پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
ویژگی های بارز دولت یازدهم در آستانه هفته دولت، اقتدار صنعت دفاعی نظام، روز جهانی مسجد بعنوان پایگاه قدرتمند مسلمانان و امنیت و اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان محور سخنان خطیبان نماز جمعه در خطبه های این هفته سراسر کشور بود.

شعار سال: خطیبان نماز جمعه در خطبه های نماز جمعه، هفته دولت را مورد توجه قرار دادند و در سخنان خود مردمی بودن را از ویژگی های دولت یازدهم برشمردند.
خروج از رکود و بهبود اشتغال، غافل نشدن از دشمنانی همچون آمریکا و صهیونیست ها، انقلابی بودن و اهمیت دادن به خطرهای فرهنگی نیز از جمله ویژگی های دولت عنوان شد که خطیبان نماز جمعه در خطبه ها به آن تاکید کردند.
خطیبان نماز جمعه در خطبه های این هفته با تبریک 31 مرداد روز صنعت دفاعی کشور عنوان کردند:اقتدار در صنعت دفاعی در شرایط کنونی پس از دهها سال تلاش بی وقفه متخصصان کشورمان به دست آمده و محدودیت های دشمن را بی اثر و موجب اقتدار میهن اسلامی شده است.
امامان جمعه با اشاره به درپیش بودن روز جهانی مسجد، وظایف هیات امنای مساجد را مورد توجه قرار دادند و اظهار کردند: مسجد جایگاه ویژه ای در اسلام دارد و باید سعی شود به عملکرد مسجد و قابلیت های سیاسی، فردی و اجتماعی این پایگاه اجتماعی اهمیت بیشتری داده شود.
امنیت و اقتدار ایران اسلامی نیز از دیگر محورهایی بود که خطیبان نماز جمعه در جمع نمازگزاران آن را ثمره خون شهدا و ایثار و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) دانستند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مردمی بودن، مسئولیت و اعلام آمار مبتنی بر حقیقت و واقعیت از ویژگی های مورد نظر رهبر معظم انقلاب در باره دولت است.
آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد با اشاره به هفته دولت و در مقام بیان ویژگی های دولت از نظر مقام معظم رهبری افزود: خروج از رکود و بهبود اشتغال، غافل نشدن از دشمنانی همچون آمریکا و صهیونیست ها، انقلابی بودن و اهمیت دادن به خطرهای فرهنگی از سوی دشمنان از دیگر ویژگی های مورد نظر مقام معظم رهبری در باره دولت است.
وی همچنین با تاکید بر اهمیت صنایع دفاع در کشور اعلام کرد: دشمن فقط از سلاح و قدرت ما می ترسد.
وی همچنین با اشاره به درپیش بودن روز جهانی مسجد اظهار کرد: ائمه جمعه نباید فقط به خواندن نماز در مساجد و نمازهای جماعت اکتفا کنند بلکه باید در کنار وظایف خود به انجام امور فرهنگی نیز بپردازند.
طباطبایی نژاد اظهار کرد: مساجد باید رونق داشته باشند، اگر مساجد و هیات های امنا به وظایف خود بپردازند، بسیاری از مشکلات فرهنگی نیز حل می شود.
وی تصریح کرد: مسجد یک کانون فرهنگی است و بسیاری از مساجد ساخته دست خود مردم هستند، بنابراین باید به امور مردم و فرهنگ سازی برای آنها اختصاص یابند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: اقتدار در صنعت دفاع در شرایط کنونی پس از 37 سال مبارزه و تلاش به دست آمده که با اتکا به خود و درون گرا بودن محقق شده و توانسته محدودیت های دشمن را بی اثر کند.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، با تبریک 31 مرداد روز صنعت دفاعی کشور، خاطرنشان کرد: اقتدار در صنعت دفاعی پس از 37 سال مبارزه و تلاش به دست آمده است.
وی اضافه کرد: در فضایی که دشمن برای ما رجزخوانی کرده و ایراد می گیرد، صحیح نیست که حتی ذره ای عقب نشینی کنیم، چراکه دشمن یک لحظه آرام نیست و از گزینه های روی میز سخن می گوید.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حفظ و تقویت صنعت دفاعی کشور، افزود: هر نغمه ای که برای محدودیت کشور باشد دوست نیست و اکنون دشمنان فضای تهدید را تقویت می کنند، بنابراین ایران اسلامی با وجود جوانان غیور هرگز تسلیم افزون طلبی آنها نخواهد شد.
حسینی همدانی اظهار کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان مطالبه مردمی خواهانیم که اجازه داده نشود، دشمنان به بهانه نظارت به حریم امنیتی کشور نفوذ کنند و به بهانه بازرسی وارد کشور شوند.
وی گفت: دشمنان هر بار برای تضعیف انقلاب اسلامی برنامه ای تدارک می بینند و این بار پروژه ای توسط سرویس های جاسوسی انگلیس راه اندازی شده و به ترفند دیگری به دنبال متهم کردن نظام جمهوری اسلامی هستند و فایلی صوتی با محتویات بی اساس را منتشر کردند.
وی با اشاره به دوم تا هشتم شهریور هفته دولت، گفت: باید به کارنامه عملکرد دولتمردان پرداخته و فرصت برای جبران کاستی ها به آنها داده شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به لزوم بررسی بیشتر درباره برنامه ششم توسعه افزود: بیکاری، تورم، فرهنگ و بانک ها از مسائل حائز اهمیتی هستند که دولت باید توجه بیشتری به آنها داشته باشد.
وی ادامه داد: 31مرداد ماه به عنوان روز جهانی مسجد همزمان با سالگرد به آتش کشیدن مسجد الاقصی نامگذاری شده است.
حسینی همدانی گفت: مسجد جایگاه ویژه ای در اسلام دارد. باید سعی شود به عملکرد مسجد و قابلیت های سیاسی، فردی و اجتماعی آن اهمیت بیشتری داده شود.
وی افزود: این اماکن علاوه بر آمورش دین، عامل وحدت و انسجام جامعه بوده و هست. نام مسجد بین مسلمانان غریبه نیست و مفهموم روشنی از آن وجود دارد، مسجد عامل وحدت و مورد کینه دشمنان اسلام است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز اضافه کرد: در انقلاب اسلامی با توجه به نقش مسجد این حساسیت بیشتر شد، اکنون تکفیری ها به اسم اسلام ابتدا مساجد را از بین می برند.
وی گفت: آل سعود و آل خلیفه در بحرین مساجد را با خاک یکسان کرده اند و اگر بتوانند این اماکن توحیدی را از بین خواهند برد.
وی خاطرنشان کرد : در برخی از نقاط که دشمنان نمی توانند تخریب فیزیکی داشته باشند کاری می کنند که بستر نیل به اهداف در مسجد از بین برود، بنابراین هر چه مسجد نمازگزار بیشتری داشته باشد آباد تر است.
امام جمعه کرج با اشاره به نقش ائمه جماعت مساجد، اظهار کرد: امام جماعت باید مسجد را کار اصلی خود بداند چراکه مسجد باید محل پرورش نیروهای انقلابی باشد.
وی گفت: امام جماعت باید به وقت نماز اهمیت داده و لحظاتی قبل از اقامه نماز در مسجد آماده باشد، همچنین مسجد باید نورانی، معطر و دارای صوتی رسا باشد، همچنین هیات امنا باید در کنار امام جماعت بوده و برای مسجد برنامه ریزی کوتاه، بلند و میان مدت داشته باشند.
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه مردم نیز باید در مسائل مختلف مسجد کمک کرده و فرزندان خود را به مسجد عادت دهند، افزود: با بررسی های صورت گرفته کرج با کمبود 100 مسجد مواجه است. البته در امور مساجد ساختار بسیار خوبی چیده شده و در این رابطه البرز در کشور پیشتاز است.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: صنعت دفاعی کشور قابل مقایسه، مذاکره و مصالحه نیست و نمی شود هر روز یک نفر بخواهد حرف بزند که صنایع دفاعی ما چگونه باشد و ما در صنعت دفاعی چه ابزارهایی داشته باشیم.
آیت الله اسدالله ایمانی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: امروز آمریکا و کشورهای همسایه از تجهیزات، قدرت نظامی و دفاعی ایران مطلع هستند و گرنه ما را تحمل نمی کردند.
آیت الله ایمانی اظهار داشت: اگر سامانه دفاعی ما در زمان های مختلف از جمله جنگ تحمیلی و یا امضای ننگین عهدنامه های گلستان و ترکمنچای از ابزارهای مناسب و موشک بهره مند بود دشمنان جرات دست اندازی به کشور ما را نداشتند و به همین سبب ضروری است سامانه دفاعی کشورمان به روز باشد.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: ضرورت تقویت سامانه نظامی و دفاعی کشورمان به حدی است که اگر لازم باشد باید از آب و نان ملت گرفته و قدرت دفاعی مان تقویت شود.
آیت الله ایمانی با استناد به سفارش قرآن به مسلمانان مبنی بر اینکه از سلاح و ابزارهای دفاعی غفلت نکنید تا دشمنان بر شما حمله نکنند، بیان داشت: سامانه دفاعی کشورمان باید موشک های با قدرت ها و بردهای متفاوت داشته باشد تا ملت ما امنیت، اقتصاد، علم، دانشگاه، مسجد، حوزه و بازار داشته باشند.
وی با اشاره به سی و یکم مردادماه که در تقویم ملی کشورمان به نام روز صنعت دفاعی نامگذاری شده است،گفت: دفاع یکی از مسائل مهم و ضروری هر حکومت و کشوری است و بدون تردید قدرت دفاعی زیر بنای امنیت، علم، اقتصاد و بخش های مختلف هر کشوری محسوب می شود و به سبب این اهمیت، صنعت دفاعی کشور ما باید روز به روز در حال توسعه، گسترش و افزایش کیفیت باشد.
نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به نزدیک بودن به هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) گفت: دولت یازدهم در بحث کاهش تورم فعالیت خوب و قابل ملاحظه ای داشته است اما مساله رکود همچنان وجوددارد و مردم منتظر تحول در این زمینه هستند.
آیت الله ایمانی اضافه کرد: همچنین دولت باید مواردی از جمله شکستن رکود، رونق بخشی به اشتغال و تولید و شتاب بخشیدن به رشد علمی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: سرمایه های نقدینگی، فکری و اندیشه ای مردم پشتوانه مناسبی برای دولت و نظام است و دولت باید به مردم اعتماد کرده و آنها را به صحنه بیاورد تا مردم ما با رونق تولید و ایجاد فضای رقابت سالم فرصت حضور در بازارهای جهانی را به دست بیاورند.
امام جمعه شیراز، همچنین با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه توسط دولت، اظهار کرد: دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور باید به انتقادهایی که به برخی از برنامه های ششم توسعه گرفته شده به صورت جدی اهتمام داشته باشند.
آیت الله ایمانی، هفته دولت را فرصت مناسبی برای آشنا شدن مردم با فعالیت های دولت دانست و گفت: دولت یازدهم نیز مانند سایر دولت ها نقاط مثبت و منفی داشته است و اینگونه نیست که مسائل مربوط به دولت بدون نقاط مثبت بررسی شود بلکه انصاف و عدالت در قضاوت ها لحاظ می شود.
امام جمعه شیراز، همچنین به روز سی و یکم مرداد که به نام روز جهانی مساجد نام گرفته است اشاره کرد و بیان داشت: مسجد نخستین نهاد اجتماعی در اسلام و کانون پیوند امام و امت است که پیامبر اسلام (ص) و اولیا خداوند امور خود را در این مکان مقدس ساماندهی می کردند.
آیت الله ایمانی افزود: امروز مشاهده می کنیم تربیت شدگان مسجد جزو انسان های خوب و سالم جامعه هستند و افرادی که دین را در غیر مسجد آموخته اند نتوانسته اند دین خود را تا آخر نگه دارند از این رو مساجد به عنوان پایگاه های اجتماعی و تربیتی باید به خوبی حفظ شوند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: حل مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه مصداق بارز ایجاد نشاط اجتماعی است.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود: مسئولان با ایجاد اشتغال جوانان و حل مشکلات مسلمانان نشاط واقعی را در جامعه ایجاد کنند.
وی با تبریک 26 مرداد به عنوان سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اضافه کرد: آزادگان با ایستادگی و مقاومت در برابر رژیم بعث عراق ثابت کردند که سند افتخار این مرز و بوم هستند.
وی همچنین با اشاره به چهارم شهریور که مصادف با شهادت مهدی عراقی است، اظهار کرد: هفته بسیج اصناف از روز جمعه 29 مرداد شروع و روز پنجشنبه چهارم شهریور مصادف با شهادت این شهید به دست گروهک تروریستی فرقان، به پایان می رسد.
امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت وجود مسجد در داخل یا نزدیکی بازارها افزود: ظاهر و شکل مسجد باید یادآور یاد خدا بوده و معنویت و عبودیت در بازار حاکم باشد.
وی بیان کرد: کسبه واقعی باید همیشه به یاد خدا بوده و درباره اقامه نماز و وجوهات شرعی از قبیل خمس و زکات خود دقیق باشند.
حجت الاسلام قریشی در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به روز صنعت دفاعی گفت: در حال حاضر از نظر صنعت دفاعی خودکفا هستیم.
وی ادامه داد: صنعت دفاعی کشور باید روز به روز قوی تر شود تا دشمن جرات جسارت به خاک این کشور را نداشته باشد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با اشاره به تحرکات گروه های تروریستی در غرب کشور گفت: امنیت و اقتدار ایران اسلامی دشمنان را نگران کرده و به همین علت در صدد ناامن کردن کشور ما هستند اما هوشیاری نیروهای امنیتی تمام توطئه ها را خنثی می کند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: امنیت و قدرت ایران اسلامی دشمنان را نیز به اعتراف وادار کرده به طوری که دنیای استکبار براین باور است که بدون مذاکره، ورود و دخالت ایران قضایای سوریه، عراق، فلسطین و کشورهای دیگر حتی کشور یمن قابل حل نیست.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: چندی پیش دولت فرانسه به گروهک تروریستی منافقین اجازه برگزاری یک همایش را داد و این گروهک در آنجا اعلام کرد هدفش براندازی حکومت ایران است.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: به دنبال این همایش تحرکاتی در غرب کشور دیده شد به طوری که اعضای یک تیم تروریستی که قصد خرابکاری داشتند در نزدیک تهران دستگیر شده و در اعترافاتشان بیان کردند که مستقیما با آل سعود ارتباط دارند و به آنان تاکید شده به هر قیمتی باید ضربه امنیتی بزرگی به ایران وارد کنید.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: برای افرادی که بازیچه دشمنان شده و قصد به خطر انداختن امنیت جامعه را داشته باشند جز اعدام هیچ راه و حکم دیگری وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: امنیت موجود در ایران اسلامی برای دشمنان بسیار رنج آور است به همین دلیل گروه های معاند انقلاب اسلامی را تجهیز می کنند تا به این امنیت ضربه بزنند اما هوشیاری نیروهای امنیتی و انتظامی و نظامی با همکاری و پشتیبانی ملت همواره دسیسه های دشمنان را نقش بر آب کرده است.
آیت الله سلیمانی خاطر نشان کرد: اگر مردم همچنان با آگاهی پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کنند و به دشمنان اجازه ندهند که میان خودشان با رهبر فرزانه انقلاب فاصله بیندازند یقین داشته باشید که دشمنان به ویژه آمریکا نمی توانند هیچ غلطی بکنند.
عضو خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب چنان پیوندی ناگسستنی میان خود و آحاد جامعه ایجاد کرده اند که با حفظ وحدت و انسجام، انقلاب اسلامی را از بزن گاهها و گذرگاه های مهم عبور داده اند.
امام جمعه زاهدان با اشاره به جنایات رژیم آل خلیفه در بحرین اظهار داشت: مردم بحرین برگزاری انتخابات و توجه به آرای عمومی را خواستارند اما رژیم آل خلیفه با کشتن و مجروح کردن معترضان با گلوله های ساچمه ای و گازهای سمی و حتی محاکمه پزشکان به دلیل مداوا کردن مجروحان می خواهد مستبدانه بر مردم حکومت کند و برای رسیدن به هدف شوم دست به هر جنایتی علیه ملت بحرین می زند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: صدور احکام سنگین علیه جوانان، اخراج کارگران معترض و ناراضی و تبعید آنان از کشورشان که دقیقا مخالف قوانین حقوق بشر است، از دیگر جنایات رژیم آل خلیفه در بحرین است.
آیت الله سلیمانی اضافه کرد: جلوگیری از شرکت مردم و حقوق دانان در جلسات حقوق بشر، یورش به اعتصاب کنندگان در زندان ها و اجبار به شکستن اعتصاب آنان، تعطیل کردن دفاتر مراجع تقلید و هشدار به مردم که حق پرداختن مواجب به آنان را ندارند گوشه ای از اقدامات خصمانه رژیم حاکم بر بحرین علیه مردم است.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: اسلام عزیز نه تنها ظالمان را محکوم و مورد محاکمه قرار می دهد بلکه سکوت در برابر ظلم را هم موجب عذاب الهی بر می شمرد.
امام جمعه موقت قم با اشاره به اتحاد ایجاد شده میان گروهک تروریستی منافقان، رژیم آل سعود و تکفیری ها گفت: توطئه ناامن سازی ایران بیش از هر چیز مایه رسوایی و افتضاح طراحان آن خواهد شد.
آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر اظهار داشت: امروز شاهدیم که منافقان، آل سعود، داعشی ها و جریان های ریز و خردی که از انقلاب اسلامی دل خوش ندارند و ضربه های مقاومت را با تمام وجود لمس کردند، به صورت یک شبکه در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.
وی تصریح کرد: این گروه ها برغم اختلاف هایی که با هم دارند، با همکاری هم و به صورت یک منظومه طرحی را برای ناامن کردن ایران اسلامی دنبال می کنند، که نمونه هایی از آن در ایام اخیر کشف شد.
وی با تاکید بر اینکه این عناصر خرد و ریز قابل حساب نیستند و ارزشی نیز ندارند، افزود: در پشت صحنه فعالیت های آنها دست ها و توطئه های صهیونیستی و آمریکایی نهفته است و آنها برای ناامن کردن دژ استوار ایران اسلامی نقشه های مختلفی را طراحی کردند، ولی به طور حتم آنها بدانند این دژ مستحکم هرگز در برابر این توطئه ها تسلیم نخواهد شد.
اعرافی خطاب به این گروه ها اذعان داشت: ملت ایران با انسجام و اقتدار با تاسی به رهبر معظم انقلاب در برابر شما ایستادگی خواهد کرد و بدانید توطئه ناامن سازی ایران مایه افتضاح شما خواهد شد و راه به جایی نخواهد برد.
وی اضافه کرد: شما بارها طی این سی و چند سال ملت بزرگ و جوانان پر شور و نیروهای نظامی و انتظامی ما را آزموده اید و باز هم شکست خواهید خورد، پس دست از این خیانت ها بردارید.
وی با اشاره به طرح ایجاد تفرقه میان شیعی و سنی از سوی دشمنان، گفت: گروه هایی فریب خوردند و یک طرح شیطانی خطرناک در راستای تفرقه مذهبی دنبال می کنند، از این رو ما این طرح را آمریکایی و صهیونیستی و عاملان آن را نیز فریب خورده استکبار می دانیم که زیر نام شیعه و سنی، اقوام و نژاد و فرهنگ های ملت بزرگ اسلام را به جان هم بیندازند.
وی گفت: این ها بدانند از ایران اسلامی، حوزه های علمیه، دانشگاه ها و از قم قهرمان جز ندای وحدت انسجام و همبستگی اسلامی بیرون نخواهد آمد.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور هم چنین با اشاره به کشتار و فجایع رخ داده در کشورهای بحرین، یمن و سوریه، آن را درد بزرگ امت اسلام توصیف کرد و افزود: ملت های مظلوم از گروه های ستمگر ضربه می بینند، ولی دولت بحرین این را بداند ملت های مسلمان در کنار مردم بحرین قرار دارند و سلامت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور و سران نهضت بحرین و همینطور سران دیگر نهضت های اسلامی در نیجریه و نقاط دیگر برای ما مهم است.
اعرافی ابراز امیدواری کرد: نهادهای بین المللی از این افتضاحی که به آن مبتلا هستند، یعنی دفاع از ستمگران فاصله بگیرند، البته ما به شما امیدی نداریم، امید ما به خدا، انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی است و به فضل خدا امت اسلامی بر همه این توطئه ها فائق خواهد آمد.
امام جمعه موقت قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تقدیم لایحه برنامه ششم توسعه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی گفت: ما انتظار داریم این برنامه اصلاح و تکمیل شود و در آن مقوله هایی از جمله اقتصاد مقاومتی، فرهنگ اصیل اسلامی، رشد و اعتلای علمی و دانشی کشور، ارتقاء امنیت و صنایع دفاعی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه با گرامیداشت هفته دولت و سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر، ضمن تشکر از خدمات دولتمردان و مسئولان برای مردم و همچنین کشف و خنثی سازی عملیات تروریستی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج)، افزود: مسئولان باید سخن مردم را بشنوند و به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه کنند و با بازبینی و بررسی اقدام های گذشته برای بنیان ریزی یک نظام اقتصادی سالم و مقاوم تلاش نمایند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به روز صنعت دفاعی (31 مردادماه) گفت: کشور ما برای مقابله با دشمنان این مرز و بوم باید از صنایع دفاعی قوی برخوردار باشد.
آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه این هفته یزد با بیان اینکه صنایع دفاعی کشور باید از صنایع دفاعی دشمنان مجهزتر باشد افزود: البته آنهایی که منجر به کشتار جمعی انسانها می شود و بسیار خطرناک است در دستور کار ما نیست هر چند دشمنان برای پیروزی خود از این صنایع استفاده می کنند.
وی اظهار کرد: برای عزت و استقلال کشورمان لازم و ضروری است که صنایع دفاعی کشور خود را ارتقاء بدهیم.
خطیب نماز جمعه یزد در ادامه، کشتار مردم بی دفاع یمن و بحرین را محکوم کرد و افزود: سازمان ملل در مقابل جنایات عربستان سکوت می کند در حالیکه عربستان نوکر آمریکاست و دلارهای خود را به حلقوم استکبار جهانی می ریزد.
وی با بیان اینکه هرگز نمی توان به آمریکا اعتماد کرد اظهار کرد: حقوق بشر باید از این مردم مظلوم و ستمدیده دفاع کند.
امام جمعه یزد در ادامه به روز جهانی مساجد اشاره کرد و گفت: باید با برنامه ریزی، جوانان را به سمت و سوی مساجد جذب کنیم.
وی با بیان اینکه مساجد پایگاه ارتباط با خدا و تصمیم گیری برای اسلام است افزود: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی بیشترین فعالیتها در مساجد صورت می گرفت.
ناصری همچنین به سالروز ورود آزادگان (26 مردادماه ) به میهن اسلامی اشاره و گفت: آزادگان، اسوه های صبر و مقاوت ملت ایران هستند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: وحدت ملی و تعامل اجتماعی، کشور را در برابر توطئه و زیاده خواهی دشمن ، مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بیمه می کند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: دولت، مجلس شورای اسلامی و طیف های مختلف مردم و مسئولان وظیفه دارند از وحدت ملی و تعامل اجتماعی کشور در چارچوب سیاست های مقام معظم رهبری دفاع کرده و از اقتدار و عظمت ملی در برابر دسیسه های دشمنان پاسداری کنند.
وی، نفاق و اختلاف را مهمترین مشکل دنیای اسلام عنوان کرد و ادامه داد: سالانه حدود سه میلیون نفر از کشور های مختلف دنیا به سرزمین وحی سفر می کنند که تقویت اتحاد و وحدت آنان با یکدیگر و تصمیم گیری در خصوص سرنوشت ،بهترین ابزار برای ایستادگی در برابر بدخواهان و دشمنان است.
امام جمعه اراک با یادآوری سالروز ملی شدن صنعت نفت و کودتای ننگین آمریکایی انگلیسی 28 مرداد سال 1332 افزود: مردم ایران از این کودتا آموختند که هرگاه ملت در صحنه نباشند و دولت و مردم از هم جدا باشند، دشمن نفع می برد.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: مردم کشور اگر در این کودتا آگاهانه به صحنه می آمدند، از اینکه کشور به مدت 25 سال در دست انگلیسی ها و آمریکایی ها باشد جلوگیری می شد.
وی گفت: بوقهای تبلیغی غرب نظیر بی بی سی در جریان های سیاسی قرن اخیر بزرگترین خیانت را به مردم ایران کردند و هم اکنون نیز شایعه پراکنی در خصوص رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) را در دستور کار دارند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: ملت ایران با رفتارهای بصیرانه در جریان انقلاب و دوران دفاع مقدس ثابت کرد که پشتیبان و وفادار امام خمینی(ره) بوده است و رهبر کبیر انقلاب را مظهر عزت، عظمت و قدرت کشور و مردم ایران در سطح جهان می دانند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: قانون اساسی پر افتخار جمهوری اسلامی ایران که مصداق بارز مردم سالاری دینی است، از یادگاران رهبر کبیر انقلاب برای کشور و مردم است.
وی گفت: ملت ایران هیچگاه فریب رادیو بی بی سی و منافقین کوردل که بزرگترین جنایات را در طول بشریت علیه مردم کشور مرتکب شدند نمی خورند و ایادی خودفروخته داخلی هم که آب در آسیاب دشمن می ریزند باید بدانند که ملت هوشیار و بیدار هستند و همواره در سنگر ارزش های دینی مقتدرانه می ایستند.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این شهرستان با یادآوری سالروز صنعت دفاعی کشور افزود: به برکت انقلاب اسلامی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و همت جوانان غیرتمند ایران اسلامی و نیروهای صنایع دفاعی کشور در زمینه موشکی، دفاعی، دریایی و زمینی به دستاوردهای بزرگ دست یافته و به یکی از قدرت های منطقه و جهان تبدیل شده است.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: متخصصان نیروی هوایی باید با طراحی و ساخت پهبادها و آلیاژهای پیشرفته قدرت نظامی و هوایی کشور را بیش از پیش افزایش دهند تا جمهوری اسلامی ایران به قدرت اول منطقه تبدیل شود.
وی گفت: با توجه به نزدیکی هفته دولت، انتظار می رود دولت تدبیر و امید در حوزه های فرهنگی و گسترش فرهنگ دینی و سیره اهل بیت (ع) در جامعه گام های بلند برداشته شود زیرا مردم ایران با فرهنگ دینی قیام کردند، شهید شدند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.
امام جمعه اراک بیان کرد: سرمایه فرهنگی و داشته های نرم است که ملت و کشور را در برابر آل سعود، منافقین و تحرکات دشمنان، آل خلفه و اسرائیل و داعش بیمه می کند و توطئه های آنان را در نطفه خفه می کند.
وی ادامه داد: شکست های دشمنان اسلام در عراق، سوریه، یمن و فلسطین، آنان را به فکر تشنج در کانون اصلی مقاومت انداخته که افزایش ضریب هوشیاری دستگاه های اطلاعاتی و نظامی کشور نقشه آنان را نقش بر آب کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: دولت باید انقلابی فکر کرده و تلاش کند و جوهره و روح با عظمت امام خمینی(ره) که با پیروزی انقلاب اسلامی در دل مردم مسلمان ایران تابیده شده و صدها سال ادامه خواهد داشت را روز به روز در بین مردم تقویت کرده و کشور را در برابر زیاده خواهی های دشمنان بیمه کند.
امام جمعه اراک اقتصاد مقاومتی را عامل اصلی تامین نیازهای داخلی و قطع وابستگی کشور از بیگانگان دانست و افزود: دولت و همه اقشار جامعه برای اینکه بتوانند به دستورات مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده و کشور را از وابستگی به اقتصاد نفتی و بیگانگان رهایی ببخشند باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی قطع وابستگی، ایجاد اشتغال، رشد بهره وری، افزایش صادرات، کاهش واردات و توسعه و پیشرفت کشور را به همراه دارد.
گرامیداشت روز جهانی مساجد، روز پزشک و کارمند از دیگر محور های خطبه های نماز جمعه اراک بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 29 مرداد 95 ، کد مطلب: 82194568: www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین