پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
باوجودی که توئیتر بر حذف محتوای خشونت آمیز به دلیل قوانین امنیتی تاکید ویژه دارد اما در سیاستی دوگانه، برای حذف توئیت های تهدیدآمیز ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران اقدامی نمی کند.

شعارسال: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از اقدام جنایتکارانه روز جمعه خود مبنی بر دستور ترور شهید حاج قاسم سلیمانی با انتشار توئیت هایی در شبکه اجتماعی توئیتر، بارها ایران را تهدید به جنگ کرده است.

وی در جدیدترین تویئت خود در این شبکه اجتماعی هدف قرار دادن اماکن فرهنگی و غیرنظامی ایران را مطرح کرده و مدعی شده که «در صورتی که ایران به اهداف یا منافع آمریکا حمله کند، واشنگتن ۵۲ هدف در داخل ایران را برای حمله متقابل مشخص کرده که برخی از آنها برای ایران و فرهنگ آن بسیار سطح عالی و حائز اهمیت است.»

ترامپ در توئیتی دیگر مدعی شده که «آمریکا اخیراً ۲ تریلیون دلار صرف تجهیزات نظامی کرده و چنانچه ایران به یکی از پایگاه‌ها یا هر یک از شهروندان آمریکایی حمله کند، تعدادی از آن تجهیزات جدید را یک راست و بدون تردید حواله‌ ایران می کند.»

نقض قوانین توئیتر توسط دونالد ترامپ

رجزخوانی رئیس جمهور آمریکا علیه ایران در حالی در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر می شود که این شبکه اجتماعی، حذف محتوای خشونت آمیز را جزو قوانین خود دانسته و مدعی است که طبق قوانین امنیتی، توئیت هایی که دارای محتوای خشونت آمیز، تروریسم، آزار و اذیت و کودک آزاری و نفرت پراکنی هستند را حذف می کند.

طبق این قوانین که در مارس ۲۰۱۹ آپدیت شده، کاربران توئیتر نمی توانند تهدید به خشونت علیه فرد یا گروهی را منتشر کنند. همچنین این شبکه اجتماعی در قوانین خود ادعا می کند تمجید از خشونت نیز ممنوع است.

به طور دقیق در این متن نوشته شده: « گفتگوی سالم تنها زمانی ممکن است که افراد احساس امنیت کنند. به همین دلیل در توئیتر سیاست ها علیه تهدیدهای خشونت آمیز است. ما تهدید خشونت آمیز را بیان قصد کشتن، اعمال خشونت فیزیکی علیه فرد یا گروهی تعریف کرده ایم.»

طبق سیاست توئیتر افراد نیز می توانند محتوای خشن را گزارش کنند.

اما نقض قوانین توئیتر از سوی ترامپ در پی شهادت سردار سلیمانی در حالی صورت می گیرد که رئیس جمهور آمریکا سابقه ای بلند در ترویج خشونت در شبکه‌های اجتماعی دارد؛ وی در گذشته نیز کره شمالی را تهدید به نابودی کرده بود که البته توئیتر این اقدام ترامپ را به مثابه نقض قوانین و تهدید ندانست و اعلام کرد این مطلب دارای ارزش خبری است!

شبکه اجتماعی توئیتر جیره خوار آمریکا

در این باره رضا تقی پور انوری، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی  با اشاره به سیاست دوگانه توئیتر در حذف محتوای خشونت آمیز به رغم انتشار توئیتهای تهدیدآمیز ترامپ، گفت: این مشخص است که اساس کار شبکه های اجتماعی جیره خوار آمریکا، این است که فرهنگ غرب و استکبار جهانی که فرهنگ سلطه و ظلم است را به خورد ملت ها بدهند.

وی با تاکید بر اینکه اینها ملت های مظلوم تحت ستم را که از موجودیت و کشورشان دفاع می کنند، تروریست و قاتلان حاج قاسم سلیمانی را افراد صلح طلب می نامند، ادامه داد: مشکل شبکه های اجتماعی امروز دنیا این است که اینها برای مصارف داخلی خود، برای انتخاباتشان و سایر مقاصد شومی که در ذهن دارند، تعاریف را تغییر داده و سیاست دوگانه دارند.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: هیچ عقل سلیمی، تروریسم دولتی را نمی پذیرد و ما شاهد هستیم کشوری که شعار مبارزه با تروریسم می دهد و کشور ما را به بهانه اینکه قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را آنطور که می خواهند نمی پذیرد، محدود می کند، به جنگ افروزی در دنیا می پردازد؛ این تعاریف دوگانه، برای فرار از عواقب اتفاقاتی است که در دنیا رقم زده اند.

تقی پور همچنین افزود: امروز جای شهید و جلاد در دنیا عوض شده و جلادان آمریکایی اسم خود را صلح طلب گذاشته اند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15دی1398  ، کدخبر: 4817468: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین