پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
همزمان با طی روند صعودی قیمت تیرآهن در بازار چندی است شایعاتی مبنی بر کاهش موجودی و عرضه این محصول منتشر شده و برخی کمبود تیرآهن را به تولید ریل به جای تیرآهن از سوی ذوب آهن نسبت می دهند و دلیل کاهش محصول را کمبود عرضه می دانند. در همین حال اغلب سبد تیرآهن های ذوب آهن برای نیمه مهر تا نیمه آبان ماه با کمبود عرضه مواجه است و اغلب تحویل ها به قبل و بعد از این تاریخ مربوط می شود؛ گرچه سررسید تحویل پیش از مهر ماه به میزانی بوده که پاسخگوی نیاز متقاضیان باشد.

شعارسال: بهزاد کرمی معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان درخصوص نوسان قیمت تیرآهن ضمن رد کمبود این محصول در بازار گفت: تیرآهن محصولی است که در بورس کالا عرضه می شود و اگر بورس را بازار کالایی شفافی بدانیم که بر مبنای اطلاعاتی که در آن رد و بدل شده عرضه و تقاضا ایجاد می شود، بنابراین پذیرش نوسان قیمت امری طبیعی و عادی است. وی تصریح کرد: درحال حاضر سطح قیمت های تیرآهن حتی نسبت به ۶ ماه پیش نیز کاهش پیدا کرده؛ چرا زمانی که قیمت های داخلی همزمان با کاهش قیمت های جهانی با افت همراه بود کسی درخصوص این موضوع اظهارنظری نداشت؟

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: درحال حاضر موجودی این کالا در انبارهای ذوب آهن در شرایط مطلوبی قرار دارد و مشکلی در تامین نیاز بازار نیست. وی تصریح کرد: برخی رشد قیمت تیرآهن را ناشی از تولید ریل و کمبود عرضه این کالا عنوان می کنند که این امر صحت ندارد و ذوب آهن در تامین ریل یا تیرآهن طبق برنامه پیش رفته و در تامین تقاضای این محصولات هیچ مشکلی ندارد. وی تاکید کرد: رشد قیمت تیرآهن ناشی از افزایش قیمت این محصول در بازار های جهانی و تبعیت بازار ما از روند بین المللی است.

کرمی اظهار کرد: در دنیا فاصله قیمتی تیرآهن با میلگرد حدود ۶۰ تا ۷۰ دلار در هر تن است؛ کما اینکه نرخ تیرآهن ترکیه ۴۷۵ دلار در هر تن است و بهای میلگرد تنی ۴۰۰ دلار، اما درحال حاضر قیمت تیرآهن در ایران ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است این درحالی است که نرخ میلگرد ۴ هزار و ۷۰ تومان است و اگر تفاوت قیمتی ۶۰ تا ۷۰ دلاری را برای تیرآهن نسبت به میلگرد محاسبه کنیم نرخ تیرآهن باید در حدود ۴ هزار و ۹۰۰ تومان در هر کیلو باشد؛ درحالی که درحال حاضر قیمت های معامله این محصول بسیار پایین تر از نرخ های جهانی است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مگیران، تاریخ انتشار: 24مهر1398 ، کدخبر: 3967413: www.magiran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین