پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۸۵۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۹
نماینده ارومیه در مجلس با انتقاد از سفراساتید ایرانی به آمریکا به نام مطالعه احیای دریاچه ارومیه با هزینه 300 هزار دلاری گفت: احیا این دریاچه برای آذربایجان غربی آب نداشت اما برای خیلی‌ها نان داشت هر چند که دیوان محاسبات به تخلفات این موضوع ورود کرده است.

شعارسال: نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت احیای دریاچه ارومیه و اقدامات دولت در این زمینه گفت: اخیرا 7 نفر از اساتید دانشگاه در سفری به آمریکا مطالعاتی درباره این موضوع داشته‌اند که هزینه این سفر 300 هزار دلار بوده است.

وی افزود:این سفر به منظور مطالعات صورت گرفته به منظور خشک شدن یکی از دریاچه‌های آمریکا بوده، ضمن اینکه چند پژوهشکده و دانشگاه را نیز مورد بازدید قرار دادند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت:‌از هیأت دانشگاهی ایران درخواست کرده‌ایم که نتایج مطالعات خود را ارائه دهند اما متاسفانه این کار را نکردند.

قاضی‌پور افزود:‌از ستاد دریاچه ارومیه خواسته‌ایم درباره جزئیات این سفر، هزینه‌ها و نتایج مطالعات اطلاع رسانی کند اما متاسفانه دولتمردان از این قضیه ناراحت می‌شوند.

وی گفت:‌تعداد زیادی مدارک و مستندات لازم درباره جزئیات اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه در اختیار داریم برخی جزئیات از سوی دیوان محاسبات کل کشور در اختیار ما قرار گرفته است و بنا نداریم این موضوع را پیگیری رسانه‌ای کنیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد:گفته می‌شود هزینه‌های سفر این هیأت دانشگاهی به آمریکا از سوی یک فرد ایرانی پرداخت شده است اما ما از دیگر جزئیات کمک‌های بین‌المللی به ویژه وعده داده شده دولت ژاپن و دیگر کشورهای اروپایی خبری ندارم چرا که دولت و ستاد احیای دریاچه ارومیه در این زمینه مخفی کاری دارند.

قاضی‌پور گفت: با توجه به اینکه سال گذشته سال پربارشی بوده و خداوند عنایت ویژه‌ای به کشورمان داشته است امروز سطح دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته یک متر و دو سانت ارتفاع بیشتری داشته است. که شاید دولت این را به نام خود تمام کند.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه برای خیلی‌ها نان داشته است اما برای ارومیه‌ای‌ها آب نداشته است و متاسفانه اقتصاد، کشاورزی، صنعت، در این استان به بهانه احیای دریاچه ارومیه تعطیل شده و عملا آذربایجان غربی را به سمت مرگ بردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: اخیرا دیوان محاسبات مدیر دفتر برنامه‌ای و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه را به دلیل اینکه به فردی که مدرک دیپلم داشته و مدرک لیسانس‌ ارائه کرده‌اش جعلی بوده ولی دستمزد داده، محکوم کرده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 20مهر1398 ، کدخبر: 13980720000804: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
0
اگه مشکل دریاچه ها بخاطر شرایط اقلیمی و گرمای زمین است، سرمایه گذار خارجی چه می تونی بکنه آخه؟
ناشناس
Canada
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
0
اگه مشکل دریاچه ها بخاطر شرایط اقلیمی و گرمای زمین است، سرمایه گذار خارجی چه می تونی بکنه آخه؟
ناشناس
Netherlands
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
0
بسیاری از مشکلات مرتبط با آب در ایران نیاز به پژوهش دانشگاهی و مطالعات پرهزینه برای پیدا کردن راه حل نداره، کشورهای بسیاری این مشکلات رو تجربه و حل کردن و راه کارها مشخصه اما یا اراده ای برای اجرای راه کارها وجود نداره یا مشکل به حدی به مسائل اجتماعی و بعضا سیاسی گره خورده که اجرای ساده ترین راه کارها هم امکان پذیر نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
0
0
بیشتر از همه رسانه های غربی این مسئله رو دنبال می کنند و علت آن هم معلوم است. چون خودشان تولیدکننده ی فولاد و محصولات کشاورزی هستند از توسعه ی کشورهای دیگر ناراحت میشن و کارشناسان محیط زیست رو مثل مسترجیکاک در قضیه ی نفت به جان مملکت میندازن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین