پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
اجرا نشدن معافیت مالیاتی ۵۰ درصدی هتلداران موجب عدم استقبال مردم و وارد شدن خسارت به این صنف شده است.

شعارسال:۲ ماه دیگر به آغاز سفرهای نوروزی باقی مانده است و هتل‌ها در تکاپو برای استقبال از مسافران نوروزی هستند اما آنها با یک چالش بزرگ مواجهند که برایشان دغدغه‌هایی ایجاد کرده است.

چالش آنها مالیات بر ارزش افزوده است؛ آنها مشمول ۵۰ درصد معافیت مالیاتی شده‌اند که اجرایی نشدن این موضوع موجب افزایش نرخ اقامت و به تبع آن کاهش استقبال مسافران از خدمات این اماکن شده است.

مسافران به ناچار چادرنشینی و سفر ارزان را بر نرخ‌های بالای این اماکن اقامتی ترجیح می‌دهند و این موضوع مشکلاتی را برای مسافران از یک سو و از سوی دیگر برای هتلداران ایجاد می‌کند که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

معافیت مالیاتی ۵۰ درصدی هتل ها اعمال نشد

سیروس گل عنبر، نائب رئیس هتلداران کرمانشاه اظهار داشت: جامعه هتل داران در پایتخت هم پیگیر موضوع حذف مالیات بر ارزش افزوده هتل ها هستند البته جدای از این، معافیت مالیاتی ۵۰ درصدی هتل ها نیز اعمال نشده است.

نایب رئیس هتلداران کرمانشاه بیان کرد: بحث حذف مالیات بر ارزش افزوده به خاطر حمایت از واحدهای اقامتی و داشتن امکان فعالیت برای آنها ضروری است.

گل عنبر گفت: کمیسیون گردشگری مجلس در این باره در حال رایزنی است همچنین جامعه هتلداران به نمایندگی از انجمن های استان پیگیر حذف مالیات هستند

وی با بیان اینکه در صورت حذف مالیات بر هتل ها شاهد استقبال از واحدهای اقامتی خواهیم بود، افزود: گردشگری صنعتی ضعیف است و در اقتصاد کشور نقش موثری دارد بنابراین دولت باید مالیات بر ارزش افزوده هتل و مهمان پذیرها را حذف کند.

گل عنبر بیان کرد: حذف مالیات هتل ها می تواند مشکلات را رفع و منجر به بازسازی هتل ها و مراکز اقامتی شود و در نهایت سبب کاهش پرداختی از جیب مسافران خواهد شد.

نایب رئیس هتلداران کرمانشاه عنوان کرد: بسیاری از مسافران مالیات بر ارزش افزوده را نمی پردازند و صاحب اقامتگاه ها به دلیل مقاومت مسافران مجبور به پرداخت هستند، که البته این موضوع هم دامن گیر رستوران ها شده به گونه ای که برای آنها مشکلاتی ایجاد شده است.

گل عنبر گفت: در صورتی که حذف مالیات بر ارزش افزوده هتل ها در مجلس شورای اسلامی تصوب شود کمک بزرگی است به صنعت گردشگری خواهد بود.

طرح حذف مالیات بر ارزش افزوده گامی در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان

امید قادری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد در این خصوص اظهار داشت: طبق بخشنامه، معاونت گردشگری، تشکل گردشگری و بهره بردار تاسیسات گردشگری نسبت به نرخ گذاری تاسیسات گردشگری در جلسات اقدام می کنند.

وی افزود: برهمین مبنا واحدهای اقامتی مجاز به دریافت ۱۵ درصد حق سرویس در بخش اغذیه و اشربه مجاز هستند البته واحدهای پذیرایی بین راهی که مراکز اقامتی ندارند حق دریافت ۱۵ درصد حق سرویس را ندارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان کرد: واحدهایی که اظهار نامه مالیاتی پر می کنند مجاز به دریافت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده هستند.

قادری خاطرنشان کرد: طبق بند دو ماده ۹۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کلیه تاسیسات گردشگری به غیر از مالیات در بازه زمانی سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ از نظام صنفی مستثنا هستند.

وی با بیان اینکه تاسیسات گردشگری ۵۰ درصد از مالیات معاف هستند، افزود: میراث فرهنگی تسهیلاتی را برای بخش خصوصی در نظر گرفته به گونه ای که در بخش هزینه های مصرفی آب و برق، صنعتی محاسبه می شود و دیگر تجاری نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: نرخ نامه هایی که به این واحدها داده می شود طبق دستورالعمل نرخ گذاری تاسیسات گذاری مصوب مهرماه هر سال انجام می شود.

قادری عنوان کرد: طبق دستورالعمل قانون مالیات های مستقیم بخشنامه را به اداره مالیاتی اعلام کردیم تا موضوع معافیت ۵۰ درصدی هتل ها از مالیات به شهرستان های استان ابلاغ شود بنابراین پیگیری امور مربوط با اداره مالیات است.

وی با تاکید بر اینکه درباره طرح حذف مالیات بر ارزش افزوده مصوبه ای به دست ما نرسیده است، افزود: این طرح در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بیان کرد: این طرح موضوعی فرا استانی است و در این راستا مکاتباتی با سازمان میراث فرهنگی انجام شده اما هنوز بخشنامه ای به دست ما نرسیده است.

با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال جدید و سفرهای نوروزی لازم است تا برای رونق این صنعت و رفا بیشتر مسافران این موضوع معافیت مالیاتی تعیین تکلیف شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دانا، تاریخ انتشار:30دی ماه 1398، کد خبر: www.dana.ir،1565532

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
0
دیگه مسافرتم نمیشه رفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین