پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۲۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
حسن هانی‌زاده کارشناس مسایل منطقه‌ای می‌گوید: مشکلات اقتصادی موجب نارضایتی مردم عراق شده است اما صهیونیست‌ها و سعودی‌ها به همراه عوامل نفوذی بعثی و شیعیان لاییک که به شیعیان سفارت‌خانه آمریکا معروف هستند، در پشت حوادث اخیر عراق قرار دارند.
شعار سال:یک کارشناس مسایل منطقه‌ای می‌گوید: مشکلات اقتصادی موجب نارضایتی مردم عراق شده است اما صهیونیست‌ها و سعودی‌ها به همراه عوامل نفوذی بعثی و شیعیان لاییک که به شیعیان سفارت‌خانه آمریکا معروف هستند، در پشت حوادث اخیر عراق قرار دارند.

 تحولات چند روز گذشته عراق در آستانه اربعین حسینی موجب بروز نگرانی‌ها در میان مردم عراق شده است، از آغاز این تظاهرات که گفته می‌شود در اعتراض به نبود اشتغال و مشکلات اقتصادی صورت گرفته است، برخی از شبکه‌های خبری ضد دولت عراق و مخالف محور مقاومت به دنبال متشنج نشان دادن وضعیت در این کشور هستند.

 همچنین تلاش فراوانی از سوی جریان‌های مشکوک برای باز کردن پای حشد شعبی به این درگیری ها انجام می‌شود تا عملا نیروی مقاومت عراق را مقابل مردم قرار دهد. از سوی دیگر به بهانه اولویت با اصلاح وضع کشور، برخی ها جریان ها، مردم را به عدم مشارکت در زیارت اربعین حسینی فرا می‌خوانند.

 حسین امیرعبداللهیان مشاور و دستیار ارشد رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «دست های خبیث خارجی که سال ها برای ناامن سازی عراق تلاش کرده اند، اکنون با روشی دیگر در صدد بی ثبات سازی عراق هستند. با درنظر داشتن مطالبات مدنی مردم ، صهیونیست ها و حامیان تروریسم تکفیری در پشت حوادث اخیر عراق قرار دارند. این توطئه نیز خنثی خواهد شد ... الحسین یجمعنا ...»

حسن هانی‌زاده کارشناس منطقه‌ای در مورد ناآرامی‌های اخیر در عراق اظهار داشت: به نظر می‌رسد حوادث اخیر عراق برآیند یک توطئه مشترک صهیونیستی، آمریکایی و وهابی است که از مدت‌ها پیش توسط موسسات پژوهشی آمریکایی، صهیونیستی شکل گرفته و به این نتیجه رسیده‌اند که برگزاری مراسم اربعین حسینی و حضور میلیونی مردم در کربلای معلی را تحت تاثیر قرار دهند چراکه معتقد هستند که این موضوع یک حرکت استراتژیک است که منافع آمریکا و اسراییل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند به یک جبهه فراگیر و محور مقاومت علیه آنها تبدیل شود.

وی همچنین مشکلات اقتصادی را یکی دیگر از علل ناآرامی‌های عراق دانست و افزود: از سوی دیگر مشکلات اقتصادی، رانتخواری و فساد موضوعی است که موجب نارضایتی مردم عراق شده است، متاسفانه دولت‌های قبلی در مورد وضعیت اقتصادی مردم کم‌کاری کرده و باعث به وجود آمدن این اوضاع شده‌اند، لذا شروع این ناآرامی، مسائل اقتصادی و اجتماعی بود اما با نفوذ عوامل بعثی و شیعیان لاییک که به شیعیان سفارت‌خانه آمریکا معروف هستند، به بیراهه کشیده شده و به شعارهایی نیز علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد.

این کارشناس مسایل منطقه‌ای با بیان اینکه این اعتراضات توسط آمریکا، عربستان و اسراییل هدایت می‌شود، گفت: دو موضوع مهمی که وجود دارد این است که زمان برگزاری این اعتراضات در آستانه اربعین بوده است که همین موضوع نشانه قصد تفرقه افکنی میان ایران و عراق است، همچنین انحراف شعارها علیه مرجعیت عراق و ایران نشان از دست‌های پشت پرده‌ای در این حوادث اخیر دارد. طبق اخبار رسانه های خارجی تاکنون در درگیری‌ها ده ها نفر کشته شده اند که باید به آن رسیدگی شود.

هانی‌زاده تاکید کرد: در پی حوادث اخیر و هشتک تظاهرات در عراق، بررسی‌ها نشان می دهد بالای 70 درصد از توئیت های ارسال شده با این هشتک از عربستان سعودی بوده است که این نشان دهنده دست‌های پشت پرده سعودی‌ها در اعتراضات و درگیری‌های اخیر عراق است.
«شیعیان سفارت‌خانه آمریکا» پشت نا آرامی‌های عراق
به گفته این کارشناس مسایل بین المللی ناآرامی‌های اخیر در عراق با هدف منحرف کردن مراسم اربعین حسینی و همچنین اختلاف افکنی بین ایران و عراق صورت گرفته است .

وی ادامه داد: عادل عبدالمهدی در پیامی به مردم عراق قول داده است که کمیته حقیقت‌یابی را تشکیل دهد و وضعیت معشیتی عراق را بهبود بخشد، اما آمریکایی‌ها سعی می‌کنند دولت عادل عبدالمهدی را ناکارآمد جلوه دهد چراکه وی شخصیتی شیعه و متعهد است و در برابر فشارهای آمریکا علیه ایران مقاومت کرد و از سوی دیگر در سفری که به چین داشت سعی کرد تا روابط اقتصادی و سیاسی خود را گسترش دهد لذا این موضوع موجب شده است که آمریکایی‌ها که از سرمایه گذاری در این کشور شکست خورده‌اند از این وضعیت به وجود آمده سوء استفاده کنند.

هانی‌زاده تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تا به این لحظه هیچ گونه دخالت مستقیمی در تحولات عراق نداشته است اما نگران عوامل پشت پرده بوده و تلاش می‌کند تا بین دولت و تظاهر کنندگان گفتگویی شکل بگیرد تا اوضاع آرام شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف،تاریخ انتشار:14مهر1398،کد خبر:3980713053،www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
پشت تمامی تاآرامی ها ایران یا عراق آمریکا و اسرائیل هستند که دشمن همیشگی ایران هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین