پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
بررسی روند واردات فولاد و محصولات مربوطه در سه ماهه ابتدایی امسال گویای شیب تند کاهشی است؛ به طوری که واردات محصولات فولادی در فصل بهار با کاهشی ۲۰۸ درصدی همراه بود و از ۲۹۳ هزار تن (در بهار پارسال) به ۹۵ هزار تن رسید.

شعار سال: آمارهای انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گویای آن است که واردات فولاد میانی (خام) به یک هزار تن رسید که در مقایسه با سه ماهه ابتدایی ۹۷ کاهش ۸۳ درصدی داشته است.

مجموع مقاطع طویل فولادی وارداتی (تیرآهن، میلگرد، نبشی ، ناودانی و سایر مقاطع) در دوره این گزارش نسبت به سه ماهه نخست پارسال ۳۷ درصد کاهش نشان می دهد و از ۳۷ هزار تن در سه ماهه ابتدایی سال ۹۷ به ۲۷ هزار تن در نخستین فصل امسال رسید.

«تیرآهن، میلگرد، نبشی و ناودانی و سایر مقاطع» در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۴۳، ۲۵ و ۲۲ درصد کاهش نشان می دهد.

برپایه این جداول آماری، مجموع مقاطع تخت فولادی( ورق گرم، ورق سرد و پوششدار) وارداتی در سه ماهه ابتدایی امسال به رقم ۶۸ هزار تن رسید و در مقایسه با ۲۵۶ هزار تن عملکرد مدت مشابه در سال ۹۷ کاهش ۲۷۶ درصدی دارد.

برابر این بررسی، واردات ورق گرم، سرد و پوششدار هم در دوره این بررسی نسبت به سه ماهه ابتدایی سال ۹۷ کاهش نشان داشته است.

همچنین شمش های فولادی ( بیلت و بلوم) وارداتی در دوره سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ کاهش ۸۰ درصدی یافت.

کل تولید فولاد میانی ( خام) در سه ماهه نخست امسال ۶ میلیون و ۶۳۸ هزار تن بود که در مقایسه با ۶ میلیون و ۲۹۸ هزار تن سه ماهه بهار ۹۷ رشد پنج درصدی را نشان می دهد.

علاوه براین کل محصولات فولادی نیز در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ پنج میلیون و ۲۷۱ هزار تن ثبت شد که در مقایسه با چهار میلیون و ۵۵۹ هزار تن عملکرد سه ماهه نخست ۹۷ رشد ۱۷ درصدی داشت.

میزان صادرات فولاد میانی و محصولات این بخش هم در سه ماهه ابتدایی امسال به ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار تن رسید که از این رقم یک میلیون و ۴۲۵ هزار تن سهم شمش و ۷۵۸ هزار تن محصولات بود که در بخش محصولات نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، تاریخ انتشار 21مرداد 98، کد خبر: 83433827، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین