پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۷۱۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۹
فدراسیون فوتبال کشورمان اعلام کرد که مارک ویلموتس باید مدت بیشتری در ایران حضور داشته باشد و با جدیت بیشتری کارش را انجام بدهد. علاوه بر قهر این مربی بلژیکی تا چند روز پیش از دیدار با عراق برای دریافت مطالباتش، پروازی بودن او و مرخصی‌های پرشمارش از دیگر انتقاداتی است که به این مربی وارد می‌شود، اما واکنش فدراسیون ما چیست؟!

شعار سال: فدراسیون فوتبال کشورمان اعلام کرد که مارک ویلموتس باید مدت بیشتری در ایران حضور داشته باشد و با جدیت بیشتری کارش را انجام بدهد. علاوه بر قهر این مربی بلژیکی تا چند روز پیش از دیدار با عراق برای دریافت مطالباتش، پروازی بودن او و مرخصی‌های پرشمارش از دیگر انتقاداتی است که به این مربی وارد می‌شود، اما واکنش فدراسیون ما چیست؟!

در همین ارتباط، جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شد و در نهایت، خروجی آن این بود که مباحث با برنامه‌ریزی دقیق تا شروع دور جدید برنامه‌ها که قطعاً قبل‌تر از فیفادی آینده خواهد بود، انجام و ظرفیت‌ها به‌طور کامل استفاده و مباحث بررسی شود. سرمربی تیم ملی نیز باید مدت بیشتری در ایران حضور داشته باشد و با جدیت بیشتری کارش را انجام بدهد.

تیم ملی عراق موفق شد تیم ملی کشورمان را شکست دهد و این تمامی آنچه از این بازی تلخ برای ما به یادگار مانده نیست، بلکه موضوع فرق میان سرمربی دو تیم است. سرچکو کاتانتس سرمربی تیم ملی عراق ۶ ماه مطالباتش را دریافت نکرده و خیلی راحت روی نیمکت این تیم می‌نشیند و با تمام قدرت کار را انجام می‌دهد و در نهایت برنده می‌شود، اما ...

اما! مارک ویلموتس پس از شاهکارش در بازی با بحرین رفت و وقتی چند روز مطالباتش به تأخیر افتاد، حتی حاضر نشد به ایران بیاید و وقتی پولش را گرفت خیلی راحت رفت و بازی حساس را باخت و در آخر گفت که ما حداقل می‌توانستیم در دو بازی مقابل بحرین و عراق دو امتیاز بگیریم، اما این اتفاق رخ نداد. او با ادعای اینکه ۳۰ سال است در فوتبال حضور دارد، گفته که هیچ‌وقت یک نفر را نباید مقصر قلمداد کرد.

پروازی بودن و مرخصی‌های پرشمار مارک ویلموتس پس از اعتراضی که در این رابطه با کارلوس کی‌روش نیز مطرح شده بود،دیگر بخش مهم انتقادات است که البته فدراسیون فوتبال این موضوع را رد می‌کند! امیرمهدی علوی، سخنگوی این فدراسیون در این رابطه می‌گوید: «مربی پروازی در هیچ شرایطی مورد تأیید فدراسیون نیست. بر اساس بندها و تبصره‌های قرارداد، این موضوع را به ویلموتس تذکر داده‌ایم و بازهم تذکر می‌دهیم. امکان دارد بندهایی از قرارداد رعایت نشده باشد که این موضوع بین فدراسیون و ویلموتس است.»

قرار است بحث سفرهای سرمربی تیم ملی را به او متذکر شوند. حضور ویلموتس در ایران مورد تأکید فدراسیون و خودش است و قرار شده در ادامه روند فعلی تغییر ‌کند. زمان مرخصی، فعالیت و حضور این مربی بلژیکی در قرارداد موجود است و رعایت خواهد شد. حال این سؤال مطرح می‌شود که آیا مارک ویلموتس بدون مطالعه هدایت تیم ملی را قبول کرده است؟ وقتی همه دنیا مصاحبه‌های جنجالی کی‌روش را درباره اوضاع نابسامان اقتصادی و امکانات فوتبال ما خوانده‌اند، چرا او آنها را نادیده گرفت؟!

اکنون ویلموتس دستمزدش را گرفته و شرایط را هم بهتر فهمیده، پس دو راه دارد: یا باید پای کارش بایستد و تیم ملی را از این وضعیت بیرون بکشد، یا اینکه برود، زیرا در صورت ماندن دوران ناخوشایند برای هر دو طرف رقم خواهد خورد! این موضوع می‌تواند در آینده کاری او هم یک نمره منفی بزرگ باشد و از طرفی، اگر فدراسیون فوتبال و ویلموتس تنها به‌خاطر مبلغ قرارداد مجبور به همکاری با یکدیگر باشند، بدترین انتخاب برای تیم برتر فوتبال آسیا خواهد بود.

تا پیش از دیدار با عراق، همه انتظار برنامه ویژه‌ای از طرف فدراسیون فوتبال و این مربی بلژیکی داشتند، اما برنامه ویژه‌ای که همه را غافلگیر کرد و حتی در خیال بدبین‌ترین هوادار تیم ملی هم نمی‌گنجید، شکایت و درخواست جدایی مارک ویلموتس درست در آستانه این بازی حساس پس از آن شکست کذایی مقابل بحرین به دلیل عقب افتادن زمان پرداخت قسط اولش بود؛ سورپرایزی که به دلیل ضعف فدراسیون فوتبال ما در امور اجرایی رقم خورد.

طبق اعلام فدراسیون فوتبال، کشورهای استرالیا، ژاپن، چین، پاراگوئه، برزیل، امارات، لیبریا، هند و گرجستان به درخواست این فدراسیون برای برگزاری بازی تدارکاتی به دلیل درخواست رقم‌های بالا از سوی شرکت‌های برگزارکننده، عدم توافق بر سر محل برگزاری و تمایل نداشتن به مسابقه در آن تاریخ‌، پاسخ منفی داده‌اند. در واقع باید گفت که فدراسیون ما مشکل اجرایی دارد، کسی که کارهای تیم ملی را انجام می‌دهد و وظیفه‌اش هماهنگ کردن امکانات برای این تیم است، کم‌کاری می‌کند.

ضعف در امور اجرایی فدراسیون فوتبال بسیار مشهود است، چرا که از زمان باخت مقابل بحرین تا شروع فیفادی آبان ماه، زمان زیادی برای پرداخت پول مارک ویلموتس بود، اما بهانه‌تراشی به نام تحریم‌ها و مشکلات انتقال پول، باعث شد شاهد چنین حرکتی از سوی سرمربی تیم ملی باشیم. اگر غیر از این بود، بلافاصله و پس از اعتراض او، چطور پولش واریز شد؟

در مقایسه، با همتای مارک ویلموتس در تیم ملی عراق یعنی سرچکو کاتانتس، متوجه می‌شویم ویلموتس اولویتش پول است، نه کار و همین موضوع باعث می‌شود بازیکنان که می‌دانند به پیروزی نیاز دارند، اما تلاش خود را دو برابر نمی‌کنند. البته این تنها در تیم ملی صدق نمی‌کند و حتی در باشگاه‌ها نیز این موضوع به چشم آمده است. معلوم می‌شود مدیران ما نسبت به همتایان عراقی خود در اداره کردن ضعیف هستند، چرا که کاتانتس به‌رغم نگرفتن دریافتی خود آن هم پس از ۶ ماه، برای آنکه روحیه تیمش در آستانه دو بازی حساس با ایران و بحرین-حریف‌های مستقیم خود-خراب نشود، حرفی در این باره به زبان نمی‌آورد.

تلخی باخت عراق تمامی ندارد؛ چرا که مربی اسلوونیایی تیم ملی عراق در نشست خبری قبل از بازی با بحرین ادعای جالبی را مطرح می‌کند که برای ما قابل هضم نیست: «ما از اول هم می‌دانستیم که رقیبمان در راه صعود، ایران نیست، بلکه باید با بحرین بجنگیم. به همین خاطر با شناخت کامل از این تیم به مصاف آنها می‌رویم تا مأموریتمان را به‌درستی انجام بدهیم. در بازی رفت مساوی کردیم و حالا با برد در بازی برگشت طبق برنامه می‌توانیم پیش برویم.»

این حرف‌های سرچکو کاتانتس دردناک‌تر از دو شکست متوالی مقابل بحرین و عراق است که به لطف ضعف فدراسیون فوتبال ما در امور اجرایی گوش اهالی فوتبال را آزار می‌دهد!

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:29آبان1398،کد خبر:83562338،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین