پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
محققان ژاپنی موفق به ساخت یک نوع شیشه شده اند که از بسیاری از فلزات مستحکم تر و تقریبا به محکمی فولاد است.

شعار سال : این شیشه با دمیدن آلومینا که دی اکسید آلومینیوم است در دی اکسید سیلیکون، ساخته می شود.در فناوری های سنتی شیشه سازی نمی توان از آلومینا در روند ساخت شیشه استفاده کرد، زیرا دی اکسید سیلیکون در زمان تماس سطحی با یک جامد مانند آلومینا متبلور می شود.

اما محققان موسسه علوم صنعتی دانشگاه توکیو با ابداع روشی برای القاء آلومینا در دی اکسید سیلکون مورد استفاده در ساخت شیشه ها ، این مشکل را برطرف کردند.

محققان در جریان ساخت این شیشه بی رنگ و شفاف از جریان گاز سرشار از آلومینا استفاده کردند که نهایتا منجر به تولید شیشه ای شد که 50 درصد آن از آلومینا است و دو برابر محکم تر از شیشه های سنتی است.

محققان اعلام کردند که به زودی روشی برای تولید انبوه این ماده جدید ابداع خواهند کرد و در صدد تجاری سازی این فناوری در عرض پنج سال هستند.

از این شیشه جدید می توان در پنجره ساختمان ها، خودروها و شیشه برای پوشش تلفن های هوشمند استفاده کرد.روش ساخت این شیشه در نشریه Scientific Reports منتشر شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ نشرخبر : 13 آبان 1394 کد مطلب : 81824888 (4967781) www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین