پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۴۹۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
وزارت صمت پس از افزایش قیمت بنزین، در راستای کنترل بازار و جلوگیری از افرایش قیمت‌ها، هر روزه جلسات ستاد تنظیم بازار را تشکیل و دستگاه‌های نظارتی را ملزم به افزایش نظارت و بازرسی کرده است.در همین راستا قائم مقام وزیر صنعت روز گذشته طی نامه‌ای به استاندارن کل کشور، خواستار راه‌اندازی میادین میوه‌و تره‌بار استانی شد.
شعارسال: قائم مقام وزیر صنعت روز گذشته طی نامه‌ای به استاندارن کل کشور، خواستار راه‌اندازی میادین میوه‌و تره‌بار استانی شد.
 
 وزارت صمت پس از افزایش قیمت بنزین، در راستای کنترل بازار و جلوگیری از افرایش قیمت‌ها، هر روزه جلسات ستاد تنظیم بازار را تشکیل و دستگاه‌های نظارتی را ملزم به افزایش نظارت و بازرسی کرده است.
 
در همین راستا، حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزارت صنعت، روز گذشته طی نامه‌ای به استانداران کل کشور، خواستار راه اندازی میادین میوه و تره بار استانی شد. این اقدام قائم مقام وزارت صمت در راستای کاهش فاصله تولید تا توزیع کالاهای اساسی انجام شده است.
 
*متن نامه به شرح ذیل است:
 
استانداران محترم سراسر کشور
 
موضوع: راه اندازی میادین میوه و تره‌بار در استان‌های سراسر کشور
 
احتراماً، همانطوریکه مستحضرید تنظیم بازار کالا یکی از اولویت‌های مهم و سیاست‌های راهبردی دولت محترم و به تبع آن دستگاه‌های ذیربط آن می‌باشد که در شرایط کنونی با جنگ اقتصادی ناجوانمردانه دشمنان و تحریم‌های ایجاد شده از اهمیت چندانی برخوردار شده است.
 
لزوم تأمین به موقع کالاهای اساسی موجب شد تا با تکیه و حمایت از تولیدات داخلی برنامه‌ریزی دقیق‌تری در تأمین، توزیع و مصرف کالاها خصوصاً کالاهای اساسی صورت گیرد.
 
بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و بهره‌گیری از زیرساخت‌های تجاری مختلف خصوصاً شبکه‌های توزیع کالا با اصل توجه به کوتاه شدن فاصله تولید تا مصرف و به التبع آن کاهش هزینه‌های مبادله به نفع مصرف کننده نظیر مراکز عرضه مستقیم کالا از جمله مراکز میادین میوه و تره‌بار از برنامه‌های دولت در ایام پیش‌رو بوده است که خوشبختانه اثرات مثبتی در فرآیند تسهیل توزیع کالاهای پرمصرف مردم داشته است.
 
تجارب موفق این مهم فعالیت بیش از 250 میدان میوه و تره‌بار در شهر تهران است که علاوه‌بر دسترسی آسان مردم به میوه و تره‌بار با قیمت مناسب، نسبت به توزیع کالاهای ضروری و اساسی مردم در مواقع لزوم ظرفیت مطلوبی ایجاد نموده است.
 
آنچه مسلم است وجود چنین زیرساخت‌های تجاری در مناطق مختلف کشور در تنظیم بازار کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم امری ضروری است و مطابق مصوبه شورای انقلاب و هیئت وزیران مورخ یکم بهمن ماه 1374 اهمیت اجرای آن مورد تأکید قرار گرفته است؛ اما حسب گزارشات واصله اجرای این مهم بصورت محدود در چند استان و منطقه کشور صورت گرفته و در برخی از استان‌ها به دلایل نامشخص مسکوت مانده است. خواهشمند است با توجه به اهمیت و ضرورت امر دستور فرمایید:
 
1. آمار و اطلاعات شبکه‌های مشابه استانی (میادین میوه و تره‌بار) به تفکیک شهرستان در قالب جدول به این حوزه اعلام دارند.
 
2. موضوع راه اندازی میادین میوه و تره‌بار با اهداف تعیین شده مطابق مصوبه هیئت محترم وزیران به صورت ویژه در دستور کار ستاد تنظیم بازار استان یا کارگروه‌های ذیربط استانی دیگر قرار گرفته و با فراهم کردن الزامات آن و تصمیمات لازم جهت عملیاتی شدن این مراکز اقدام لازم صورت گیرد.
 
حسین مدرس خیابانی
 
قائم مقام وزیر در امور بازرگانی
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   تسنیم ،تاریخ انتشار:    20 آذر 1398،کدخبر: 2158000   ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین