پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۴۵۸۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۱
رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با بیان اینکه انتقاد به ضعف آموزش عالی در تربیت نیروی کار رامی پذیریم،گفت:ورود اساتیدجوان با دانش‌ جدید مرتبط با بازار کار می‌تواند در این زمینه کمک کند.

شعارسال: غلامحسین حسینی نیا ، درباره انتقادات به نظام آموزش عالی برای ضعف در تربیت نیروی کار ماهر متناسب با نیاز بازار اظهار داشت: واقعیت این است که کاملا این انتقادات به نظام آموزش عالی را به حق می دانیم و می پذیریم. دلیل اصلی کاربردی نبودن علوم نظام آموزش عالی این است که بدنه اصلی دانشگاه‌های ما همچنان سنتی هستند و بخش اعظم آن به رویه‌های سنتی اساتید برمی‌گردد که در این زمینه نیازمند یک تغییر پارادایم در دانشگاه‌ها و همچنین نگاه و نگرش اساتید هستیم.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد ورود اساتید جوان با انرژی و دانش‌های جدید مرتبط با نیازهای جدید بازار کار می تواند در این زمینه کمک کند، گفت: ما در رهیافت‌ها، اصول، برنامه‌ها و محتوای آموزش عالی نیاز به یک تحول داریم و در رأس آن تغییر و انقلاب در تفکر مدیران دانشگاهی و اساتید است.

وی درباره فارغ التحصیلان دانشکده کارآفرینی نیز افزود: ما صرفا به دنبال تربیت کارآفرین نیستیم و فقط یکی از اهداف دانشکده، تربیت کارآفرین است. کارآفرینی یک علم است که نیازمند به تحقیقات دارد، بنابراین تربیت پژوهشگر و تولید علم بومی کارآفرینی یکی از ماموریت‌های اصلی دانشکده کارآفرینی است.

کارآفرینی علم وارداتی به کشور است

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران با بیان اینکه کارآفرینی یک علم وارداتی به کشور است و مکاتب جاری در این حوزه نیز غربی هستند، اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های مهمی که ما به عنوان برنامه هدفگذاری کردیم، تولید علم کارآفرینی از طریق تحقیقات و همچنین تولید مکتب ایرانی کارآفرینی است.

حسینی نیا ادامه داد: از طرف دیگر تربیت آموزشگران و مربیان و تکنیک‌های انتقال مباحث مربوط به خلاقیت و کسب و کارهای جدید دومین ماموریت دانشکده کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق دانشجویان فارغ التحصیل دکتری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران امروز به عنوان اساتید کارآفرینی در دانشگاه‎های دیگر کشور فعالیت می‌کنند، گفت: از سوی دیگر دانشکده کارآفرینی، هم می تواند خدماتی به جامعه دانشگاهی در باب توسعه دانشکده‌های کارآفرینی و هم خدماتی در قالب ایجاد کلینیک‌های کسب و کار، شتابدهنده‌ها یا فعالیت مشاوره‌های کسب و کار در کارخانه‌های نوآوری، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ارائه دهد.

۱۶ درصد فارغ التحصیلان دانشکده کارآفرینی، «کارآفرین» هستند

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران درباره میزان کارآفرین تربیت شده در دانشکده کارآفرینی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ درصد از فارغ التحصیلان دانشکده کارآفرینی، «کارآفرین» هستند که به نسبت سایر دانشکده‌های کارآفرینی یا مدارس و دانشگاه‌های کسب و کار در دنیا و با در شرایط سخت کسب و کار در ایران، رقم قابل قبولی است.

حسینی نیا با بیان اینکه نباید انتظار داشت هر فردی که وارد دانشکده کارآفرینی می شود به عنوان قهرمان ملی در حوزه کارآفرینی خارج شود، گفت: همانطور که انتظار نمی رود هر فردی در دانشکده ادبیات یا دانشگاه تربیت مدرس پذیرش می‌شود، قهرمان ملی باشد.

ایجاد رشته مربیگری کسب و کار در ایران برای اولین بار

وی از ایجاد رشته مربیگری کسب و کار در ایران برای اولین بار خبر داد و گفت: متاسفانه مربیان و مشاوره‌های حرفه‌ای در حوزه کسب و کار نداریم، بنابراین هدف از راه اندازی این رشته این است که مربیان حرفه‌ای را در حوزه‌های کارآفرینی و کسب و کار تربیت کند.

وی گفت: خوشبختانه ایجاد این رشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک فرایند بسیار سخت به تصویب رسید و از کنکور بعد می‌توانیم در رشته تربیت مربی کسب و کار دانشجو بپذیریم. با توجه به اینکه تمام مراحل طراحی و تدوین این دوره و دفاع از آن در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران انجام شده به صورت قانونی منحصرا در سه سال فقط در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در این رشته دانشجو پذیرفته می‌شود و پس از آن سایر دانشکده‌ها نیز می‌توانند در این رشته دانشجو بگیرند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 1آذر1398، کدخبر: 4777862: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین