پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳
امکان عرضه خدمات برخط بیمه به متقاضیان این خدمت، یکی از درخواست‌های عمده شرکت‌های استارتاپی فعال در این حوزه بود که با مصوبه شورای عالی بیمه برای اولین بار، این امکان در کشور فراهم شد. ساختار بیمه‌گری در کشور و شبکه کارگزاران بخش خصوصی تا به امروز بر اساس روش‌ها و سنت های معمول در این عرصه فعالیت می‌کردند، بخش عمده‌ای از بدنه این صنعت را جوانان تشکیل می‌دهند و آنها غالبا برای گسترش چتر بیمه‌ای در کشور خواهان به‌کارگیری روش‌های مدرن و به‌روزتری برای انجام فعالیت بودند، امکان ارائه انواع خدمات بیمه‌ای به صورت آنلاین از جمله این بسترهای به روز و جدید است که با مصوبه شورای عالی بیمه امکان آن فراهم شد.

شعار سال: ساختار بیمه‌گری در کشور و شبکه کارگزاران بخش خصوصی تا به امروز بر اساس روش‌ها و سنت های معمول در این عرصه فعالیت می‌کردند، بخش عمده‌ای از بدنه این صنعت را جوانان تشکیل می‌دهند و آنها غالبا برای گسترش چتر بیمه‌ای در کشور خواهان به‌کارگیری روش‌های مدرن و به‌روزتری برای انجام فعالیت بودند، امکان ارائه انواع خدمات بیمه‌ای به صورت آنلاین از جمله این بسترهای به روز و جدید است که با مصوبه شورای عالی بیمه امکان آن فراهم شد.

بازار بیمه دنیا پس از سه سده بهره‌مندی از ثبات اقتصادی، حالا توسط استارت‌آپ‌های پیشرو در زمینه فناوری، به صورت تمام و کمال در معرض تغییر و تحول قرار گرفته است، اکنون که محصولات بیمه‌ای دیجیتال غیر سنتی، زمان‌مند و متناسب با نیاز بازار به راحتی جای خود را در میان اعضای ناراضی و بی‌اعتماد به مؤسسات سنتی پیدا کرده‌ است، رقابت در این حوزه حتی از تصور کارآفرینان و سرمایه‌گذاران اولیه فراتر رفته است.

گرایش به تأسیس شرکت‌­هایی که حمایت سرمایه‌گذار را با خود دارد، در بخش‌های مختلف بازار بیمه تغییر و تحولات سریعی را به این صنعت وارد می‌کند، بزرگ‌ترین محرک این روند که مدل‌های تجاری، ساختار ارزشی و توانایی‌های کلیدی تمامی شرکت‌های درگیر را شکل می‌دهد، تقاضای مشتری است.

نگاهی به استارتاپ‌های بیمه‌ای ایرانی نشان می‌دهد این کسب و کارهای نوین بیشتر در مرحله فروش و بازاریابی محصول وارد شده‌اند که نیاز است مانند سایر استارتاپ‌های بیمه‌ای دنیا، نوآوری و خلاقیت در ارائه خدمات به مشتریان داشته باشند.

در مصوبه جدید که به امضای غلامرضا سلیمانی رئیس شورای عالی بیمه رسیده است، قید شده که شورای عالی بیمه، به استناد ماده 17 و در اجرای ماده 68 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری، آیین‌نامه کارگزاری رسمی بیمه مستقیم را به شرح زیر اصلاح و به عنوان آیین‌نامه شماره 2/92 و مکمل آیین‌نامه مذکور را تصویب کرده است.

در بند اول این اصلاحیه، مجوز کارگزاری برخط و آنلاین اینگونه تعریف شده است: پروانه کارگزاری (دلالی) رسمی بیمه برخط (آنلاین)، مجوزی است که به کارگزار بیمه‌ای حقوقی و سایر اشخاص حقوقی متقاضی واجد شرایط مقرر در این آیین‌نامه، برای انجام فعالیت‌های زیر در هر یک از رشته‌های بیمه موضوع فعالیت توسط بیمه مرکزی صادر می‌شود.

بر اساس این آیین‌نامه جدید، خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه‌گری آنلاین به این شرح است: ایجاد امکان مقایسه وخدمات بیمه و مشاروه آنلاین در خصوص نرخ و شرایط خدمات به متقاضی خدمات بیمه‌ای، بازاریابی و ایجاد امکان فروش آنلاین در رشته‌های بیمه‌ای برای موسسات بیمه، نمایندگان آنها و کارگزاران رسمی و ایجاد امکان پرداخت حق بیمه آنلاین از طریق اتصال به سیستم مالی موسسه بیمه از خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه‌گری آنلاین طبق آیین‌نامه جدید است.

در یکی از بندهای مهم این آیین‌نامه اشاره شده است که مدیرعامل یا یکی از اعضای هیئت مدیره، اشخاص حقوقی متقاضی دریافت پروانه کارگزاری رسمی، بیمه برخط (آنلاین)، ضمن داشتن شرایط مندرج در بندهای 1،7 ،9 ،10 ماده 3 این آیین‌نامه باید حداقل سابقه 3 سال کار مرتبط در زمینه بیمه به تشخیص بیمه‌ای مرکزی داشته باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 22 مهر 98، کد خبر: 83516780، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین