پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۵۰۷۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی از تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان ورامین خبر داد.

شعار سال: سیدحسین نقوی حسینی اظهار کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی یکی از مهمترین مطالبات به حق مردم و مسئولان ورامین است که پس از ده سال، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز سه‌شنبه، شرایط ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در ۳۰ استان کشور را تعیین کردند که بر اساس آن، شهرستان ورامین نیز پس از ده سال، صاحب این منطقه مهم اقتصادی شد.
وی اظهار کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی استان تهران، منطقه طلا و جواهر تهران و چرم‌شهر ورامین را شامل می‌شود که این امر تحول ویژه‌ای را در اقتصاد منطقه ایجاد خواهد کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی افزود: با راه اندازی این منطقه ویژه اقتصادی، شرق استان تهران برای نخستین بار، صاحب این ویژگی خاص می‌شود که قطعا نگاه سرمایه گذاران بخش خصوصی را به این بخش از استان معطوف کرده و موجب رونق اقتصادی خواهد شد.
وی گفت: پیش از این، مطالعات مربوط به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، در یکصد هکتار از اراضی شمال شهرک صنعتی چرم‌شهر انجام شده و زیرساخت‌های لازم برای این تغییر مهم اقتصادی در شهرستان ورامین فراهم است.
نقوی حسینی گفت: شهرستان ورامین به لحاظ موقعیت جغرافیایی، همجواری با تهران، مجاورت با شهرک های صنعتی متعدد و تنوع تولید محصولات کشاورزی از موقعیت مناسبی برای استقرار منطقه ویژه اقتصادی برخوردار است و ویژگی این شهرستان می‌تواند به رشد و شکوفایی اقتصاد منطقه و استان تهران کمک شایانی کند. 

وی به ظرفیت بالای این شهرستان اشاره کرد و افزود: از جمله مزیت‌های دیگر شهرستان ورامین می‌توان فاصله نه چندان دور از پایتخت، برخورداری از با امکاناتی از قبیل آتش نشانی، تصفیه خانه فاضلاب، آب، برق، گاز وتلفن، دسترسی سریع به فرودگاه بین المللی، نزدیکی به راه آهن سراسری و راه‌های اصلی کشور از طریق جاده قم - گرمسار، نزدیکی به بازار مصرف تهران و کل بازار کشور می‌باشد. 

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 26 آذر 98، کد مطلب: 83598536: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
0
به علت تنوع تولید محصولات کشاورزی این شهرستان اهمیت بسیاری دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین