پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۷۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد: خرید توافقی سیب درختی درجه سه از مهر ماه سال جاری توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز گردید.
شعارسال: دکتر شیرزاد اظهار داشت طی روزهای گذشته: خرید توافقی سیب درختی درجه سه در استانهای آذربایجان غربی و سمنان آغاز شده وشرکتهای روستایی سپاس ، چونغرالوی پل و اتحادیه تعاونیهای روستایی نقده در استان آذر بایجان غربی و اتحادیه تعاونی روستایی استان سمنان با ایجاد مراکز خرید اقدام به خرید این محصول نموده اند.

مدیر عامل سازمان مرکزی با اعلام اینکه کل خرید محصول سیب تا تاریخ ۹۸/۷/۲۰ توسط مراکز خرید بیش از ۲ میلیون و ۴۳۰ کیلو گرم بوده خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سال جاری سال آور باغات سیب درختی کشور به حساب می آید ، پیش بینی می شود تولید این محصول به بیش از ۳ میلیون و ششصد و پنجاه هزار تن در سطح کشور بالغ گردد که از این مقدار حدود ۹۰۰ هزار تن بلحاظ سایز در رده سیب درختی درجه سه و صنعتی قرار می گیرد که این میزان قابلیت صادرات نداشته و می بایست در صنابع تبدیلی پس از کنسانتره و آبمیوه تبدیلی جهت بازارهای هدف صادراتی در نظر گرفته شود .

وی همچنین خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر قیمت سیب درختی درجه سه توسط واحدهای صنابع تبدیلی کاهش و به زیر ۵۰۰۰ ریال در هر کیلو رسیده که این رقم تکافوی هزینه های بالای تولید و معشیت باغداران زحمت کش را نمی دهد . به همین منظور با هدف تنظیم بازار این محصول سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مبادرت به خرید توافقی در سطح قطب های اصلی تولید سیب کشور نموده است و امید وار است با همراهی کار گروه های تنظیم بازار بتواند نسبت به تعدیل قیمت این محصول در بازار به نفع تولید کنندگان و مصرف کنندگان گام بردارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از وب سایت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ، تاریخ انتشار: 21 مهر 1398 ، کدخبر: _ ، www.corc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین