پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۵
کارشناس دفتر حفاظت و احیای تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در حال حاضر 84 تالاب با شرایط خاص و ویژه در کشور داریم، عنوان کرد: طرح حفاظت و احیا در 45 تالاب اجرا شده است.

شعارسال: ژاله امینی در کارگاه تدوین برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب بین المللی امیرکلایه که در بخشداری رودبنه برگزار شد، با اشاره به تعریف کنوانسیون رامسر از تالاب، اظهار کرد: تمام سواحل و آب بندان های ایران تالاب محسوب می شود و بالغ بر یک هزار تالاب داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 84 تالاب با شرایط خاص و ویژه در کشور داریم، عنوان کرد: تاکنون 25 تالاب در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده و سازمان حفاظت محیط زیست به دنبال افزایش ثبت تالاب هاست.

کارشناس دفتر حفاظت و احیای تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست کشور از اجرای طرح حفاظت و احیا در 45 تالاب خبر داد و اضافه کرد: حفاظت و احیای این 45 تالاب دارای اعتبار ویژه است که از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص می یابد. البته تالاب فارس، دریاچه هامون و تالاب انزلی طرح جداگانه دارند. ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز فعالیت می کند.

امینی با بیان اینکه برنامه مدیریت جامع زیست محیطی تالاب ها تاکنون برای 30 تالاب تدوین و به مرحله بازنگری رسیده است، گفت: تالاب امیرکلایه نخستین تالاب گیلان است که برای آن سند مدیریت جامع زیست محیطی تدوین می شود.

نماینده معاونت دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: دفتر حفاظت و احیای تالاب های این سازمان مسئولیت مدیریت تمام تالاب ها را بر عهده دارد و کلیه اعتباراتی که برای تالاب ها ابلاغ می شود به این دفتر واگذار می شود.

وی با بیان اینکه تالاب امیرکلایه در سال 91 به عنوان تالاب در معرض خطر مشمول اعتبار حفاظت و احیا قرار گرفت، خاطرنشان کرد: برنامه مدیریت جامع زیست محیطی تالاب امیرکلایه پس از تصویب اعتبار ویژه دریافت خواهد کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15مهر1398 ، کدخبر: 98071511813: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین