پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
هادی رضایی دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک گفت: با وجود این که بودجه پیش‌بینی شده کمیته ملی پارالمپیک از سوی سازمان برنامه و بودجه در سال جاری ۲۹ میلیارد تومان است، اما تا به امروز تنها ۳۵درصد بودجه خود را دریافت کرده‌ایم.

شعار سال:دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک گفت: با وجود این که بودجه پیش‌بینی شده کمیته ملی پارالمپیک از سوی سازمان برنامه و بودجه در سال جاری ۲۹ میلیارد تومان است، اما تا به امروز تنها ۳۵درصد بودجه خود را دریافت کرده‌ایم.

هادی رضایی  با اشاره به اختصاص تنها ۳۵ درصد بودجه کمیته ملی پارالمپیک از سوی سازمان برنامه و بودجه از ۲۹ میلیارد بودجه پیش‌بینی شده در سال جاری افزود: هرچند بودجه تخصیص یافته به کمیته ملی پارالمپیک از ابتدای سال تا به الان ناچیز و جوابگوی برنامه‌های ما نیست، اما سعی کردیم بودجه خود را طوری مدیریت کنیم که در اعزام تیم‌ها به مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با کمترین مشکل مواجه شویم. البته در برخی اعزام‌ها سخت‌گیریهای زیادی انجام می‌دهیم که احتمال دارد این سخت‌گیریها در آینده آسیب زیادی را متوجه تیم‌ها کند.

وی گفت: به این مساله باور داریم که با توجه به شرایط اقتصادی کشور سازمان برنامه و بودجه تلاش زیادی انجام می‌دهد تا تاخیری در تخصیص بودجه کمیته ملی پارالمپیک نداشته باشد، اما با توجه به این که در سال قبل بازیهای المپیک و پارالمپیک قرار داریم و فشار کاری ما در ۶ ماه دوم سال بیشتر از ۶ ماه اول سال است، تاخیر در واریز بودجه سبب می‌شود تا در اجرای برنامه‌ها با مشکلات زیادی روبرو شویم.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک با تاکید به این نکته که انتظار کسب ۱۹ سهمیه از تیم دوومیدانی اعزامی به مسابقات جهانی امارات را داریم، تصریح کرد: با توجه به این که ۱۹ ورزشکار اعزامی معلولان و نابینایان و کم‌بینایان به مسابقات جهانی همه رنکینگ اول تا چهارم جهان را دارند و مدال آوران پارالمپیک دوره قبل هستند، انتظار داریم که تمام نفرات اعزامی روی سکو قرار بگیرند و ۱۹ سهمیه از این تورنمنت در رشته دوومیدانی کسب کنیم.

رضایی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر بانوان به مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اعزام می‌شوند یا خیر؟ خاطرنشان کرد: اعزام این دو تیم بستگی به صلاحدید فدراسیون جانبازان و معلولان دارد. این دو تیم چون در سیاست مدال آوری ما قرار ندارند، ما مسوولیتی در برابر آنها نداریم و فدراسیون خود باید تصمیم بگیرد که این دو تیم را به مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک توکیو اعزام کند یا خیر؟

وی با اشاره به عقد قرارداد مالی با مربیان تیم‌های والیبال نشسته مردان، جودو و تکواندو برای هدایت این تیم‌ها در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، گفت: به جز مربیان این ۳ تیم با ۳۰ نفر از ورزشکاران رشته‌های وزنه‌برداری، دوومیدانی، والیبال نشسته مردان، تکواندو و جودو که شانس کسب مدال طلا را در توکیو دارند قرارداد بستیم که حقوق ۶ ماه اول مدال آوران طلا پرداخت شده و در ۶ ماه دوم سال حقوق مدال آوران نقره و برنز نیز واریز خواهد شد.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک اظهار کرد: حقوق ورزشکاران بر مبنای عملکردشان در اردوها و وضعیت مدال آوری آنها در مسابقات برون مرزی در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال؛ ورزشکاری که به صورت غیرمتمرکز تمرین می‌کند به جز ۵ میلیون تومان حقوق در نظر گرفته شده روزی ۲۵۰ هزار تومان برای ۲۵ روز حضور در اردوی آماده‌سازی به حسابش واریز می‌شود که چیزی حدود یازده میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان محاسبه می‌شود. یعنی یک ورزشکار طلایی در طی ۶ ماه اول سال ششصت و هفت میلیون و پانصد هزار تومان دریافت کرده است. البته این میزان برای ورزشکارانی که اردوی متمرکز دارند متفاوت است، به طوری که کمیته ملی پارالمپیک روزی ۳۵۰ هزار تومان بابت هزینه ورزشکار جهت شرکت در اردوها به حساب فدراسیون واریز می‌کند و ۵ میلیون تومان به حساب ورزشکار واریز می‌کند.

رضایی در پایان اضافه کرد: ورزشکارانی که در اردوهای داخلی دچار افت رکورد شوند یا مدال طلای آنها در مسابقات برون مرزی به مدال نقره تبدیل شود، مبلغ حقوق آنها از ۵ میلیون به ۲ میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند که این مبلغ برای مدل آوران برنز یک میلیون و پانصد هزار تومان است. البته ورزشکارانی که عملکرد قابل توجهی در اردوهای آمادگی داشته باشند و در مسابقات مدال برنز آنها به نقره و یا طلا تبدیل شود، علاوه بر پرداخت پاداش حقوق معوقه آنها نیز پرداخت خواهد شد تا با انگیزه بیشتری خود را برای پارالمپیک توکیو آماده کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:12آبان1398،کد خبر:98081106111،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین