پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۶۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود. این شهید والامقام هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد و همواره نگاهش به افق نگاه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی دوخته بود. پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی اتفاقاتی که رخ داده است را باهم مرور می کنیم.

شعار سال: شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود. این شهید والامقام هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد و همواره نگاهش به افق نگاه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی دوخته بود. پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی اتفاقاتی که رخ داده است را باهم مرور می کنیم.

۱_قیمت نفت به ۶۲ دلار رسید و پیش بینی می شود تا ۸۰ دلار هم برسد

۲_ رهبر حزب کارگر انگلستان اقدام آمریکا را محکوم اما آلمان حمایت و روسیه فقط ابراز تاسف و تسلیت کرد و معتقد است که بحران تشدید و ایران حتما تلافی خواهد کرد و تلافی نزدیک است.


۳_ آمریکا و هلند و تقریبا تمام کشورهای اروپایی کلیه ی کارکنان نفتی خود را از عراق خارج کردند.

۴_ کلیه ی قوای نظامی آمریکا در منطقه به حالت آماده باش در آمدند.

۵_ برخی سناتورهای آمریکایی ترامپ را به خاطر صدور این دستور محکوم کردند و معتقدند چند هزار میلیارد هزینه ی جنگ احتمالی است.

۶_ ترامپ در دو مصاحبه و یک توییت هم ایران را تشویق به دمذاکره و هم تهدید به جنگ کرد

۷_برخی از افراد جریان های سیاسی ضمن محکوم کردن و ابراز تسلیت، خواستار تصمیم عقلایی و صبورانه ی نظام شدند و نسبت به ایجاد جنگ فراگیر هشدار دادند.

۸_ برخی منابع از گشت های هوایی ارتش خبر دادند در مناطق غربی و جنوب ایران خبر دادند و گفتند پایگاه های موشکی حالت جنگی گرفتند‌

۹_وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد که کشورش متعهد به کاهش تنش است.

۱۰_علیرضا جهانبخش بازیکان تیم ملی و چلسی، شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت

۱۱_هشدار کمیسر ایتالیایی اتحادیه اروپا به پیامدهای ترور قاسم‌سلیمانی

پائولو جنتیلونی، کمیسر امور اقتصادی کمیسیون اروپا و نخست وزیر سابق ایتالیا درباره پیامدهای ترور قاسم سلیمانی هشدار داد و گفت
ترور سلیمانی می تواند پیامدهای بسیار جدی در بر داشته باشد.؛ایتالیا و اروپا باید فورا علیه مخاطرات افزایش تنش و بی ثباتی وارد عمل شوند.

۱۲_وزیر مشاور در امور خارجه امارات: با موضوع كشته شدن قاسم سلیمانی باید با تدبیر برخورد شود.

۱۳_قیمت دلار در بازار آزاد تهران به مرز ۱۴۰۰۰ تومان رسید.

۱۴_ کمپین خونخواهی شهید سلیمانی در ایران تشکیل شد.

۱۵_ امیر حاتمی وزیر دفاع ایران تاکید کرد "محور مقاومت" پاسخ سختی به این حرکت ددمنشانه ی آمریکا خواهد داد و برخی این تحلیل رو دلیلی بر عدم ورود مستقیم نیروی نظامی ایران به جنگ دانستند.

۱۶_ لوفیگارو: ترامپ زمین لرزه ای با پیامدهای بسیار جدی در خاورمیانه ایجاد کرد

روزنامه فرانسوی لوفیگارو مقاله‌ای با عنوان کشته شدن سلیمانی، قمار بسیار خطرناک ترامپ منتشر کرد و نوشت رئیس جمهور آمریکا با تصمیم به کشتن این مسئول بلندپایه ایرانی زمین لرزه ای با پیامدهای بسیار جدی خاورمیانه به وجود آورد.

۱۷_ فرانسه شهادت سردار سلیمانی را اتفاقی دانست که انتظارش را نداشت.

۱۸_ چین ، ترامپ و آمریکا را به خاطر نقض قوانین بین المللی محکوم کرد.

۱۹_برخی منابع گفتند که پیکر شهید سلیمانی فردا و بعد از تشییع در کربلا و طواف حرم مطهر امام حسین ع به تهران منتقل می شود‌

۲۰_ شهادت داماد سردار سلیمانی قویا تکذیب شد.

 

اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی شعار سال (برگرفته از فضای مجازی)

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین