پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۵۸۶۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
به نقل از سی ان ان، در این اواخر گروهی از دانشجویان ایرانی با روادیدهای معتبر ایران را ترک کردند اما چند ساعت پس از فرود هواپیما در آمریکا، با مانع برای ورود به این کشور مواجه شده اند.
شعارسال:  به گفته یک مشاور حقوقی از ماه آگوست تاکنون ۱۷ دانشجوی ایرانی از آمریکا دیپورت شده اند.
 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، در این اواخر گروهی از دانشجویان ایرانی با روادیدهای معتبر ایران را ترک کردند اما چند ساعت پس از فرود هواپیما در آمریکا، با مانع برای ورود به این کشور مواجه شده اند.
 
هفته گذشته یک دانشجوی ۲۷ ساله ایرانی که برای گذراندن مقطع دکتری در دانشگاه ایالت میشیگان به آمریکا سفر کرده بود، در فرودگاه دیترویت از ورود به این کشور منع شد. هفته قبل از آن نیز یک دانشجوی ۲۴ ساله در فرودگاه بوستون از ورود به آمریکا منع شد.
 
«شورای آموزش آمریکا» (American Council on Education) نماینده ۱۸۰۰ کالج و دانشگاه در سراسر آمریکا است. تری هارتل نایب رئیس این شورا می‌گوید: دانشجویان نگرانند که هنگام ورود به آمریکا برای آنها چه اتفاقی می‌افتد. زیرا دیپورت دانشجویان به طور تصادفی و غیر قابل پیش بینی است. قبلاً هنگامی که دانشجو ویزای خود را دریافت می‌کرد، خیالش راحت بود. اما اکنون زمانی خیالش راحت می‌شود که به پردیس دانشگاه برسد.
 
سازمان گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا اعلام کرده هنگام غربالگری برای اعطای ویزا به افراد عوامل بیشتری را در نظر می‌گیرد و جزئیاتی را شناسایی می‌کند که در فرایندهای قبلی مشخص نبوده است.
 
به گفته این سازمان هیچ ضمانتی وجود ندارد فردی که ویزای ورود به آمریکا دریافت کرده، حتماً وارد این کشور شود.
 
وکلا و گروه‌های مدافع حقوق مهاجران معتقدند این وضعیت طبیعی نیست.
 
علی رهنما، مشاور حقوقی اتحادیه امور عمومی ایرانیان مقیم آمریکا نیز در این باره می‌گوید: در حال حاضر تغییری در فرآیندها ایجاد شده است. اخراج این تعداد دانشجو طبیعی نیست.
 
سازمان گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا آماری از تعداد دانشجویان ایرانی که طی ماه‌های اخیر از ورود به آمریکا منع شده اند را منتشر نکرده است. همچنین این سازمان ادعا می‌کند اجازه فاش کردن جزئیات مربوط به پرونده‌های افراد را ندارد.
 
به گفته رهنما از ماه آگوست ۲۰۱۹ میلادی تاکنون حداقل ۱۷ دانشجوی ایرانی از آمریکا دیپورت شده اند. او با بیشتر این دانشجویان صحبت کرده است. او معتقد است اخراج این تعداد دانشجو نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است. قبلاً سالانه یک یا دو پرونده دیپورت دانشجوی ایرانی وجود داشت.
 
طبق گفته یکی از وکلای دانشجویان، در این اواخر حداقل ۱۱ دانشجو از فرودگاه لوگان در بوستون اخراج شده اند.
 

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازخبرگزاری  مهر   ،تاریخ انتشار:   12 بهمن    1398،کدخبر: 4841365 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
کاش حمایت خوبی از دانشجویان در کشور خودمون بشه تا هیچ وقت قصد رفتن نداشته باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین