پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۷۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
یکی از شیوه‌های تبلیغاتی در زمان انتخابات برای جمع آوری رأی دادن وعده است، وعده‌هایی که گاهی به مرحله عمل نمی‌رسد و رای دهندگان را از نوع انتخابشان پشیمان می کند.

شعار سال: با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، نامزدهای انتخاباتی با حضور در محافل و مجالس و با سخنرانی‌های پر آب و تاب و قول‌های غیر ممکن و گاهی ممکن خود را آماده یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های شهرستانی می‌کنند.

کسب محبوبیت؛ تنها خروجی وعده‌های نامزدهای انتخاباتی

یکی از بزرگترین و کارآمدترین شیوه‌های تبلیغاتی در زمان انتخابات برای جمع آوری رأی و بیان عملکرد برخی مسئولان در زمان مسئولیتشان، دادن وعده است. وعده‌هایی که گاهی هیچ ارتباطی به مسئول یاد شده ندارد ولی برای کسب محبوبیت در بین مردم و خلاصی از انتقادات بیان می‌شود.

در این گزارش نگاهی داریم به وعده‌های نمایندگان در یکی از حوزه‌های انتخابیه استان؛ یکی از مهم‌ترین قول‌های انتخاباتی یکی از نمایندگان مجلس دهم در نیشابور می‌توان به «پرداخت حقوق به زنان خانه دار» اشاره کرد که هیچگاه در شهرستان و حتی کشور عملی نشد و حتی این نماینده بعد از انتخابات در یکی از سخنرانی‌های خود گفت: «زنان در خانه بمانند بهتر است».

از دیگر قول‌های نماینده دیگر این شهرستان می‌توان به تأسیس فرودگاه در نیشابور اشاره کرد که تاکنون هیچ کلنگی برای تأسیس این فرودگاه در شهرستان به زمین نشده است.

تحقق نیروگاه برق سبزوار؛ باز هم وعده‌ای برای سال‌های آینده

در سبزوار نیز یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌هایی که در چند دوره اخیر نامزدهای نمایندگی مجلس، وعده به سرانجام رسیدن آن را داده‌اند، تکمیل و ساخت نیروگاه برق در سبزوار است. نیروگاهی ۵۰۰ مگاواتی که به گفته برخی از مردم در چندین نوبت کلنگ زنی شده و آخرین مرتبه آن دهه فجر سال ۹۷ بوده که وعده ساخت آن را به صورت ۲ ساله دادند ولی با توجه به پیشرفت اندک این پروژه باید همچنان چشم انتظار ساخت آن در سال‌های آینده بود.

با نگاهی به سایت مشاور این پروژه که در آن نوشته شده این پروژه در سال ۱۳۹۰ شروع و در سال ۹۲ به پایان رسیده است. اما در واقع هیچ اتفاقی روی زمین به جز نصب یک تابلوی نیروگاه سبزوار، رخ نداده بود.

هنوز صوت قطار به سبزوار نرسیده است

از دیگر پروژه‌ها و وعده‌های به سرانجام نرسیده در شهرستان سبزوار، ساخت راه‌آهن مسیر ایستگاه سلطان‌آباد به سبزوار واقع در ۴۵ کیلومتری سبزوار و اتصال شهرستان سبزوار به شبکه ریلی کشور است که قدمتی کهن در میان وعده‌های انتخاباتی گذشته داشته است، نماینده فعلی این شهرستان حدود چهار سال قبل در بازدید از پروژه نیمه‌تمام راه‌آهن برای خبرنگاران و اصحاب رسانه به رسانه‌ها گفت: بنویسید "راه‌آهن به سبزوار رسید. ولی با گذشت ۴ سال و نزدیک شدن به روزهای پایانی دوره نمایندگی وی، هنوز صوت قطار به سبزوار نرسیده است.

در یکی از نشست‌های خبری در سال ۹۸ وقتی که از یکی از نمایندگان این شهر سوال شد چه زمانی صوت قطار به سبزوار خواهد رسید، وی گفت: فعالیت‌های خوبی انجام شده ولی مشکلاتی در مسیر راه بوده که یکی از آن مشکلات، مشکل معارضین زمین تا کنون بوده است ولی شما نیمه خالی لیوان را نبینید.

این پروژه که کوتاه‌ترین پروژه شبکه ریلی در کشور نام گرفته تاکنون در مرحله ساخت ایستگاه سبزوار در جنوب شرقی این شهر واقع در کنار کمربندی شرقی است و تقریباً زیرسازی اکثر مسیر انجام شده ولی تاکنون ریل گذاری نشده است.

نماینده مردم سبزوار در مهرماه سال جاری نیز در گفتگو با رسانه‌ها بیان کرده که امیدواریم عملیات اجرایی آن از ابتدای سال آینده به محض رسیدن اعتبار آغاز شود و بزودی حمل مسافر و بار و خروج از بن بست ارتباطی برای منطقه فراهم شود و تا پایان سال و نهایتاً اوایل سال آینده به راه آهن سراسری خواهد پیوست.

پروژه ناتمام جاده بین المللی سبزوار

از دیگر پروژه‌های مهم شهرستان سبزوار، پروژه جاده بین‌المللی محور سبزوار سلطان آباد قوچان و امام قلی باجگیران است که در انتخابات‌های مختلف وعده‌هایی برای تکمیل آن داده شده و در نشست‌های خبری مسئولان یکی از سوالات کلیدی بوده است.

این پروژه در زمان ریاست جمهوری دولت نهم کلنگش به زمین شده شده و با شروع ساخت آن از سمت سبزوار و ساخت پل‌ها اولیه در حدود ۱۰ کیلومتر از مسیر بعد از تغییر دولت تا روی کار آمدن دولت دوم روحانی تا سال ۹۸ به مدت حدود ۷ سال به خواب رفت.

در اردیبهشت سال جاری با حضور خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی قسمتی از محور سلطان آباد - سبزوار به طول ۱۳ کیلومتر آغاز شد و وعده‌های تکمیل این مسیر ۱۳ کیلومتری در مدتی کوتاه داده شد ولی تا کنون حتی همین مسیر کوتاه نیز که به آرامستان سبزوار نیز منتهی می‌شود و بخش زیادی از بار ترافیکی این مسیر بین‌المللی را می‌شکند، به سرانجام نرسیده است چه رسد به مسیر چند صد کیلومتری بقیه مسیر که احتمالاً برای نوادگان و نسل‌های بعدی اگر دولت‌ها پروژه‌های همدیگر را تعطیل نکنند خواهد رسید.

بهره برداری از ورزشگاه ۱۵ نفری سبزوار از دیگر پروژه‌هایی است که نماینده دیگر سبزوار اعلام کرده ولی تاکنون این ورزشگاه نیز به بهره برداری نرسیده است.

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 27بهمن1398 ، کدخبر: 4853171: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
خودتونم دارین میگین واقعا وعده است وعده ای بی فرجام
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین