پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۵۲۰۳۹
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
پیمانکار دانشگاه امیرالمومنین(ع) اهواز مدعی است که ۳ میلیارد تومان بابت تکمیل پروژه ساختمانی از دانشگاه طلب دارد؛ اما مسئولان این مرکز چیز دیگری می‌گویند!

شعارسال:  دانشگاه امیرالمومنین (ع) در سال ۸۹ توسط آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در اهواز تاسیس شد و اکنون ریاست این دانشگاه برعهده وی است.

اواخر سال ۹۲ حجت الاسلام پیمان علی نژاد، قائم مقام سابق دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز به منظور تکمیل ساختمان دانشگاه و تجهیز آن با غلامحسین حدام پور، یکی از پیمانکاران اهوازی توافقاتی انجام می‌دهد و تصمیم بر این می‌شود که این پیمانکار مسئولیت تکمیل ساختمان دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز را بر عهده گیرد. به گفته حدام پور برخلاف وعده‌هایی که به این پیمانکار داده می‌شد، از زمان شروع به ساخت ساختمان این دانشگاه تا پایان پروژه، هیچ مبلغی تحت عنوان دستمزد به وی پرداخت نشد و هر بار که این پیمانکار تقاضای دریافت دستمزدش را می‌کرد به بهانه‌ای او را توجیه می‌کردند که این بودجه از سوی شرکت نفت و سازمان آب و برق خوزستان باید تامین شود و هنوز این مهم محقق نشده و بر همین مبنا فعلا امکان پرداخت وجود ندارد.

حدام پور معتقد است به قول‌هایی که در این رابطه به مسئولان دانشگاه داده بود عمل کرده اما مسئولان به مطالبه او جامه عمل نپوشاندند. او میگوید که تمام دار و ندار خود را فروخت تا به وعده اش عمل کند و پروژه را به سرانجام برساند. در نهایت و پس از گذشت ۵ سال از این ماجرا، هنوز نتوانسته طلب خود از دانشگاه را که ۳ میلیارد تومان است، دریافت کند و مسئولان دانشگاه او را دروغگو خطاب می‌کنند و مدعی هستند که هیچ بدهی به این پیمانکار ندارند.

برای اطلاع دقیق از وضعیت این بدهی دانشگاه به حدام پور، به سراغ موسوی جزایری، رئیس دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز رفتیم. جزایری ضمن ابراز ناراحتی از ورشکستگی حدام پور، می‌گوید: از علت ورشکستگی پیمانکار دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز اطلاع ندارم، اما آنطور که ادعا می‌کند، مسئول سابق امور ساختمانی دانشگاه (حجت الاسلام تباری) وعده‌هایی به او داده و باعث شده طلب این پیمانکار پرداخت نشود و او ورشکست شود.

جزایری با تاکید بر اینکه ساختمان دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز متعلق به دولت است، می‌افزاید: بودجه ساخت و تکمیل پروژه این ساختمان از سوی وزارت نفت تامین شده و با دخالت استانداری خوزستان این ساختمان ساخته شده و اکنون به عنوان بهره بردار از این محل استفاده می‌کنیم و مالک آن نیستیم و هیچ هزینه‌ای بابت ساخت این دانشگاه پرداخت نکرده ایم. با این اوصاف مجموعه ریاست دانشگاه هیچ بدهی از این بابت به پیمانکار ندارد و این بدهی اگر وجود دارد، باید از سوی وزارت نفت و استانداری خوزستان پرداخت شود، نه دانشگاه.

رئیس دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز در پاسخ به سوال خبرنگار ما، مبنی بر اینکه آیا جریان طلب پیمانکار از دانشگاه صحت دارد یا خیر؟ می‌گوید: از این موضوع اطلاعی ندارم، اما در کل ساخت ساختمان دانشگاه ارتباطی به روحانیت ندارد و بودجه آن، از سوی دولت تامین شده و طلب پیمانکار نیز باید از طرف دو ارگان مذکور پرداخت شود.

وی تاکید می‌کند: جریان بدهی دانشگاه و طلب پیمانکار از آن، ارتباطی با بنده نداشته و در جریان جزئیات آن نیستم. از این بابت نه هزینه‌ای پرداخت کرده‌ام و نه هزینه‌ای دریافت کرده‌ام!

جزایری ادامه می‌دهد: قائم مقام فعلی دانشگاه (ناصر سودانی) نیز در جریان این مسئله نیست و از جزییات آن خبر ندارد؛ چرا که این موضوع پیش از مدیریت او بر دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز اتفاق افتاده است. بنابراین پاسخگو نبودن سودانی در مورد این مسئله به همین علت است و دلیل دیگری ندارد.

وی با تاکید بر اینکه پیمانکار مربوطه باید برای دریافت طلبش به وزارت نفت و استانداری خوزستان مراجعه کند، اظهار می‌کند: با توجه به اینکه در جریان ریز جزییات این مسئله نیستم، نمی‌توانم به پیمانکار کمکی کنم؛ اما او را به دادگاه و دستگاه قضایی ارجاع داده ایم تا شکایتش را قانونی مطرح کند و اگر حقی از او ضایع شده، از این طریق دریافت کند.

رئیس دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز یادآور می‌شود: با توجه به اینکه دخالتی در این موضوع نداشته ایم و در جریان آن نیستیم، باید به حدام پور گفته شود که ساختمان دانشگاه، ملک ما نیست که بخواهیم بدهی آن را پرداخت کنیم و مالک آن، دولت است و این بدهی از سوی وزارت نفت باید پرداخت شود.

وی خاطرنشان می‌کند: با این وجود به پیمانکار گفته ایم که در صورتی که برای دریافت طلبش از راه قانونی وارد شود، به او کمک خواهیم کرد، اما پیمانکار حاضر به این کار نشده و می‌ترسد که شکایتش را به شکل قانونی مطرح کند! هر چند که حدام پور مدعی است که شکایت کرده و پرونده تشکیل داده است.

پیمانکار دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز جرأت شکایت ندارد

جزایری با بیان اینکه در جریان صحت و سقم ادعا‌های پیمانکار نیستم، اذعان می‌کند: این جریان به ما ارتباطی ندارد، اما به حدام پور توصیه می‌کنیم که از راه قانونی وارد شود تا واقعیت مشخص و به حق و حقوقش برسد. با اینکه به حدام پور توصیه کردیم که شکایت کند، در عوض از ما درخواست دریافت کمک نقدی کرد تا درخواست دادرسی دهد. به او قول دادیم ٣٠٠ میلیون تومان به این منظور تامین کنیم و در اختیارش قرار دهیم تا مشکلش رفع شود، اما حدام پور ترسید و جرأت شکایت از مقصرین این موضوع را نداشته و از آن سر باز زده است.

وی ادامه می‌دهد: ناگفته نماند، به دلیل اینکه حدام پور اکنون وضعیت مالی مناسبی ندارد، بار‌ها به او کمک نقدی کرده ایم هر چند که این مسئله ارتباطی با موضوع بدهی دانشگاه به این پیمانکار ندارد. پیمانکار مدام ادعا می‌کند که ورشکست شده و از دانشگاه طلبکار است. وضعیت او را درک می‌کنیم، اما متاسفانه به توصیه‌های ما توجه نمی‌کند. البته این شکایت یک بار در دادگاه ویژه روحانیت مطرح شده و طرف مقابل حدام پور، تبرئه شده، اما با توجه به اینکه پیمانکار به این رأی دادگاه توجه ندارد، باز هم به ایشان پیشنهاد دادیم برای بار دیگر شکایتش را به اطلاع دادگاه برساند، اما او می‌ترسد و جرأتش را ندارد که دوباره شکایت کند!

به حدام پور همچون سایر مستضعفان، کمک مالی کردیم

رئیس دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز می‌افزاید: متاسفانه پیمانکار علیرغم توصیه‌های مختلفی که به او کرده ایم، حاضر به طرح دوباره شکایتش نیست. با توجه به اینکه هر روزه تعداد زیادی از افراد نیازمند و مستضعف به ما مراجعه می‌کنند و با گریه و زاری طلب کمک دارند و کمکشان می‌کنیم، به حدام پور نیز همچون سایر مستضعفانی که دار و ندار خود را از دست داده اند، کمک مالی کرده ایم و این موضوع ارتباطی به طلب او از دانشگاه ندارد.

در دادگاه ویژه روحانیت مشخص شد که حدام‌پور، دروغگو است!

وی تصریح می‌کند: تغییر قائم مقام قبلی دانشگاه ارتباطی با موضوع بدهی به پیمانکار ندارد و او اکنون در ارگان دیگری (دفتر تبلیغات اسلامی استان خوزستان) مشغول خدمت است. این تغییر تیم مدیریتی پیش از بزرگ نمایی کردن موضوع بدهی دانشگاه به پیمانکار صورت گرفته است. هر چند که حدام پور مدعی است پیش از این ماجرا، با اسلحه و از سوی مسئولان دانشگاه تهدید به مرگ شده است. با این حال از اصل ماجرا اطلاع ندارم و دقیق نمی‌دانم که پیمانکار واقعا تهدید شده یا خیر.

آیت‌الله جزایری: حدام‌پور مدعی است که با اسلحه و از سوی مسئولان دانشگاه امیرالمومنین (ع) اهواز تهدید به مرگ شده است؛ اما از اصل ماجرا اطلاع ندارم و دقیق نمی‌دانم که پیمانکار واقعا تهدید شده یا خیر.

جزایری بیان می‌کند: با اینکه در دادگاه ویژه روحانیت مشخص شد که حدام پور، دروغگو است؛ اما این پیمانکار همچنان مدعی است که در این دادگاه زد و بندی صورت گرفته و رأی درستی داده نشده است. بار‌ها به حدام پور گفته ام که به دلیل اینکه در فقر به سر می‌برید و توان مالی ندارید، تا جایی که بشود از کمک مالی برخوردارت می‌کنیم.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 4دی1398 ، کدخبر: 814745: snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین