پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۵۵۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران گفت: صنعت نفت با این سطح از تبادلات مالی و اقتصادی، نمی‌تواند خارج از چارچوب‌های بانکی دنیا حرکت کند.
شعارسال: «رضا پدیدار» امروز (پنجشنبه) با تاکید بر اینکه تصویب FATF برای ادامه فعالیت بخش خصوصی در صنعت نفت ضروری است، ادامه داد: صنایع نفتی هم در ابعاد ملی و هم جهانی، صنعت بزرگ و عظیمی است و کسی نمی‌تواند منکر آن باشد.

وی با اشاره به اینکه صنعت نفت برای کشوری مانند ایران که جایگاه تعیین‌کننده‌ای دارد، افزود: این صنعت  ستون فقرات اقتصاد ایران است و این موضوع در دهه‌های اخیر اثبات شده است.

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: اگرچه در یکی دو سال اخیر صادرات نفت ایران دچار نوسان شده، اما کماکان اقتصاد ایران به نفت وابسته است.

وی گفت: تصور می‌کنم در چند دهه آینده نیز این صنعت می‌تواند نقش موتور محرک برای رشد و توسعه برای اقتصادی کشور را داشته باشد.

پدیدار به لزوم پیوستن ایران به FATF اشاره کرد و افزود: انتظار بخش خصوصی این است تا با تدابیر لازم و شناخت درست جلوی ورود ایران به لیست سیاه FATF گرفته شود تا از وقوع بحران‌های دیگری که ممکن است برای تجارت خارجی در صنعت نفت بوجود آید، جلوگیری شود.

به گفته پدیدار، صنعت نفت باید از انحصار دولت خارج شود تا بتوانیم از تهدیدات مشابه تحریم‌های فعلی با کمترین هزینه عبور کنیم.

وی از دولت خواست تا نقش دادن به بخش خصوصی تنها به صحبت‌ها محدود نشود و در عمل باشد، زیرا این زمان است که دولت می‌تواند سیاست‌های درست و جامعی برای استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی ایجاد کند تا از بحران‌ها عبور کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: باید پارادایم کلان اقتصادی کشور تغییر کند تا حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی و حوزه انرژی افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی انتظار حمایت‌های دولتی را ندارد و تنها به دنبال ایجاد یک فضای رقابتی داخلی، بیرونی و بین‌المللی است تا بتواند در برابر تهدیدات و فرصت‌ها، جان تازه‌ای به دست آورد.

پدیدار افزود: باید توان و بنیان بخش خصوصی را افزایش داده و مزیت‌های نسبی و نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 26 دی 1398 ، کدخبر: 83635459 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین