پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
وزیر نیرو با بیان اینکه با اصلاح نظام تعرفه‌ها، طرح‌های آب و فاضلاب را باید خودگردان کنیم، گفت: وزارت نیرو در تلاش است تا بخش خصوصی محصول تولید شده در بخش آب و فاضلاب را به مصرف کننده نهایی به فروش برساند.

شعارسال: حمید چیت‌چیان در آیین امضای قراردادهای سرمایه‌گذاری در بخش آب و فاضلاب اظهارداشت: سیاست دولت در روی آوردن به بخش خصوصی این است که بتوانیم از توانمندی بخش خصوصی استفاده بیشتری کنیم چرا که بخش خصوصی می‌تواند حجم قابل توجهی از منابع را وارد جامعه کند. وزیر نیرو تصریح کرد واقعیت این است که نیاز به آب با توجه به افزایش جمعیت، افزایش یافته است، زمانی که جمعیت کم بود آب در همان مناطق پاسخگوی مردم بوده است اما الان ناچار هستیم برای پاسخ به نیاز به آب شرب مناطق از منطقه دیگری به منطقه دیگر چند صد کیلومتر آب منتقل کنیم.

چیت چیان افزود: به عنوان مثال خط کوثر که 700 کیلومتر طول آن است آب را از کهگیلویه و بویراحمد به خوزستان و بوشهر انتقال می‌دهد، بنابراین در گذشته تصفیه آب کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت اما در حال حاضر به دلیل وجود فلزات سنگین در آب و آرسنیک و بالا رفتن نیترات، سرمایه‌گذاری در بخش آب و فاضلاب یک ضرورت است.

وی با اشاره به اینکه مسئله دفع فاضلاب نیازمند منابع بالایی است، گفت: اگر تنها نیازمند منابع دولت باشیم تنها یک مقدار از کارها انجام می‌شود چرا که منابع مالی و پولی محدود است پس برای این اقدامات عظیم نیازمند استفاده از ظرفیت‌های مدیریتی و مالی بخش خصوصی هستیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه با ایجاد رقابت میان شرکت‌های خصوصی موجب بالا رفتن کیفیت کار با هزینه کمتر می‌شویم، گفت: ارتقاء بهره‌وری یکی دیگر از مزایای استفاده از بخش خصوصی در صنعت آب و فاضلاب است که اتفاقاً جزء محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در مورد قراردادهای بیع متقابل ما مشکلی نداریم و برای دولت تعهد آور نیست، گفت: در این قراردادها اطمینان بیشتری به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواهد شد، بنابراین امیدواریم که با اصلاح نظام تعرفه‌ها، طرح‌های آب و فاضلاب را خودگردان کنیم و صنعت آب و فاضلاب متکی به منابع عمومی کشور نشود.

وی افزود: این اقدام باعث خواهد شد اطمینان به بخش خصوصی افزایش یابد تا با ظرفیت بیشتری وارد عرصه کار در صنعت آب و فاضلاب شویم.

وی افزود: در حال حاضر پوشش دفع فاضلاب در طرح‌ها 47 درصد است بنابراین برای رسیدن به 100 درصد راه طولانی را در پیش داریم.

چیت‌چیان ادامه داد: گام بعدی ما در مسیر تکامل منطقی این است که لازم نیست وزارت نیرو و شرکت‌های متعلق به آن محصول را بخرند و به مصرف کننده نهایی بفروشند، بلکه باید بخش خصوصی اقدام به تولید و بهره‌برداری در صنعت آب و فاضلاب بکند و محصول را به مصرف کننده نهایی به فروش برساند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 23 مرداد 1395، کدمطلب: 13950523000595 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین