پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
مدیر پروژه آزادراه تهران ـ شمال با بیان اینکه بهره‌برداری منطقه یک پروژه آزادراه تهران شمال در دهه فجر امسال خواهد بود، گفت: مسیر رفت منطقه دو این پروژه تا سال ۱۴۰۰ قابل بهره‌برداری خواهد بود. فارس من| بهره‌برداری مسیر رفت و برگشت آزادراه تهران ـ شمال تا دو سال آینده

شعار سال:مدیر پروژه آزادراه تهران ـ شمال با بیان اینکه بهره‌برداری منطقه یک پروژه آزادراه تهران شمال در دهه فجر امسال خواهد بود، گفت: مسیر رفت منطقه دو این پروژه تا سال ۱۴۰۰ قابل بهره‌برداری خواهد بود.


 «از آزادراه تهران شمال چه خبر» سؤالی بوده که مخاطبان خواستار پیگیری آن شدند که در توضیح این سوژه عنوان کردند؛ بیش از دو دهه قبل بود که صحبت از احداث آزادراهی بزرگ در کشور بود که علاوه بر کم کردن فاصله تهران تا شمال به حدود یک ساعت و نیم، موجب روان شدن ترافیک سایر شریان‌های شمال به جنوب و نیز صرفه‌جویی در مصرف بنزین، امنیت سفر و هزاران فایده و حسنه دیگر که برای آن برمی‌شمردند، می‌شد.

اکنون حدود 22 سال از شروع این پروژه می‌گذرد و هنوز تکلیف پروژه و زمان دقیق تکمیل آن مشخص نیست، هر از گاهی مسؤولان قول‌ها و وعده‌های مختلفی را در ارتباط با بهره‌برداری از این پروژه را دادند ولی تاکنون هیچ‌کدام از این وعده‌ها به سرانجام نرسیده است.

بهره‌برداری مسیر رفت و برگشت آزادراه تهران ـ شمال تا دو سال آینده

از تعطیلات تابستان و نوروز که بگذریم هنوز هم در پایان هفته و روزهای تعطیل ترافیک‌های چندساعته و طولانی تکرار می‌شود و حتی برخی از مسافران ترافیک را بخشی از سفر می‌دانند، ترافیک در حدی است برای ساعاتی جاده تبدیل به پارکینگ می‌شود، گویی این مسیر جاده نبوده بلکه مکانی برای پارک خودروهاست و مسافران نیز به جای نشست در خودروها و منتظر ماندن سعی می‌کنند در طول مسیر به گشت و گذار بپردازند.

مدیر پروژه آزادراه تهران ـ شمال در این‌باره، اظهار کرد: بعد از بررسی و بازدید‌های صورت گرفته منطقه یک این پروژه تا بهمن ماه امسال قابل اتمام خواهد بود.

سدبهلول حسینی افزود: درحال حاضر بخش عمده اقدامات در زمینه آزادراه تهران شمال ازجمله حفاری، زیرسازی پل، بیش از 90 درصد روسازی، بخش عمده تاسیسات صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه بهره‌برداری منطقه یک پروژه آزادراه تهران شمال در دهه فجر امسال خواهد بود، تصریح کرد: همچنین مسایل مربوط به ایمنی این پروژه نیز در مراحل نهایی قرار دارد و بحث نیوجرسی نیز در دست اقدام است.

مدیر پروژه آزادراه تهران ـ شمال با بیان اینکه تا پایان دی ماه برای رفع نواقص و تعمیرات مسیر اقدامات لازم صورت می‌گیرد، انشالله این پروژه تعطیلات نوروز امسال زیربار ترافیک می‌رود.

حسینی ادامه داد: همچنین محل اتصال منطقه یک به کرج درواقع جاده قدیم نیز در حال اتمام است که تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر مشکل خاصی در ارتباط با افتتاح پروژه آزادراه تهران شمال تا دهه فجر امسال وجود ندارد، افزود: با بهره‌برداری این مسیر در روزهای عادی بیش از ۵۰ کیلومتر درواقع یک چهارم این مسیر کاهش خواهد یافت.

مدیر پروژه آزادراه تهران ـ شمال یادآور شد: همچنین مسیر رفت منطقه دو این پروژه تا سال ۱۴۰۰ قابل بهره‌برداری خواهد بود که در بحث کاهش ترافیک موثر خواهد بود.

مسیر آزادراه درحال احداث تهران ـ شمال به‌طول 121 کیلومتر است و به چهار منطقه تقسیم و فازبندی شده است، کف منطقه چهار به فاصله 20 کیلومتر بین شهرستان چالوس و مرزن‌آباد واقع شده که از 6 سال قبل تمام شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

حدفاصل بین مرزن‌آباد تا پل زنگوله به فاصله تقریبی 47 کیلومتر منطقه سه آزادراه است که تاکنون عملیات اجرایی آن شروع نشده است.

همچنین فاصله بین پل زنگوله و سه راه شهرستانک حدود 22 کیلومتر است منطقه دو آزادراه درحال احداث و اجرا است.

فاصله بین سه‌راه شهرستانک که تقاطع بزرگراه شهید همت و آزادگان به طول حدود 32 کیلومتر بوده که منطقه یک آزادراه است و بنا به دلایلی مهم‌ترین منطقه بوده و ازجمله دلایل آن می‌توان به کوتاه شدن مسیر به طول حدود 60 کیلومتر و حذف مسیر پُرترافیک تهران ـ کرج در اواخر هفته است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:29آبان1398،کد خبر:13980828001008،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین