقه مند به گسترش همکاری ها هستند که با آگاهی رسانی کارآمد، روابط دو کشور توسعه خواهد یافت.

وی افزود: اکنون مزیت فضای مجازی زمینه ساز توسعه بیشتر روابط کشورها است و باید اطلاعات مورد نیاز را در منازل و محل کار در اختیار کاربران قرار دهیم.

در ادامه، مهدی سنایی سفیر ایران ضمن شرح ویژگی های پایگاه اقتصادی سفارت ایران در مسکو به زبان روسی و فارسی گفت: افزون بر دانستنی های لازم و اساسی، روزآمد و نوترین اطلاعات اقتصادی هر دو کشور نیز در پایگاه خبری سفارت برای بازرگانان ایرانی و روسی ارائه می شود.

وی افزود: سایت جدید از سوی بخش اقتصادی سفارت راه اندازی شده است که امیدواریم اتاق های بازرگانی دو کشور در ارتقای سطح آن مشارکت کنند.

کمک فراگیر به گسترش روابط اقتصادی، افزایش همکاری ها، ایجاد شناخت بیشتر و بهتر از قوانین و مقررات مرتبط، توسعه فرصت های ارتباط بین بخش های خصوصی دو کشور و همچنین برنامه ریزی ورود به عرصه های نوین مناسبات از جمله کاربردهای پایگاه اقتصادی سفارت ایران در مسکو خواهد بود.

این پایگاه خبری در چارچوب اجرای پرشتاب تر برنامه های مدون سفارت جمهوری اسلامی ایران در اجرای نقشه راه توسعه روابط دو کشور در عرصه های مختلف بویژه اقتصادی و صنعتی هدف گذاری شده و در تازه ترین پیشرفت سبب افزایش حدود 69 درصد ارزش روابط بازرگانی در شش ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

از آغاز روی کار آمدن دولت یازدهم، ایران و روسیه با اجرای راهبرد افزایش همکاری های دوجانبه و همگرایی منطقه ای، روابط اقتصادی رو به رکورد خود را تحرک بخشیدند.

پایین ترین سطح روابط تجاری دو کشور در سال 1392 با سقوط از چهار میلیارد دلار به کمی بیش از یک میلیارد دلار تجربه شد.

در چارچوب اقدام های دولت یازدهم، سال2014 ارزش اقتصادی روابط دو کشور به حدود یک میلیارد و 700 میلیون دلار رسید، سال 2015 نیز حدود 30 درصد رشد کرد و براساس آمارهای تازه اعلام شده در شش ماهه اول سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال 2015، حدود 69 درصد بیشتر شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 8مرداد1395، کدخبر: 82168644: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین