پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
30 درصد پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه ناشی از اعتباربخشیِ بی‌جا به اسناد عادی است و به نظر می‌رسد، یک مطالبه‌گری اجتماعی برای بی‌اعتبار کردن اسناد عادی نیاز است.با وجود قدمت ثبت رسمی اسناد در کشور، متاسفانه هنوز مالکیت املاک و اراضی بسیاری از مالکان تنها مستند به اسناد عادی(غیر رسمی) است و مطالعات نشان می‌دهد رواج این اسناد به صورت وسیع در کشور، چهار مشکل جدی زمین خواری، تزلزل حقوق مالکیت، سلب امکان سیاست‌گذاری کارآمد از حکومت و افزایش پرونده‌های قضایی ایجاد کرده است.

شعار سال: با وجودقدمت ثبت رسمی اسناد در کشور، متاسفانه هنوز مالکیت املاک و اراضی بسیاری از مالکان تنها مستند به اسناد عادی(غیر رسمی) است و مطالعات نشان می‌دهد رواج این اسناد به صورت وسیع در کشور، چهار مشکل جدیزمین خواری،تزلزل حقوق مالکیت،سلب امکان سیاست‌گذاری کارآمد از حکومت وافزایش پرونده‌های قضایی ایجاد کرده است.

به گفته بسیاری از کارشناسان و مسئولین از جمله آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه؛ علت اصلی زمین خواری در کشور اعتبار اسناد غیررسمی (عادی) یا قولنامه‌ای است وآنها معتقدند تنها راه نجات کشور از این وضعیت، رسمی کردن قولنامه ها است.

از طرفی گفته می شود در سال 95 مجموعا 385 هزار هکتار که معادل 2.5 برابر مساحت کشور قطر و بحرین است، در ایران زمین‌خواری کشف ‌شده است که ارزش ریالی آن در سال 95 با احتساب تورم آن سال، برابر 97 هزار میلیارد تومان است.

همچنین 30 درصد پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه ناشی از اعتباربخشیِ بی‌جا به اسناد عادی است و به نظر می‌رسد علی‌رغم غفلت دستگاه قضا و شورای نگهبان نسبت به این امر، یک مطالبه‌گری اجتماعی برای بی‌اعتبار کردن اسناد غیررسمی نیاز است.

ویدئویی درباره این موضوع در ادامه ببینید:

تعداد بازدید : 4

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 28 مهر 98، کد خبر: 13980728000670، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین