پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۴۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با اشاره به ارائه برنامه جامع این صندوق برای نخستین بار، جزئیات چگونگی توزیع متوازن منابع صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در سراسر کشور را تشریح کرد.

شعارسال: مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با اشاره به ارائه برنامه جامع این صندوق برای نخستین بار، جزئیات چگونگی توزیع متوازن منابع صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در سراسر کشور را تشریح کرد.
 
*** برنامه جامع صندوق حمایت از صنایع پیشرفته
 
به گزارش خبرگزاری صنایع، رضا نقی‌پور اصل در نشست خبری با اصحاب رسانه و در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری صنایع، پیرامون توزیع متوازن منابع صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در سطح کشور، اظهار داشت:
 
زمانی که وزیر صمت مسئولیت صندوق حمایت از صنایع‌پیشرفته را به عهده بنده گذاشت ما یک برنامه جامع استراتژیک را به ایشان تقدیم کردیم.
 
این برنامه که با همیاری اساتید صاحب فن، صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه‌ها تدوین شده است برای اولین بار در مجموعه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، که ۲۲ سال قدمت دارد ارائه شده است.
 
*** استقرار نمایندگان صندوق در استان‌ها

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، در ادامه با اشاره به سیاست‌های وزیر صمت در حوزه تمرکززدایی، اظهار داشت:
 
در راستای این سیاست و برحسب دستور وزیر، صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، نیز بحث تمرکززدایی را اولین اولویت خود اعلام کرد و در این راستا با برنامه‌ریزی‌های دقیق، نمایندگان خود را در برخی استان‌ها مستقر و تا پایان سال ۹۸ نیز تعداد ۱۰ نمایندگی دیگر را در سطح کشور مستقر خواهد کرد.
 
وی در ادامه تصریح کرد:
 
 اولین نمایندگی این صندوق در استان آذربایجان شرقی ایجاد و پس‌ازآن در استان‌های هرمزگان و فارس شروع به فعالیت کرد.
 
در آینده نزدیک نیز نمایندگی‌های این صندوق در استان‌های بوشهر، ایلام، خراسان شمالی، جنوبی و رضوی و اردبیل شروع به فعالیت خواهد کرد.
 
به منظور ارتباط نزدیک‌تر با فعالین این حوزه در استان‌ها و تسهیل در امور آن‌ها با برنامه از پیش تعیین‌شده نمایندگان خود را در این استان‌ها مستقر خواهیم کرد.
 
*** معرفی نمایندگان توسط سازمان صمت استان‌ها
 
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در ادامه با تأکید بر این‌که تعداد نمایندگان این صندوق حتماً افزایش خواهد یافت، بیان کرد:
 
با توجه به اینکه دولت در راستای موضوع چابک‌سازی، سازمان‌ها را به جذب نکردن نیرو مکلف کرده است، وزیر صنعت پیشنهاد دادند که مکانی را در سازمان‌های صمت استانی به این نمایندگان اختصاص دهند و یکی از اهالی فن و خبره در این حوزه که مشخصاً در این حوزه فعالیت و شناخت کافی دارد در این اتاق مستقر شود.
 
این اشخاص توسط رئیس صمت استان به صندوق معرفی خواهند شد، صندوق نیز ابلاغیه‌ای برای آن‌ها صادر خواهد کرد تا شرکت‌ها و واحدهای صنعتی مستقر در استان‌ها به این اشخاص مراجعه کنند.
 
کارشناسانی از صندوق حمایت از صنایع پیشرفته وظیفه آموزش نمایندگان استانی را بر عهده خواهند داشت تا این امر موجب تسهیل در رفع مشکلات شرکت‌ها و فعالین این حوزه شود.
 
*** خدمات صندوق به فعالین حوزه صنایع پیشرفته

همچنین صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، در ارائه خدمات به فعالانی که خواهان استفاده از تسهیلات صندوق حمایت، صدور ضمانت‌نامه، خدمات کارشناسی، سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر مخصوصاً در مناطق محروم و کم برخوردار هستند با هماهنگی سازمان‌های صمت استانی پیش‌قدم خواهد شد و نسبت به رفع مشکلات و خواسته‌های آن‌ها اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
 
 
*** حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

نقی پور در ادامه به سفر اخیر خود به استان هرمزگان اشاره کرد و گفت:
 
یک شرکت دانش‌بنیان در یکی از مناطق محروم این استان ایده‌ای جدید و خلاقانه در حوزه زیست‌فناوری را شروع کرده بود.
 
 این شرکت با ۱۱ نفر از جوانان دانشگاهی و با شرایط و امکانات بسیار محدود توانسته بودند ۶۵۰ میلیون تومان از محصولات خود را به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر کنند.
 
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، در پایان اظهار داشت:
 
بنا شد با حمایت‌هایی که صندوق حمایت از صنایع پیشرفته از این شرکت به عمل خواهد آورد تعداد شاغلین این واحد تا پایان سال ۹۸ به تعداد ۴۹ نفر افزایش پیدا کند.
 
 
در پایان می‌توانید گزارش تصویری این مصاحبه را مشاهده نمایید:
 
 
تعداد بازدید : 11


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری صنایع ،تاریخ انتشار:   18  آذر 1398،کدخبر: -  ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
باید از صنایع کشور به طور ویژه حمایت بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین