پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در توییتی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران در زمانی که مردم و دولت ایران با کرونا مقابله می‌کنند، بشدت انتقاد کرد و از جهانیان خواست که در مقابل تروریسم پزشکی آمریکا علیه ملت ایران سکوت نکند .

شعار سال: ظریف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «دونالد ترامپ» به طور بدخواهانه ای تحریم های غیرقانونی آمریکا را با هدف خالی کردن منابع مورد نیاز ایران برای مقابله با کووید– ۱۹ تشدید می کند؛ در حالی که شهروندان ما در حال مرگ از این (بیماری) هستند.

وی افزود: جهان بیش از این نمی تواند سکوت کند در حالی که  تروریسم اقتصادی آمریکا با تروریسم پزشکی این کشور جایگزین می شود.

ورود کرونا به ایران از اواخر بهمن ‌ماه به شکل رسمی اعلام شد. ایران نزدیک به دو سال است که با شدیدترین تحریم های آمریکا شرایط سختی را پشت سر می گذارد.

کاخ سفید و رییس آن از ۱۸ اردیبهشت ۹۷ ضمن خروج از توافق هسته‌ای با ایران تمام مسیرهای اقتصادی و سرمایه گذاری، نفت، پتروشیمی، شرکت های بیمه و افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی را تحریم کردند.

آمریکا پیش از این ادعا کرده بود؛ ساز وکاری جدید برای مبادله کالاهای کشاورزی و دارو با ایران از طریق سوئیس ایجاد و اجرایی شده است؛ ادعایی که «سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از همان ابتدا نیز به آن مشکوک بود و گفت: «اگر آمریکایی ها قصد و نیت خیر داشتند، این کمک را رسانه‌ای نکرده و دنبال اهداف تبلیغاتی نبودند. دولت آمریکا برای همان کانال کمک های بهداشتی سوییس نیز به‌رغم تبلیغات، سنگ‌اندازی می‌کند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه به نکته ای در تضاد با ادعای آمریکا نیز اشاره کرد و افزود: «به رغم ادعاهای واهی آمریکا که مواد دارویی و غذایی تحریم نیستند، عملاً راه هر گونه نقل و انتقال بانکی را در این زمینه بستند. با راه اندازی کانال به اصطلاح بشردوستانه برای تأمین اقلام دارویی، رسماً تأیید کردند این ادعا پوچ و خلاف رأی ICJ بوده و دارو و غذا نیز تحریم است؛ در حالیکه نباید باشد.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 17 اسفند 98، کد مطلب: 83705476: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین