پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۹۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
روزهای در خانه ماندن، می‌تواند دشواری‌های زیادی را به دنبال داشته باشد. بخشی از این دشواری‌ها متوجه رابطه همسران است. موضوعی که تجربه چین نشان داده است، می‌تواند بسیار جدی باشد. این روزها گزارش‌هایی از چین منتشر شده است که نشان می‌دهد در مناطقی که کرونا شیوع داشته است، بعد از پایان قرنطینه، درخواست همسران برای طلاق افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. هر چند بخشی از این افزایش به واسطه نبود امکان جدایی در روزهای قرنطینه بوده است اما بخش دیگری از ماجرا می‌تواند به واسطه تجربه دشوار قرنطینه خانگی باشد. تجربه‌ای که می‌تواند عوارضی جدی بر رابطه همسران داشته باشد.

شعارسال:  در مناطقی از چین که کرونا شیوع بیشتری داشته، در روزهای پس از قرنطینه خانگی، درخواست طلاق افزایش یافته است؛ اتفاقی که باید مدیریت شود

 روزهای در خانه ماندن، می‌تواند دشواری‌های زیادی را به دنبال داشته باشد. بخشی از این دشواری‌ها متوجه رابطه همسران است. موضوعی که تجربه چین نشان داده است، می‌تواند بسیار جدی باشد. این روزها گزارش‌هایی از چین منتشر شده است که نشان می‌دهد در مناطقی که کرونا شیوع داشته است، بعد از پایان قرنطینه، درخواست همسران برای طلاق افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. هر چند بخشی از این افزایش به واسطه نبود امکان جدایی در روزهای قرنطینه بوده است اما بخش دیگری از ماجرا می‌تواند به واسطه تجربه دشوار قرنطینه خانگی باشد. تجربه‌ای که می‌تواند عوارضی جدی بر رابطه همسران داشته باشد. اما اگر بخواهیم در این روزهای در خانه ماندن از این عوارض پیشگیری کنیم، باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

 هیجانات ناخوشایند را به رسمیت بشناسید

این روزها به واسطه فشاری که هر کدام از ما احساس می‌کنیم، بیشتر احتمال دارد هیجانات ناخوشایند مانند عصبانیت و غم سراغ ما بیاید. هر چند بروز عصبانیت به شکلی که باعث آسیب به دیگران شود، در هر حالی اشتباه است اما این روزها اگر همسرتان جایی واکنشی تند نشان داد، سعی کنید کمی بخشنده‌تر از روزهای قبل باشید و با یادآوری این که همه‌ ما تحت فشار زیادی هستیم، مانع از تداوم دلخوری شوید.

 از همسرتان به اندازه انتظار داشته باشید

درست است که این روزها اغلب ما زمان بیشتری را با همسرمان صرف می‌کنیم، اما این به معنای آن نیست که همسرمان در قبال ما، احساسات، نیازها و درخواست‌های ما خیلی بیشتر از گذشته مسئولیت دارد. البته که این روزها به همه همسران توصیه می‌شود که هوای همدیگر را داشته باشند و حمایت عاطفی در این روزها را فراموش نکنند اما یادتان باشد همسر شما قرار نیست تمامی نیازهای عاطفی شما را برآورده سازد. بخشی از نیازهای عاطفی شما این روزها به واسطه نبود رفت‌و‌آمد با دوستان یا اقوام، پاسخی دریافت نخواهند کرد و هر چقدر هم همسرتان تلاش کند، نمی‌تواند به تمامی نیازهای عاطفی شما، پاسخ مناسبی دهد. پس در عوض دلخوری و عصبانیت، تلاش کنید راه‌های دیگری را برای حل این موضوع پیدا کنید. تماس منظم تلفنی با افرادی که دوست‌شان دارید، می‌تواند تا حدی فشار را از روی دوش همسرتان کم کند. تهیه فهرستی از فعالیت‌های آرامش‌بخش و مورد علاقه خود را هم فراموش نکنید. انجام کارهای مورد علاقه تا حد امکان، می‌تواند توقع شما از همراهی همسر را هم تاحدی تعدیل کند.

 فضای خصوصی برای خود و همسرتان در نظر بگیرید

اگر قرار باشد شما و همسرتان زمان زیادی را در خانه صرف کنید و اصرار داشته باشید که تمام این زمان را به فعالیت‌های دونفره اختصاص دهید، مطمئن باشید که بعد از مدتی سر و کله دلخوری پیدا خواهد شد. برای جلوگیری از این موضوع، در کنار فعالیت‌های دونفره مانند تماشای فیلم مورد علاقه، حتما زمان‌هایی را به فعالیت‌های دلخواه شخصی خود اختصاص دهید و برای همسرتان هم چنین موقعیتی را فراهم کنید.

مسئولیت‌های فرزندان را متناسب با شرایط تقسیم کنید

افرادی که این روزها سر کار نرفته و ناچار به ماندن در خانه شده‌اند، تا حدی بیشتر از قبل می‌توانند استراحت کنند؛ اما این وضعیت در مورد بیشتر مادران نه تنها صدق نمی‌کند که با تعطیل شدن مدارس، کارهای خانه افزایش زیادی پیدا کرده است. ادامه یافتن این وضعیت و انجام کارهای بیشتر از حد معمول، می‌تواند باعث فرسایش روانی شود. برای جلوگیری از این مسئله، لازم است این روزها پدران بیشتر از قبل در کارهای مربوط به فرزندان مشارکت داشته باشند.

 در بیان احساسات، خلاقیت خود را به کار بیندازید

اگر موضوعی بین شما و همسرتان باعث کدورت شده است، سعی کنید برای بیان آن راهی مناسب پیدا کنید. به عنوان مثال شاید به این نتیجه برسید که گفت‌وگو در این باره به دلیل کاهش آستانه تحمل هر دو نفر شما، روش مناسبی برای این روزها نیست؛ اما در عوض نوشتن یک نامه در این زمینه کمک‌کننده است. البته تصور نکنید که این فقط هیجانات ناخوشایند شماست که برای بیان‌شان نیاز به روش‌های جدید در این روزها دارید. برای هیجانات خوشایند خود هم بهتر است این روزها از روش‌های متنوع استفاده کنید. به عنوان مثال یک روز برای همسرتان کارتی درست کنید تا از او تشکر کنید، برای او پیام صوتی متفاوتی بفرستید یا حتی ویدئویی کوتاه درست کنید. توجه به هیجانات خوشایند و صرف وقت برای آن‌ها، هم به بهبود روحیه شما کمک می کند و هم رابطه شما را تقویت خواهد کرد.

*نویسنده : نرگس عزیزی| کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده




 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از روزنامه   خراسان  ،تاریخ انتشار:   24  اسفند 1398،کدخبر: 72027  ،www.zendegisalam.khorasannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین