پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۰۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است که تغییری در سازو کار انتخاباتی ما ایجاد شود. تغییر ۷۰ تا ۸۰ درصدی نمایندگان بعد از یک دوره ۴ ساله مجلس را از کارآمدی می‌اندازد.

شعار سال: علی ابراهیمی نماینده شازند و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تایید صلاحیت‌ها در ترکیب مجلس یازدهم تاثیر گذار است، گفت: تنها بخشی از ابعاد انتخابات مجلس یازدهم مشخص شده است. اینکه در نهایت چه کسانی تایید صلاحیت می‌شوند، در ترکیب مجلس آینده تاثیر گذار است.

در مجلس آینده بیشتر افراد جدید الورود حضور خواهند داشت

او ادامه داد: می‌توان گفت: در مجلس آینده بیشتر افراد جدید الورود حضور خواهند داشت. اما من این موضوع را مثبت نمی‌دانم. مجلس محل بروز و ظهور تجربه است. در مجلس باید نمایندگان تجربه شان را در حوزه قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون به کار بگیرند تا کار پیش برود.

تغییر ۷۰ تا ۸۰ درصدی نمایندگان بعد از یک دوره مانع کارآمدی مجلس می‌شود

این نماینده مجلس با بیان اینکه ساز و کار انتخابات نیاز به اصلاح دارد، تاکیدکرد: زمانیکه جدید الورود‌ها به مجلس زیاد باشد، زمان می‌برد تا مجلس بار دیگر کارآمد شود؛ بنابراین لازم است که تغییری در سازو کار انتخاباتی ما ایجاد شود. تغییر ۷۰ تا ۸۰ درصدی نمایندگان بعد از یک دوره ۴ ساله، مجلس را از کارآمدی می‌اندازد و مجلس را کند می‌کند.

ابراهیمی در پاسخ به این پرسش که مجلس یازدهم شبیه کدام یک از مجالس پیشین خواهد بود؟ گفت: شاید بتوان گفت: مجلس یازدهم از نظر تنوع سلایق سیاسی شبیه مجلس دهم می‌شود و هیچ کدام از جریانات سیاسی در اکثریت نخواهند بود. اما هنوز برای قضاوت زود است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ 26 دی 98، کد مطلب: 591212: www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
1
کاش افراد با لایقت وارد مجلس جدید بشوند با ایده ها و راه حل های جدید و مردمی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین