پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۸۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
معترضان پس از مهلت نیمه شب نیروهای امنیتی برای متفرق شدن، در چند منطقه پایتخت حضور یافتند و با موسیقی بلند و بوق خودروها در خیابان‌ها ماندند.
شعارسال: در حالیکه خبرگزاری رویترز از کشته شدن بیش از ۱۳ نفر و زخمی شدن ۸۶۵ نفر در درگیری های کربلا خبر داده پلیس کربلا این آمار را تکذیب کرد.

خبرگزاری رویترز این آمار را به نقل از مقامات امنیتی و بهداشتی عراق گزارش کرده است.

با این حال فرماندهی پلیس کربلا امروز سه شنبه اخبار مربوط به کشته شدن تظاهرات کنندگان در شب گذشته را تکذیب کرد.

به گزارش روسیاالیوم، در بیانیه فرماندهی پلیس کربلا آمده است: «آنچه در رسانه ها درباره کشته شدگان منتشر شده، بی اساس است. نه از نیروهای امنیتی و نه از تظاهرات کنندگان کسی کشته نشده است جز یک نفر که دور از محل برگزاری تظاهرات در شرق شهر و حدود ۲ کیلومتری آن در حادثه جنایی کشته شده است. ویدئوهایی که منتشر شده است با هدف تحریک مردم کربلا رخ داده است. برای اطمینان از عدم کشته شدن افراد در تظاهرات، هر کس می تواند به پزشکی قانونی بیمارستان الحسینی مراجعه کند. اخبار جعلی که در رسانه ها منتشر شده را تکذیب می کنیم و ویدئوهایی که پخش شده است صحت ندارد. ما آماده ایم همراه شبکه های خبری به پزشکی قانونی برویم و تمامی فرمهای کالبدشکافی روز گذشته را نمایش دهیم. به جز حادثه جنایی مذکور هیچ فرمی برای کالبد شکافی پرنشده است و رسانه ها برای دست یابی به حقیقت می توانند به پزشکی قانونی مراجعه کنند.»

در این بیانیه از اقدامات علیه رسانه هایی که قصد خدشه وارد کردن به وجهه شهر کربلا بدون رجوع به منبع اصلی قبل از انتشار خبر را دارند، خبر داده شده است.

از زمان آغاز اعتراض‌ها تا کنون دست‌کم ۲۵۰ نفر در عراق کشته شده‌اند.

در همین حال شب گذشته صدها نفر در بغداد، پایتخت عراق مقررات منع آمد و رفت در این شهر را نادیده گرفته و در خیابان‌ها حضور یافتند.

معترضان پس از مهلت نیمه شب نیروهای امنیتی برای متفرق شدن، در چند منطقه پایتخت حضور یافتند و با موسیقی بلند و بوق خودروها در خیابان‌ها ماندند.

تازه‌ترین درگیری‌ها میان معترضان و نیروهای امنیتی چندین کشته بر جای گذاشته است.

معترضان خواهان کناره‌گیری دولت هستند اما نخست‌وزیر عراق گفته است کناره‌گیری نمی‌کند.

بیشتر معترضان به فساد، بیکاری و کیفیت پایین خدمات دولتی معترض هستند و خواهان بهبود وضعیت هستند.

از زمان آغاز تظاهرات ضد دولتی در عراق بیش از دویست نفر کشته شده‌اند.

روز گذشته هزاران دانشجو و دانش‌آموز به تظاهرات علیه دولت پیوستند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کردند که قوطی گاز اشک آور حداقل منجر به مرگ سه تظاهرکننده شد.

دولت دستور داده بود مدارس و دانشگاه‌ها باز بمانند اما دانشجویان و دانش‌آموزان از حضور سر کلاس‌ها خودداری کردند.

به دنبال تشدید درگیری‌ها، دولت مقررات منع آمد و رفت را از نیمه شب تا ساعت ۶ صبح در بغداد و چند شهر دیگر به اجرا گذاشت اما صدها معترض آن را نادیده گرفتند.

روز دوشنبه، مجلس عراق رای به لغو کلیه امتیازات رئیس‌جمهوری، نخست‌وزیر، اعضای کابینه و نمایندگان مجلس داد اما به گفته کارشناسان چنین اقدامی نمی‌تواند معترضان را راضی کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار: 7 آبان 1398 ، کدخبر: 416332 ، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
0
همون اخبار دروغی که درباره فتنه 88 پخش میشدو شهیدسازی میکردن داره درباره اتفاقات عراق هم پخش میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین