پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۵۹۴۷۳
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر این‌که مدیریت فضاهای دانشگاه‌ها در تجمعات پس از سقوط هواپیما قابل تقدیر است، گفت: برگزاری منظم امتحانات و تلاش برای ممانعت از گره خوردن اعتراضات داخل با برخی از عناصر هنجارشکنانه در بیرون، از سیاست‌های موفق دانشگاه‌ها بود.

شعار سال: دکتر مجتبی صدیقی در شصت و پنجمین گردهمایی معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی که امروز در دانشگاه پیام نور برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و امام راحل، خاطر نشان کرد: علیرغم همه مشکلات و فراز و نشیب‌های این نیمسال فضای دانشگاه‌ها به خوبی مدیریت شد، چه در حوادث آبان ماه و رویدادهای دی ماه از جمله شهادت سردار رشید آگاه و مردمی نظام، شهید حاج قاسم سلیمانی اگرچه ثلمه سختی برای مردم بود، ولی از جهت بروز تجلی وحدت و همدلی در تشییع پیکر باشکوه وی و نیز زمینه‌سازی برای خیزش‌های جدید و مداوم مردمی در کشورهای اسلامی برکات ارزشمندی در برداشت.

وی در ادامه تصریح کرد: حوادث پس از آن از جمله جان باختن تعدادی از هموطنانمان در کرمان و حادثه تاسف برانگیز سقوط هواپیما و از دست دادن تعدادی از عزیزان نخبه و دانش‌آموختگان دانشگاهی، دی ماه تلخی را رقم زد.

رئیس سازمان امور دانشجویان اضافه کرد: مدیریت فضای دانشگاه‌ها در تجمعات پس از حادثه سقوط هواپیما توسط همکاران، روسا، معاونین دانشجویی و فرهنگی کاملا قابل تقدیر است، برگزاری منظم امتحانات و تلاش برای ممانعت از گره خوردن اعتراضات داخل دانشگاه‌ها با برخی از عناصر هنجارشکن بیرون دانشگاه‌ها از جمله سیاست‌های موفقی بود که همکاران با همکاری سایر نهادها به اجرا گذاشتند.

وی به مروری بر فعالیت‌ها در نیمسال دوم تحصیلی پرداخت و اظهار کرد: بهره‌گیری از سامانه سجاد و رفع نواقص آن، پیگیری طرح تشکیل سازمان در استان‌ها و برخی دانشگاه‌ها، تلاش برای جذب منابع مالی در حوزه تغذیه و تداوم آن، ابلاغ دستورالعمل تاسیس و راه‌اندازی رستوران‌های مکمل، ابلاغ شیوه انضباطی جدید و برخی دیگر از جمله این اقدامات هستند.

دکتر صدیقی ادامه داد: توسعه جذب دانشجویان خارجی با استقبال بیشتر دانشگاه‌ها و تسهیل در آنها از هدف ۱.۸ درصد کل دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های داخل تا پایان برنامه ششم کشور که در حال حاضر این سهم به بیش از ۱.۲ درصد رسیده است، از جمله اقداماتی است که در دانشگاه‌ها انجام شده است.

به گفته وی، آماده شدن آیین‌نامه‌های کمیسیون‌های موارد خاص دانشگاهی و استانی با هدف تفویض اختیار بیشتر، افزایش اعتبارات پیش‌بینی شده برای وام‌های دانشجویی از ۳۶۶ میلیارد تومان سال ۹۷ به ۵۳۷ میلیارد تومان در سال ۹۸، پیش‌بینی طرح آمایش خدمات دانشجویی، حرکت وسیع و پرشتاب در افزایش سرانه ورزشی دانشجویان به بیش از دو متر، پروژه‌های زمین چمن مصنوعی و افزایش پروژه کف پوش فضای رو باز به ۲۶ پروژه و غیره از دیگر این برنامه‌های موفق دانشگاه‌ها است.

رئیس سازمان امور دانشجویان به مهمترین برنامه‌های در پیش روی دانشگاه‌ها در حوزه دانشجویی اشاره کرد و گفت: استمرار و توسعه برنامه تاسیس و راه‌اندازی رستوران‌های مکمل، اجرایی کردن طرح آمایش خدمات دانشجویی، توسعه فضاهای ورزشی به‌ویژه از طریق پروژه‌های رو باز، آمادگی برای اصلاح و تکمیل شیوه‌نامه انضباطی بعد از جمع‌بندی، تنظیم و ارسال دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی، تداوم حمایت‌های مالی در حوزه تغذیه و غیره، تاکید بر برگزاری قانونمند انتخابات شوراهای صنفی، و ... برخی دیگر از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان تاکید کرد: توصیه و درخواست ما از دانشگاه‌ها این است که به مشکلات اقتصادی موجود و مدیریت بهینه منابع، مدیریت فضای سیاسی و فرهنگی دانشگاه‌ها در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، رعایت توصیه‌های بهداشتی، توجه جدی به پیشگیری از ویروس کرونا، مواظبت و پیگیری مشکلات روان‌شناختی دانشجویان، تقویت مراکز مشاوره و همچنین آمادگی برای استفاده از تعطیلات تابستان جهت ارتقای سطح خوابگاه‌ها و دانشگاه‌ها تلاش کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 16 بهمن 1398، کدخبر: 98111611539، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین