پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۰۵۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
اینستاگرام و فیسبوک حساب‌های کاربری سیما را که مطالبی در ارتباط با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی منتشر کرده بودند، غیرفعال کرد.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی سیما، اینستاگرام در اقدامی مغایر با آزادی بیان، حساب کاربری روابط عمومی معاونت سیما و شبکه‌های سه، افق و سلامت را پس از حذف مکرر مطالب آن‌ها درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، غیرفعال و از دسترس خارج کرد. اینستاگرام همچنین درپی افزایش تعاملات ایرانیان خارج از کشور با شبکه جهانی جام جم و پیام‌های آن‌ها در محکومیت عملیات تروریستی آمریکا اقدام به حذف پیام‌ها کرد و صفحه فیسبوک این شبکه نیز مسدود شد.

بر اساس این گزارش پست‌های شبکه‌های قرآن، مستند و امید که مضمون آن‌ها درباره شهادت سردار دل‌ها بود، حذف شد.

شبکه اجتماعی اینستاگرام همچنین مطالبی را که در صفحه شبکه پنج و برنامه‌های پربیننده این شبکه از جمله «به خانه برمی گردیم»، «یک روز تازه»؛ «دست خط» و «تهران بیست» درباره سردار مقاومت منتشر شده بود، سانسور و حذف کرد. شبکه تلویزیونی نسیم هم پس از انتشار مطلبی با عنوان «سردار دل ها» از اینستاگرام اخطار گرفت. این اقدامات نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی آمریکایی به ویژه اینستاگرام به رغم اینکه خود را داعیه دار آزادی بیان و فعالیت آزاد رسانه‌ها می‌دانند، با حذف یا محدود کردن حساب‌های کاربری شبکه‌های تلویزیونی ایران ماهیت واقعی خود را نشان دادند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 2 بهمن 98، کد مطلب: 7218724: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین