پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۶۴۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی در محیط جامعه قرار گرفته و با بیکاری روبرو می‌شوند. این موضوع موجب می‌شود تا دانشجویان به دریافت مدارک یکی پس از دیگری اقدام کنند.
شعارسال: معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی در محیط جامعه قرار گرفته و با بیکاری روبرو می‌شوند. این موضوع موجب می‌شود تا دانشجویان به دریافت مدارک یکی پس از دیگری اقدام کنند.
 
تورج محمدی، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت: تب مدرک گرایی بیش از دانشگاه به جامعه مربوط می‌شود. در حقیقت دانشگاه‌ها وظیفه دارند از ظرفیت نیروی محقق مراجعه کنند به آن‌ها، استفاده کنند.
 
محمدی ادامه داد: دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی در محیط جامعه قرار گرفته و با بیکاری روبرو می‌شوند. این موضوع موجب می‌شود تا دانشجویان به دریافت مدارک یکی پس از دیگری «کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و پسادکتری» بپردازند. بنابراین می‌توان گفت بیکاری به عنوان عاملی اصلی در مدرک گرایی جامعه تاثیر می‌گذارد.
 
معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها تا حد ممکن ظرفیت پذیرش خود را کاهش داده‌اند؛ اظهار کرد: اگر پنج درصد مسئله مدرک گرایی جامعه مربوط به دانشگاه شود، ۹۵ درصد آن به خود جامعه و صنعت باز خواهد گشت.
 
وی افزود: طبیعتا دانشگاه‌ها باید به مهارت افزایی دانشجویان بپردازند به نحوی که علاوه بر دروس نظری، مهارت‌های علمی نیز بیاموزند این موضوع در برنامه دانشگاه‌ها گنجانده شده است به طوری که اکنون به عنوان بخش عمده ماموریت دانشگاه‌ها از آن یاد می‌شود.
 
محمدی تصریح کرد: وقتی تولید به صورت گسترده در کشور وجود نداشته باشد نیروی کار نیز نیاز نخواهد بود و زمانی که نیروی کار مورد استفاده واقع نشود افراد در مرحله اول به کسب مدارک بیشتر اقدام می‌کنند.
 
معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه به میزان اعضای هیئت‌های علمی هر ساله از دانشگاه‌ها، دانشجو فارغ‌التحصیل می‌شود؛ اظهار کرد: این روند مشخصا نشان از ضعف دارد، دانشگاه‌ها به دنبال ماموریت خود همچون حل مشکلات صنعت هستند، صنعتی که همواره نیاز خود را به دانشگاه عرضه نمی‌کند و سعی دارد نیاز خود را از طریق غیر دانشگاه مرتفع سازد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تولید رونق بگیرد و کار ایجاد شود و دانشگاه‌ها در برنامه‌های جاری خود مهارت افزایی را بالا ببرند مسلما بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری    دانشجو  ،تاریخ انتشار:   16  اسفند 1398،کدخبر:   832753 ،www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین