پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۶۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
استان البرز در آغاز به کار دولت تدبیر و امید سه سال بیشتر نداشت؛ استانی که با تجمیع شهرستان‌های غرب استان تهران و با تغییر عناوین ادارات و سازمان‌ها شکل گرفت. مردم استان البرز همگام با ملت بزرگ ایران در انتخابات 24 خرداد ماه سال 92 به دکتر حسن روحانی اعتماد کردند و در پی امید بستن به این اعتماد ناگزیر در انتظار تغییر بر مدار تدبیر بودند.
شعارسال: استان البرز، استانی دارای سرمایه‌های بی‌نظیر برای به خدمت گرفتن در مسیر توسعه است. ویژگی‌های صنعتی، جغرافیایی، علمی- پژوهشی و آب و هوایی از این استان، سرزمینی خاص ساخته است. اهم اقدام‌هایی که در دستور کار قرار گرفت تا بر اساس آن زیرساخت‌های توسعه‌ای استان تقویت شود و به مرور زمان، پاسخ‌های درخوری به نیازهای استان البرز بر اساس توانمندی‌های آن داده شود را می‌توان این‌گونه برشمرد.

- تقویت و ترمیم پایه بودجه‌ای استان که بتواند پایدار و مستمر باشد.

- استان البرز تا شروع دولت تدبیر و امید از وجود برخی سازمان‌های خدمات رسان مستقل بی‌بهره بود از جمله شرکت گاز و شرکت ارتباطات زیرساخت و آبفای روستایی که با پیگیری‌های مستمر، بخشی از تلاش‌ها معطوف به استقرار این سازمان‌ها در استان شد.

- افزایش تخت‌های بیمارستانی از 900 تخت به 2 هزار و 100 تخت، 30 اتاق عمل و تخت‌های «آی سی یو» و «سی سی یو».

- کاهش هزینه سهم بیمار در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی استان.

- ‌ افزایش 38 درصدی مراکز سلامت جامعه در حاشیه شهرهای 20 تا 50 هزار نفری استان.

- اهتمام جدی برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در استان از جمله پیشرفت طرح آزاد راه همت به شهدای البرز از 11 درصد به 41 درصد، قطارشهری کرج و حومه از 23 درصد به 5/31 درصد.

- آغاز عملیات اجرایی کنارگذر شمالی شهر کرج که علاوه بر رفع کردن بخش عمده‌ای از گره‌های ترافیکی ورودی استان، می‌تواند در درآمدهای پایدار شهری نیز تأثیر بسزایی داشته باشد.

- توجه ویژه به عملیاتی کردن سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی» که طی جلسات و ستادهای مربوطه 322 مورد مصوبه داشته‌ایم که 274مورد آن عملیاتی شده و مابقی نیز در دست عملیاتی شدن است.

- اهتمام جدی به سرمایه‌گذاری خارجی آن‌گونه که در حال حاضر از کشورهای مختلف از جمله آلمان، ایرلند و ترکیه در این استان سرمایه‌گذاری شده و با تلاش‌های مجدانه‌ای که در فضای مساعد «پسا برجام» صورت می‌گیرد، این استان توانسته جایگاه قابل قبولی در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی در بین استان‌های کشور به خود اختصاص دهد.

- ساخت یک هزار کلاس درس با هدف پوشش بهینه آموزش و پرورش.

- ارتقای ظرفیت پهنای باند اینترنت استان.

- افزایش بهره‌مندی از زمین‌های کشاورزی از 21 هزار و 800 هکتار به 32 هزار و 600 هکتار با رشدی معادل 50 درصد.

- رشد 18 درصدی اجرا و توسعه سامانه‌های آبیاری تحت فشار.

- جذب 25 میلیارد تومان اعتبار از محل توسعه روستایی مناطق محروم رئیس جمهوری به منظور رفع مشکلات روستاهای محروم استان.

- اجرای طرح بیمه حوادث روستاییان در 183 روستای کشور.

- رشد 27 درصدی صدور مجوز چاپخانه، 98 درصدی انتشارات، 34 درصدی کتاب، 188 درصدی صدور مجوز نشریه، 575 درصدی صدور مجوز پایگاه خبری استان با هدف ارتقای زیرساخت‌های سخت افزار و نرم افزار در حوزه فرهنگی و اطلاع رسانی.

- افزایش تعداد سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی.

- کسب 6 سهمیه المپیک ریو در 4 رشته ورزشی در استان.

- برگزاری سالانه 30 کارگاه آموزشی با هدف توانمندسازی زنان، اجرای 31 طرح ملی در استان در حوزه بانوان و اجرای 2 طرح ملی و 10 طرح استانی با هدف تقویت و ارتقای سطح توانمندی بانوان استان.

- معرفی 250 کارآفرین بانو به صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی.

امید است در سایه سیاست‌های کلان نظام و اجرایی شدن تدابیر دولت یازدهم در استان و توجه ویژه به استان جدیدالتأسیس البرز شاهد رشد فزاینده آن، رفع کاستی‌ها و بهره‌گیری از تمامی توانمندی‌های این استان باشیم تا البرزی توسعه یافته و آبادتر از امروز در آیینه فردا را به تماشا بنشینیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از ضمیمه روزنامه ایران، صفحه 137 ، تاریخ انتشار:شنبه 6 شهریور 1395، شمار: ویژه هفته دولت.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین