پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۳۹۲۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره توجه درباره موضوع کاهش تنوع مدارس که روز گذشته در مجلس به تصویب رسید اظهار کرد: در این طرح نگاه ما با توجه به رعایت عدالت آموزشی و تقویت مدارس دولتی بوده است چرا که اغلب مشاهده می‌کنیم که اولیای دانش آموزان فرزندانشان را به عنوان‌آخرین گزینه در مدارس دولتی ثبت نام می‌کنند.
شعار سال:عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اجرای طرح کاهش تنوع مدارس و حذف سمپاد بر اثر این طرح توضیح داد.

درباره توجه درباره موضوع کاهش تنوع مدارس که روز گذشته در مجلس به تصویب رسید اظهار کرد: در این طرح نگاه ما با توجه به رعایت عدالت آموزشی و تقویت مدارس دولتی بوده است چرا که اغلب مشاهده می‌کنیم که اولیای دانش آموزان فرزندانشان را به عنوان‌آخرین گزینه در مدارس دولتی ثبت نام می‌کنند.
 
او ادامه داد: برای اینکه بتوانیم جایگاه مدارس دولتی را ارتقا ببخشیم و خدمات یکسانی برای تمام دانش آموزان ارائه دهیم تنوع مدارس در ۲ نوع مدارس دولتی و غیردولتی را به تصویب رساندیم تا تمام دانش آموزان بتوانند از نیروی انسانی یکسان خدمات مشابه و امکانات آموزشی برابری بهره‌مند شوند.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ورود مدرس سمپاد به گروه مدارس دولتی تضعیف نخبگان است یا خیر بیان کرد: به هیچ‌وجه  تضعیف سمپاد را هدف قرار ندادیم، زمانی که معلم کار بلد و خدمات مناسب به دانش آموز ارائه شود تضعیفی در حق دانش آموز و نخبه هم نداریم از طرفی مدارس دولتی هم با وجود دانش آموزان نخبه تقویت می‌شوند و حس رقابت در دانش آموزان افزایش پیدا می‌کند.

تقویت طرح شهاب برای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان
او افزود: همچنین می‌توانیم از طرح شهاب برای شناسایی و هدایت هدفمند دانش آموزان نخبه بهره بگیریم در نتیجه استعداد دانش آموزان نادیده گرفته نمی‌شود.
 
سعیدی درباره فعالیت مدارس دانش آموزان استثنایی با نیاز‌های ویژه تصریح کرد: این مدارس با مدارس دولتی ادغام نمی‌شود به جز تعداد دانش آموزانی که از نظر بهره هوشی می‌توانند در مدارس عادی تحصیل کنند و اکنون هم در قالب طرح تلفیقی این طرح اجرا می‌شود، اما به طور کلی این گروه از مدارس همچنان به عنوان مدرسه خاص باقی می‌مانند.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا ۱ سال زمان کافی برای بستر سازی کاهش تنوع مدارس در آموزش و پرورش است خیر اظهار کرد: اکنون این طرح به شورای نگهبان ارجاع داده شده است تا نظر این شورا درباره طرح مشخص شود و ممکن است زمان آن تغییر کند، اما کار را کلید بزنیم.
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:23مهر1398،کد خبر:7104455،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین