پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۷۹
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
رئیس مرکز ملی ذخائر ژنتیکی و زیستی ایران گفت: همزمان با برگزاری هفدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران، خدمات پروبیوتیکی برای بهره برداری از میکروارگانیسم های پروبیوتیک ارائه می شود.

شعار سال: سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی اظهار داشت: ارائه خدمات پروبیوتیکی که به بررسی توان پروبیوتیک ها از جمله باکتری های اسیدلاکتیک می پردازد پتانسیلی را برای معرفی سویه های ارزشمند پروبیوتیکی جهت استفاده در صنایع غذایی و دارویی ایجاد کرده است.

وی افزود: افزودن پروبیوتیکها به لبنیات صنعتی این امکان را فراهم می کند که محصولات لبنی با ویژگیهای مطلوب به بازار عرضه شوند. در ضمن حق انتخابی برای مصرف کنندگان ایجاد می شود که راه جدیدی برای استفاده از محصولات سالم در پیش روی داشته باشند. سلامتی محصولات حاوی پروبیوتیک در واقع سلامتی دستگاه گوارش را تضمین و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

رئیس مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران بیان کرد: امروزه به دلیل استفاده روزافزون از مواد لبنی صنعتی امکان کاهش و یا حذف باکتری­های پروبیوتیک بومی وجود دارد که باتوجه به اهمیت پروبیوتیک­ها در حفظ و ارتقاء سلامت انسان، جداسازی و شناسایی آنها در محصولات لبنی سنتی و بکارگیری آنها به عنوان استارتر در تولید انبوه فرآورده ­های لبنی صنعتی ضروری به­ نظر می ­رسد.

هفدهمین کنگره بین المللی میکرب شناسی ایران از دوم تا چهارم شهریور ماه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود. همچنین به دلیل استفاده از استارترهای وارداتی در صنایع لبنی از اهمیت استارترهای بومی کاسته شده و امکان استفاده از آنها بسیار محدود شده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 2 شهریور 1395، کد مطلب: 3748623:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین