پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
قلعه بیرجند که با نام های قلعه ته ده و پایین شهر نیز شناخته می شود، بزرگترین و قدیمی ترین بنای تاریخی بیرجند به شمار می رود که به تازگی اطراف آن به پاتوق معتادان تبدیل شده است.

شعار سال: یکی از زیباترین و قدیمی ترین قلعه‌های ایران که با نام‌های قلعه ته ده و یا قلعه پایین شهر شناخته می‌شود قلعه تاریخی بیرجند است. این قلعه یکی از نقاط گردشگری شهر بیرجند در خراسان‌جنوبی بر فراز بلندترین نقطه غربی تپه ماهور‌های این شهر قرار دارد.

وسعت این قلعه حدود ۳۰۰۰ متر مربع و ساخته دوره صفویه و هسته اولیه شهر بیرجند محسوب می‌شود. این قلعه از خشت و گل ساخته شده و مردم دوره صفویه تا قاجاریه را از حمله مهاجمان بویژه ترکمن‌ها و ازبک‌ها در امان نگه می‌داشته است.

قلعه بیرجند در دوره قاجاریه به طور کامل بازسازی و مورد استفاده قرار گرفت. این قلعه دارای 7 برج بوده که شش برج از آن باقی مانده است. عکس هایی که مجتبی گرگی عکاس ایرنا از این بنای تاریخی گرفته اما نشان می دهد بخش هایی از این بنای تاریخی رو به تخریب است و اطراف آن نیز به پاتوق معتادان تبدیل شده است.







با اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري فراديد، تاریخ انتشار چهارشنبه 6 آبان 1394، كد مطلب: ۲۵۰۹۸۳: www.faradeed.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین