پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۳
وزیر نیرو با اشاره به احداث ۳۲ تصفیه خانه در دولت دوازدهم گفت: تعداد تصفیه خانه‌هایی که تاکنون مورد بهره برداری قرار گرفته ۲ برابر دولت‌های قبلی است و این نسبت تا پایان دولت بالغ بر ۳ برابر خواهد شد.

شعارسال: رضا اردکانیان در مراسم افتتاح واحد دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران که با حضور رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: طرح های عمده ای در جهت تامین آب با کیفیت به انجام رسیده یا در حال اجرا است.

وی ادامه داد: طرح‌های بسیار مهمی برای بالا بردن کیفیت آب در استان تهران اجرا شده و اکنون در استان تهران حدود 14 میلیون جمعیت وجود دارد که تنها 10 میلیون نفر آن در تهران زندگی می‌کنند که ابن حاکی از اهمیت تامین، جمع آوری و توزیع درست آب شُرب مردم است.

وزیر نیرو با اشاره به پویش #الف. ب. ایران که هر هفته در کشور برگزار می شود افزود: در پویش #الف. ب. ایران که هر هفته در 22 استان کشور انجام می شود از 132 پروژه مهّم 27 پروژه در استان تهران به بهره برداری می رسد که یکی از مهم ترین های آن تصفیه خانه هفتم آب تهران است که حدود 2 میلیون نفر را تحت پوشش قرار می دهد.

اردکانیان در ادامه سخنان خود با اشاره به سرمایه صرف شده در این پروژه ها تصریح کرد: امروز وزارت نیرو در استان تهران برای افتتاح این طرح‌ها حدود 35 هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف در حوزه های آب و برق و فاضلاب هزینه کرده است.

   وی ‌ادامه داد: 20 طرح خُرد و کلان دیگر نیز با سرمایه‌گذاری 275 میلیارد تومان در شهر‌های تهران، قرچک، ورامین و اسلامشهر و همچنین سه طرح نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری 127 میلیارد تومان در دماوند و ری و آبرسانی 72 روستای پرجمعیت انجام و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وزیر نیرو با اشاره به افتتاح‌هایی که در طلیعه دهه فجر انجام می‌شود گفت: این هفته در دهه فجر انقلاب اسلامی حدود 10 هزار و 79 میلیارد تومان طرح افتتاح می‌شود که اینجا باید از مدیران اجرایی، پیمانکاران و مشاوران استان تهران قدردانی کنیم.

اردکانیان تصریح کرد: در این دولت 10 هزار و 600 روستای کشور را به شبکه آب سالم وصل کردیم که تعداد 7 میلیون نفر روستایی را بهره‌مند کرده است.

وی ضمن پیش‌بینی در بهره‌مندی 3 میلیون روستایی دیگر از این طرح‌ها افزود: تا پایان دولت دوازدهم 3 میلیون نفر دیگر از روستاییان به این مجموعه پیوند خواهد خورد.

وزیر نیرو با اشاره به تعداد تصفیه خانه های موجود کشور و مقایسه آنها بیان کرد: در کشور 151 تصفیه‌خانه بزرگ وجود دارد که 27 عدد آن برای قبل از انقلاب بوده و بقیه آن در دوران پس از انقلاب است که تا امروز 32 تصفیه خانه در این دولت ساخته شده و تعداد تصفیه‌خانه‌هایی که مورد بهره‌برداری قرار گرفته 2 برابر دولت‌های قبلی است و این نسبت تا پایان دولت بالغ بر 3 برابر بالاتر خواهد رفت.

اردکانیان همچنین با اشاره به اینکه تحریم‌ها باعث توقف پروژه‌ها نشده است گفت: ساخت تمام این تجهیزات و سازه‌ها در شرایط سخت تحریمی کشور انجام شده و امروز باید بگوییم که کار‌ها سریع‌تر از شرایط قبل از تحریم پیش می‌رود.

وی در پایان سخنانش با پیش بینی افق 1415 خاطرنشان کرد: در افق 1415، ​250 میلیون مترمکعب کسری آب خواهیم داشت که امیدواریم با کمک شهرداری تهران و جابجایی آب‌هایی که در شهرداری برای فضای سبز استفاده می‌شود با آب‌های تصفیه‌خانه فاضلاب این امید را به کشاورزان بدهیم که از حق‌آبه آن‌ها حمایت می‌کنیم.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 8بهمن1398، کدخبر: 2191395: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین