پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۴۹۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
حدود ۲۰ روز قبل بنزین درحالی گران شد که بسیاری از کارشناسان می‌گویند اولا لزومی به افزایش قیمت بنزین در این شرایط اقتصادی نبود و اگر هم دولت می‌خواست با نادیده گرفتن دیدگاه‌های کارشناسی، بنزین را گران کند، حداقل باید در حوزه زیرساختی آمادگی لازم را از چندین سال قبل تدارک دیده بود.

شعارسال: برای مثال با افزایش قیمت بنزین مراجعه مردم به سوخت جایگزین یعنی CNG بیشتر شده است اما دولت روحانی طی بیش از ۶ سال اخیر نه به تعداد کافی جایگاه CNG ایجاد کرده و نه به تعداد کافی خودروی دوگانه‌سوز یا مصرف‌کننده CNG در کشور داریم.

                   

از این رو زمانی که روحانی دولت را تحویل گرفت میزان مصرف روزانه CNG حدود ۱۸/۳ میلیون مترمکعب بود که این مقدار در سال ۹۸ به ۱۹/۵ میلیون مترمکعب رسیده است. درحالی که در دولت نهم و دهم مصرف CNG  از ۱/۴ میلیون مترمکعب در سال ۱۳۸۵ به ۱۸/۳ میلیون مترمکعب رسیده بود.

قابل ذکر است بی‌برنامگی دولت روحانی در اجرای طرح افزایش قیمت بنزین (بدون تکمیل زیرساخت‌های دیگر) درحالی است که در ترکیه طی ۱۵ سال اخیر که سوخت پاک LPG به عنوان یکی از جایگزین‌های بنزین مطرح شده، تعداد خودروهای سواری دارای LPG از ۱۴/۷ درصد در سال ۲۰۰۴ به ۳۷/۵ درصد در سال ۲۰۱۹ رسیده است.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نسیم آنلاین، تاریخ انتشار: 18آذر1398 ، کدخبر: 2341615: www.nasimonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین