پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۶۵۴۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
امارات متحده عربی نیز به پیروی از عربستان سعودی از افزایش میزان تولید نفت خبر داد.

شعار سال: به نقل از سی ان ان، امارات متحده عربی نیز به پیروی از عربستان سعودی، شب گذشته از آمادگی خود برای تأمین روزانه ۴ میلیون بشکه نفت خبر داد. این اقدام بلافاصله پس از آن صورت می‌گیرد که عربستان دستور داد سقف تولید روزانه نفت باید از ۱۲ میلیون بشکه به ۱۳ میلیون بشکه در روز برسد.

سلطان احمد جابر، وزیر کشور و مدیرعامل شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) گفت: در راستای راهبردمان برای رشد و توسعه و افزایش تولید، ادنوک این امکان را در اختیار دارد تا بیش از ۴ میلیون بشکه را روزانه در ماه آوریل تأمین کند؛ همچنانکه ما در تلاشیم تا به ظرفیت تولید ۵ میلیون بشکه در روز برسیم.

«امین الناصر» رئیس شرکت آرامکوی عربستان سعودی روز چهارشنبه از دریافت فرمانی از سوی وزارت انرژی این کشور برای بالابردن سطح حداکثر تولید روزانه از ۱۲ میلیون بشکه، به ۱۳ میلیون بشکه در روز خبر داده بود. وی گفت: این شرکت دستوری را از وزارت انرژی دریافت کرد تا برای بالابردن سطح حداکثر ظرفیت تولید پایدار از ۱۲ به ۱۳ میلیون بشکه در روز همکاری شود و این شرکت با تمام ظرفیت و به سرعت این فرمان را اجرایی خواهد کرد.

اظهارات مقام‌های امارات و عربستان برای بالابردن ظرفیت تولید نفت در حالی انجام می‌شود الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در شبکه دولتی روسیه ۲۴ گفت: در‌ها به روی دستیابی به یک توافق با کشور‌های اوپک در آینده بسته نیست.

این نوسانات بازار پس از آن صورت می‌گیرد که ائتلاف نفتی میان اوپک و روسیه فروریخت؛ بطوری که سازمان کشور‌های صادر کننده نفت موسوم به اوپک به ریاست عربستان به روسیه پیشنهاد داد با هدف متوقف کردن کاهش قیمت‌های نفت که در پی کاهش درخواست‌های جهانی خصوصا از چین به دلیل شیوع کرونا به وقوع پیوسته، تولید روزانه خود را بیشتر کاهش دهد؛ اما روسیه این پیشنهاد را رد کرد و دو طرف به نتیجه‌ای نرسیدند.

این شکست دو طرف در دستیابی به یک توافق باعث کاهش قیمت‌های نفت به میزان ۱۰ درصد در روز جمعه شد. تحلیلگران گفته اند عربستان پس از این موضوع قیمت‌های فروش رسمی خود را برای ماه آوریل به میزان ۶ تا ۸ دلار کاهش داده تا هم بتواند بر روسیه فشار بیاورد و هم سهم خود را در بازار دوباره کسب کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 22 اسفند 98، کد مطلب: 7279896: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
0
0
هرلحظه اوضاع اقتصاد جهانی پیچیده تر میشه نمیشه آینده اقتصاد رو در این شرایط پیش بینی کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین