پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۴۳۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۴
روز ۱۳ آبان ۱۳۹۸ تجمع دانشجویان و دانش آموزان و مردم استکبار ستیز در مقابل لانه جاسوسی در حالی برگزار شد که جای بسیاری از مسئولین دانشگاهی خالی بود.

شعارسال: روز ۱۳ آبان، راهپیمایی طبق معمول همیشه در خیابان طالقانی و مقابل سفارت سابق آمریکا برقرار بود. جایتان خالی دانش آموزان و دانشجویان زیادی مثل همیشه برای اعلام نفرت خود از استکبار جهانی حضوریافته بودند. برخی مسئولین دانشگاهی هم در این مراسم با شکوه حضور داشتند. همان‌هایی که گذران روز‌های بهمن ۵۷ را به چشم دیدند و در جریان تک تک اتفاقات بعد از آن قرار گرفتند و حتی ممکن است در تسخیر سفارت آمریکا در روز‌های پرتب و تاب جوانی‌شان نقش داشته باشند.

تسخیر سفارت پیش از هرچیزی یک فتح الفتوح دانشجویی بود، در روز‌هایی که عوام جامعه کف صحنه انقلاب تا پای جان ایستاده بودند، این واقعه از دل جامعه علمی دانشجویی کشور نشأت گرفت و بزگترین اتفاق آن روز‌ها را رقم زد تا جاییکه امام (ره) آن را انقلاب دوم خواندند.

با تمام این اوصاف ۱۳ آبان ۱۳۹۸ تجمع دانشجویان و دانش آموزان و مردم استکبار ستیز در مقابل لانه جاسوسی در حالی برگزار شد که جای بسیاری از مسئولین دانشگاهی خالی بود.

جای خالی وزیر علوم در راهپیمایی امروز!

شاخص‌ترین مسئول حوزه دانشگاهی کشور وزیر علوم است که شاید هرکسی توقع داشته باشد او را در این گونه مراسم‌های مهم کشوری و دانشگاهی ببیند، اما امسال هیچ کس ایشان را در این مراسم ندید و حتی بعد از اینکه از دفتر وی مسئله را جویا شدیم کادر روابط عمومی وزارتخانه به عدم اطلاع از این موضوع اشاره کردند. این بی اطلاعی شاید به حق هم باشد وقتی بخشی از کادر روابط عمومی در چنین روزی به مرخصی رفته بودند بی اطلاعی از برنامه‌های وزیر خیلی عجیب به نظر نمی‌رسد. اما جالبتر اینجاست که نه تنها کادر روابط عمومی وزارت علوم از حضور یا عدم حضور وزیر علوم بی اطلاع بودند، بلکه تمام عکاسان و خبرنگاران حاضر در صحنه هم از این موضوع بی اطلاع بودند و در پی وزیر از سر تا ته خیابان طالقانی را متر کرده و از هم پرسیده بودند که وزیر را امروز دیده‌ای؟ تا شاید ایشان را ببینند و گفتگویی داشته باشند یا عکسی من باب حضور ایشان در خبرگزاری‌ها منتشر کنند.

امروز چشم هیچ کسی به رؤسای دانشگاه‌های تهران روشن نشد!

از تمام نبودن‌های وزیر علوم و بی اطلاعی عجیب روابط عمومی یک وزارتخانه که همیشه داعیه نظم دارد هم که بگذریم به بهترین دانشگاه‌های تهران می‌رسیم، دانشگاه‌هایی مثل تهران، شریف، خواجه نصیر، الزهرا، تربیت مدرس و علمی کاربردی از جمله دانشگاه‌هایی بودند که در راهپیمایی ۱۳ آبان اثری از رؤسای آن‌ها نبود و بازهم خبرنگاران و عکاسان زیادی امروز طول و عرض مسیر را به دنبال برخی از این رؤسا بودند، اما چشمشان به جمال هیچکدام روشن نشد، برای همین موضوع خبرنگار خبرگزاری دانشجو با روابط عمومی این دانشگاه‌های تهران تماس گرفته و موضوع را از آن‌ها جویا شد، اما با جواب‌هایی مثل: اطلاعی نداریم روبرو شد. برخی هم از پرسیدن اینکه آیا رئیس دانشگاهتان به مراسم آمده بود یا نه ناراحت شده و گفتند چرا حضور و غیاب می‌کنید؟

دانشگاه‌های دیگری مثل امیرکبیر و علم و صنعت هم در پاسخ به سوال خبرنگار گفتند که رئیس دانشگاه در راهپیمایی داخل دانشگاه که به مناسبت این روز برگزار شده بود شرکت کرده‌اند و دیگر به راهپیمایی ۱۳ آبان در مقابل سفارت سابق آمریکا نیامده اند. بگدریم که دانشگاه امیرکبیر فاصله چندانی با لانه جاسوسی ندارد و رؤسای هردو دانشگاه اگر می‌خواستند می‌توانستند در هردو مراسم شرکت کنند، اما در دانشگاه خود فاصله کوتاهی را طی طریق نمودند و در جمع دانشجویان حضور یافتند که بازهم دستشان درد نکند، همین قدر هم نسبت به رؤسای دیگر دانشگاه‌ها خالی از لطف نبود.

جامعه دانشگاهی یک روز بزرگترین سفارت آمریکا در خاورمیانه را تسخیر کرد و امروز باید بدون متولی به تنهایی در سالگرد این تسخیر حضور پیدا کند، دانشجویان امروز به راهپیمایی آمده بودند، اما مسئولین آن‌ها که در هردولتی با هرگرایش سیاسی بخشی از بدنه نظام جمهوری اسلامی به حساب می‌آیند جای خالی‌شان پررنگ بود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 13آبان1398، کدخبر: 802474، snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین