پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۷۹
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
رئیس پژوهشکده باستان شناسی از احیای بیش از ۱۲ پروژه باستان شناسی متوقف شده خبر داد و گفت: هر یک از این پروژه ها یک طرح ۵ ساله خواهند داشت.

شعار سال: حمیده چوبک درباره انجام پروژه‌های مهم پژوهشکده باستان شناسی در سال ۹۵ گفت: رویکرد امسال ما این است که پروژه‌هایی که در چندین سال گذشته انجام شده را در قالب یک برنامه ۵ ساله مورد بررسی قرار دهیم. ما تکلیف داریم که آثار تاریخی از زیر خاک در آمده را کاوش کنیم. همچنین غیر از مطالعات پروژه‌های عمرانی که از مهمترین اقدامات پیشگیرانه است امسال رویکردمان را روی انجام بیش از ۱۲ پروژه بزرگ نیمه کاره قرار داده‌ایم.

وی در ادامه گفت: در این پروژه‌ها، این است که آقای موسوی طرح جامع ۵ ساله پاسارگاد را داده تا کار مطالعات دوره های پیش از تاریخ تا دوره اسلامی مورد مطالعه باستان شناسی، بررسی و کاوش و مطالعات میان دانشی قرار گیرد. اولین فصل آن یک ماه پیش انجام شد. امیدواریم این کار ادامه پیدا کند و پروژه‌های دیگری که قبلا تا حدودی انجام شده اند اما متوقف بودند را احیا کنیم.

چوبک بیان کرد: در برنامه امسال محوطه تاریخی استخر، جرجان، شوش، جیرفت، الموت و... مورد بررسی قرار می گیرد برای این کار اعتبارات مورد نیاز نیز تامین شده است.

وی ادامه داد: زمانی که کارهای باستان شناسی یک محوطه انجام می‌شود، این مطالعات برای مردم مورد اهمیت قرار می‌گیرد. وظیفه یک باستان شناس، شناسایی یک محوطه و بناست و بخش حفاظت و مرمت به عهده سازمان میراث فرهنگی است. به نظر من باید در یک برنامه بلند مدت کاوش‌های باستان‌شناسی به مردم معرفی شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 2 شهریور 95 ، کد مطلب: 3749493: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین