پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
نماینده ولی فقیه در سپاه انگیزه دشمن برای تعامل و نفوذ را تصرف در ادراک سیاسی دولتمردان، ادراک فرهنگی مردم و زمینه سازی برای نفوذپذیری داخلی توصیف و تاکید کرد: تنها راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استقامت و ایستادگی در جبهه حق است.

شعارسال: حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در جمع اعضای هیأت رئیسه مجامع عالی استانی بسیج در دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به اهمیت تبیین موضوع جهاد کبیر و نقش آن در صیانت از انقلاب اسلامی ، بیان یک مسئله در کلام و گفتمان رهبری معظم انقلاب راحاکی از دغدغه و نگرانی ایشان نسبت به آن موضوع و اهمیت آن توصیف و تصریح کرد: معظم له جهاد کبیر را ایستادگی، مقاومت و عدم تبعیت از کفار، مشرکین، منافقین و خصمی که در مقابل قرار دارد معرفی کردند.

وی افزود: این عدم تبعیت در میدانهای مختلف از جمله در سیاست، اقتصاد، فرهنگ و هنر مصداق پیدا می کند و معظم له روی دو واژه "صراحت" و "شجاعت" در تبیین این موضوع تاکید دارند، اما متاسفانه برخی متوجه تهدیدات فراروی انقلاب نیستند و برخی دیگر نیز تهدیدات را می فهمند اما شجاعت و صراحت در بیان ندارند.

سعیدی فرمان‌های خداوند متعال به پیامبر پیرامون مقاومت در برابر دشمنان را فرازمانی و فرامکانی توصیف و خاطرنشان کرد: در این زمینه تنها مسیر پیشبرد اهداف حتی در سخت ترین شرایط ایستادگی است ، هر چند ممکن است ایستادگی هزینه هایی هم داشته باشد

وی با بیان اینکه تنها راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استقامت و ایستادگی در جبهه حق است افزود: دستیابی به استقلال وآزادی در چارچوب اصول دینی و تحقق حاکمیت دینی بر مبنای تدبیر خداوند و ایستادگی در برابر استکبار و دفاع از مظلومین هزینه دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه از جهاد کبیر به مفهوم عدم تبعیت از دشمن و مبارزه با آن یاد کرد و با مقایسه دشمنان زمان پیامبر و عصر حاضر گفت: تفاوت این دو عنصر در گستره تقابل بین جبهه حق و باطل ، پیچیدگی‌ها و شیوه‌های تأثیرگذاری‌ دشمن و دستگاه امپراتوری رسانه‌ای روی افکار سیاستمداران و مردم می‌باشد.

سعیدی " وحدت فرماندهی" و" دشمن مشترک" را از وجوه اشتراک جهاد اصغر و جهاد کبیر دانست وبا اشاره به نقاط افتراق آن نیز اظهار کرد: در یکی نیروهای مسلح باید عمل کنند و در دیگری دولت و نیروهای مسئول مانند مجامع بسیج، گستره جغرافیایی عملیات در هر دو متفاوت است، یکی در مرزهای جغرافیایی و دیگری در ذهنها، به لحاظ زمانی هم جهاد اصغر مقطعی است اما جهاد کبیر دائمی است و این دو در تجهیزات و آمادگی ها هم متفاوت هستند.

وی به برخی ساز و کارهای دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: جنگ سخت نیابتی، نبرد سخت ایذایی در اوایل انقلاب، محاصره و تحریم، تعامل و تطمیع در برنامه دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی همزمان پیگیری می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان انگیزه دشمن برای تعامل و نفوذ را تصرف در ادراک سیاسی دولت مردان، ادراک فرهنگی مردم و زمینه سازی برای نفوذپذیری داخلی توصیف و تاکید کرد: هدف دشمن از ارائه رویکردهای مختلف براندازی بوده و تنها استراتژی‌های آن تغییر کرده است. روزی تحریم و نبرد سخت و در مقطعی نفوذ از طریق تعامل را در دستور کار قرار می‌دهند واگر در تعامل موفق به تغییر نگرش و رفتار هم بشوند در این صورت هم براندازی حاصل شده است به این خاطر که تغییر رفتار به معنای عدول از اصول و مبانی خواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 31 مرداد 1395، کدمطلب: 95050119965 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین