پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
ما آدم‌‌ها بیش‌ از هر زمان دیگر با هم مرتبط هستیم و این ارتباط را مثلاً هنگام صرف صبحانه در یک رستوران، با استفاده از اینستاگرام، و با ارسال عکس‌‌هایی برای دوستانمان در سراسر دنیا برقرار می‌کنیم. با وجود این، پژوهشگران از تنهایی گسترده‌ی مردم حرف می‌زنند.
شعار سال:
هنر ارتباط انسانی، نویسنده: برایان گریزر، انتشارات سایمون اند شوستر، ۲۰۱۹

ما آدم‌‌ها بیش‌ از هر زمان دیگر با هم مرتبط هستیم و این ارتباط را مثلاً هنگام صرف صبحانه در یک رستوران، با استفاده از اینستاگرام، و با ارسال عکس‌‌هایی برای دوستانمان در سراسر دنیا برقرار می‌کنیم. با وجود این، پژوهشگران از تنهایی گسترده‌ی مردم حرف می‌زنند. برایان گریزر، ‌‌‌‌‌تهیه‌کننده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، در کتاب رودررو: هنر ارتباط انسانی می‌نویسد: «امروزه مردم تشنه‌ی روابط صحیح و صمیمانه هستند؛ چیزی مثل حس تعلق یا حس شناخته‌شدن و درک‌شدن؛ روابطی که ایجادش مثلاً با ای‌میل یا حتی به طور حضوری چندان آسان نیست». او همچین می‌گوید: «هیچ کس دوست ندارد با کسی که دائم سرش توی تلفن همراه است، تعامل فکری و احساسی داشته باشد». او در عوض، ارتباط رودررو را توصیه می‌کند و می‌گوید: این نوعی «وای فای برای ارتباط انسانی است. درست همان ‌طور که وای فای اطلاعات فراوانِ موجود در اینترنت را در اختیار ما می‌گذارد، ارتباط رودررو نیز امکانات‌‌ بی‌شماری را برایمان فراهم می‌سازد». گریزر، در کتاب رودررو از تجربه‌های شخصیِ خود که طی سال‌‌ها با چشم دوختن به آدم‌ها حاصل شده است، حرف می‌زند. او می‌نویسد که چگونه این راهکار ظاهراً ساده، شغلش را رونق بخشیده و چطور تلاش در جهت این تعامل می‌تواند به موفقیت خوانندگان هم کمک کند. او می‌گوید که ذاتاً آدم جذابی نبوده و فهرست گسترده‌ی دوستانش ناشی از ضرورت شغلی‌اش بوده و حتی در کودکی، نوعی خوانش‌پریشی (که در مدرسه تشخیص داده نشده بود) کنجکاوی و سرزندگی‌اش را به هم زده است. او می‌نویسد: «گزینه‌ی من این نبوده که مثل دیگران برای گسترش افق‌‌ دانش و دیدِ خود، به جستجو در کتاب‌‌ها متوسّل شوم» و اضافه می‌کند: «به مرور زمان فهمیدم که برای موفقیتِ بیش‌تر و زندگی بهتر، راه ساده‌‌‌‌‌تر و دردسترس‌‌‌‌‌تری وجود دارد و آن ملاقات با مردم است.» او، این دیدارهای رودررو را قبل از این که به قدرت و شهرت برسد شروع می‌کند، و می‌گوید به عنوان نماینده‌ی شرکت فیلم‌سازی برادران وارنر، به مردم می‌گفته باید اسناد را شخصاً به آن‌‌ها تحویل دهد و در این دیدار‌‌های کوتاه، از آن‌‌ها راهنمایی می‌گرفته است. وقتی که فیلم‌سازی را شروع می‌کند، درمی‌یابد که این‌ روابط چقدر مهم و مفید هستند. او بیش از پیش با مردم معاشرت می‌کند و علایق عادی آن‌‌ها را با اهداف مورد نظر خود مرتبط می‌سازد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نگاه نو،تاریخ انتشار:24مهر1398،کد خبر:47901،negaahno.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین