پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۹۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی‌های روز با ما همراه باشید.
شعار سال : حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.
 
اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی تا پایان امسال ۵۰ هزارنفر می‌شود
 
باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که فضایی است برای معرفی خدمات و تخفیفات ارائه شده حوزه آزمایشگاهی، چند سالی است که با عضویت مراکز آزمایشگاهی رونق گرفته است.

در این باشگاه سه دسته از عضویت توسط مراکز در شبکه با عنوان «آزمایشی»، «قطعی» و «غیر عضو» داشته‌ایم، گفت: بنا داریم اعضای قطعی را با عنوان «اعضای فعال»، «توانمند»، «ممتاز» و «پیشرو» ثبت شده است. در این باشگاه خدمات تخفیفی مختلفی به دانشجویان، مراکز عضو، اساتید و علاقه‌مندان به این حوزه ارائه می‌شود.

رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی گفت: در حال حاضر ۳۵ هزار نفر عضو باشگاه مشتریان شبکه هستند، که پیش‌بینی می‌کنیم پایان امسال این تعداد به ۵۰ هزار نفر برسد.
 
شرکت‌های خلاق یارانه پرداخت تسهیلات بانکی ۶۰ میلیونی دریافت می‌کنند
به منظور دستیابی به اهداف صادراتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان و خلاق به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، یارانه سود تسهیلات اعطا می‌شود. این یارانه از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری منتخب پرداخت شده و به تسهیلات دریافتی با موضوع صادرات و انتقال فناوری تعلق می‌گیرد.

یارانه سود تسهیلات، مبلغی است (تا سقف ۶۰ میلیون تومان) که در صورت دریافت تسهیلات صادراتی یا انتقال فناوری از بانک‌ها، صندوق‌ها و نهاد‌های مالی و رعایت شرایط مندرج در مصوبه یارانه تسهیلات، شرکت مشمول استفاده از آن یارانه خواهد شد.
 
اعلام شرایط جذب «امریه سرباز» در شرکت‌های دانش‌بنیان / ۳۳ داروی زیستی تا دو سال آینده به سبد دارو‌های تولیدی کشور اضافه می‌شود
 
اوضاع ثبت پتنت در ایران خوب است / دریافت ۷۳ گرنت خارجی
در ایران مسئولیت ثبت اختراح و مالکیت فکری با کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است؛ این کانون برای حفاظت بیشتر از ایده‌ها، حمایت از ثبت اختراع محققان و پژوهشگران کشور در دفاتر معتبر خارج از کشور حمایت ۹۰ درصدی از ثبت بین المللی اختراعات در نظر گرفته که محقق نیز شده است.

بر اساس آمار‌های منتشر شده، با حمایت‌های صورت گرفته در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۸ درخواست‌ها برای ثبت اختراع به کانون پتنت ایران رشد داشته است، به نحوی که تا کنون تعداد ۲۷۳ پرونده از هزار و ۶۵۳ درخواستی ثبت شده در سامانه ثبت پتنت از سوی محققان و پژوهشگران مورد تایید قرار گرفته و ۷۳ پتنت نیز در دفاتر ثبت اختراع خارجی گرنت شده است.
کارمندان کلیدی شرکت‌های دانش‌بنیان سرباز امریه می‌شوند
یکی از تمهیدات ویژه‌ای که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری مراجع ذیصلاح در نظر گرفته شده است، استفاده شرکت‌های دانش بنیان از تسهیلات معافیت سربازی است. با مساعدت این نهاد‌ها و پیگیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دو امکان «امریه» و «پروژه» جایگزین خدمت، از جمله راهکار‌های هستند که امکان استفاده شرکت‌های دانش بنیان را از این خدمت فراهم می‌سازد.
 
اعلام شرایط جذب «امریه سرباز» در شرکت‌های دانش‌بنیان / ۳۳ داروی زیستی تا دو سال آینده به سبد دارو‌های تولیدی کشور اضافه می‌شود

سال ۱۳۹۷ تسهیلاتی در موضوع سربازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شد که مهم‌ترین آن‌ها حفظ نیرو‌های کلیدی شرکت‌های دانش بنیان و همچنین استفاده از نیروی انسانی ارزان در قالب نظام وظیفه تخصصی بود. با توجه به اینکه ممکن است شرکت‌های دانش بنیان در مراحلی از کار تحقیق و توسعه و یا تولید، نیاز مبرمی به برخی شاغلین کلیدی خود داشته باشند، امکانی فراهم شده است که این افراد، خدمت سربازی خود را در همان شرکت بگذرانند و در جبهه دانش به کشور خدمت کنند.
 
۳۳ داروی زیستی تا دو سال آینده به سبد دارو‌های تولیدی کشور اضافه می‌شود
بر اساس گزارش‌های موجود در کشور، دانش‌بنیان‌ها سهم قابل توجهی از سبد تولید دارو‌های زیستی را به خود اختصاص داده‌اند. در این گزارش‌ها آمده است که از بازار ۵/۴ میلیارد دلاری دارو در ایران، سهم دانش‌بنیان‌ها ۷۰ درصد است.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این نکته، می‌گوید: به صورت کلی می‌توان گفت که ۱۴۰ داروی زیستی در جهان وجود دارد که ما موفق شدیم از دوسال گذشته تاکنون ۲۲ دارو را در کشور تولید کنیم و ۳۰ داروی دیگر تا دو سال آینده به سبد دارو‌های تولیدی داخل کشور افزوده شود.
 
اعلام شرایط جذب «امریه سرباز» در شرکت‌های دانش‌بنیان / ۳۳ داروی زیستی تا دو سال آینده به سبد دارو‌های تولیدی کشور اضافه می‌شود
 
شرکت‌های دانش‌بنیان در ۶ سال از ۵۵ به «۴۷۰۰» رسید
شرکت‌های دانش بنیان یکی از اساسی‌ترین محور‌های توسعه زیست بوم نوآوری کشور محسوب می‌شوند. لزوم گسترش همزمان کمی و کیفی این شرکت‌ها، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را بر آن داشت که یک استراتژی بلند مدت در این زمینه تدوین کند. در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش بنیان از نزدیک به ۵۵ شرکت در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۴۷۰۰ شرکت در سال ۱۳۹۸ رسیده است.

این رشد خیره کننده در طول ۶ سال، نشانگر این واقعیت است که اگر به جای برنامه ریزی‌های کوتاه مدت و تاکتیکی یک ساله، یک نقشه راه بلند مدت، پیش روی دستگاه‌های اجرایی قرار داده شود، می‌توان به نتایج بهینه‌تری دست یافت.
 
شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 29 آذر 98 ، کد خبر :813600 ،   snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
0
0
سرعت رشد فناوری و علم دوباره چند برابر شده مزایای تحریم ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین